Greek English French German Italian
Pin It


Τα σταφύλια είναι πλούσια σε κάλιο, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σε βιταμίνες και σε οργανικά οξέα (μηλικό οξύ, τρυγικό οξύ). Τα σταφύλια αποτελούν πηγή χαλκού. Ως συστατικό πολλών ενζύμων, ο χαλκός είναι απαραίτητος για το σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης και του κολλαγόνου και συμβάλλει στην προστασία κατά των ελευθέρων ριζών.


Σχετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr η Εύα Καφετζή, BSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας 
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Η βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη),  που περιέχεται στα σταφύλια,  διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και στην ανάπλαση των ιστών, στην παραγωγή ορμονών και στο σχηματισμό των ερυθρών κυττάρων του αίματος. Επιπρόσθετα, τα αντιοξειδωτικά του σταφυλιού (πολυφαινόλες) έχουν θετική επίδραση στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, της LDL – κακής χοληστερόλης και στο σχηματισμό θρόμβων αίματος.


Ωστόσο, πέρα από τις γνωστές ευεργετικές δράσεις των σταφυλιών, τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση χυμού από κουκούτσια σταφυλιού παρουσιάζει προστατευτικό αποτέλεσμα στον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων του αδένα του μαστού. Τα κουκούτσια του σταφυλιού περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως τη ρεσβερατρόλη, η οποία ασκεί θετική επίδραση στην καρδιά και εμφανίζει αντικαρκινικές ιδιότητες.


Επιπλέον, το εκχύλισμα των κουκουτσιών από το σταφύλι παρουσιάζει θεραπευτική δράση ενάντια στις αιμορροΐδες, στις κράμπες, στην αϋπνία, στην εμμηνόπαυση και στην οστεοπόρωση.  Ωστόσο, επειδή τα κουκούτσια σταφυλιού είναι άπεπτα στο ανθρώπινο στομάχι, είναι αναγκαίο να χρησιμοποιηθούν κατάλληλες τεχνολογίες για την εξαγωγή των πολύτιμων συστατικών από αυτά.


 

Pin It

Cook name