Ψυχική Υγεία

Ψυχοθεραπεία: Πώς μπορεί να βοηθήσει η ψυχοθεραπεία

Ψυχοθεραπεία: Πώς μπορεί να βοηθήσει η ψυχοθεραπεία

Ψυχοθεραπεία: Μερικοί άνθρωποι λένε ότι οι ψυχοθεραπείες δεν κάνουν τα προβλήματά τους να εξαφανιστούν, αλλά μέσα στο χρόνο γίνεται ευκολότερο για εκείνους να τα αντιμετωπίσουν. Η αποδοχή του εαυτού και της πραγματικότητας είναι επίσης μια εκδοχή των εργαλείων που κανείς μαθαίνει να χρησιμοποιεί εντός του ψυχοθεραπευτικού πλασιού. Η αποδοχή είναι επιπλέον προϋπόθεση για μια πιο ειλικρινή, πηγαία και πιο ανάλαφρη ζωή.

Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πιο εύκολο να μιλήσουμε ή να εκφραστούμε ελεύθερα με έναν “ξένο” παρά στο συγγενικό ή φιλικό μας περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της ψυχοθεραπείας, ένας εκπαιδευμένος ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής ή σύμβουλος ψυχικής υγείας είναι εκεί, παρών, παρούσα και σας ακούει. Σας βοηθά να βρείτε τις δικές σας απαντήσεις σε προβλήματα και κρίσεις, χωρίς ωστόσο να σας κρίνει.

Ο θεραπευτής ή η θεραπεύτρια εντός του θεραπευτικού πλαισίου της συνεδρίας θα σας δώσει το χρόνο που χρειάζεστε για να μιλήσετε, να σωπάσετε, να εκφράσετε τα συναισθήματά σας, τις σκέψεις σας και τους προβληματισμούς σας. Η ψυχοθεραπεία είναι στην πραγματικότητα μια ευκαιρία να εξετάσετε τα προβλήματά σας ή και όσα σας απασχολούν με διαφορετικό τρόπο. Δίπλα και μαζί με έναν άλλον άνθρωπο που ιδανικά θα σέβεται και θα ακού τις απόψεις σας, χωρίς να εκφέρει κρίσεις.

Συνήθως, η ψυχοθεραπεία γίνεται μεταξύ εσάς και του θεραπευτή/της θεραπεύτριας. Υπάρχουν ωστόσο και οι ομαδικές θεραπείες ή οι συνεδρίες για ζευγάρια, οικογένειες κλπ., όπως για παράδειγμα η συμβουλευτική σχέσεων.

Συνήθως μια συνεδρία γίνεται live, πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά μπορείτε επίσης να κάνετε θεραπείες διαδικτυακά μέσω email ή στο Skype ή και τηλεφωνικά.

Παρόλο που υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι θεραπείας, όλοι έχουν έναν παρόμοιο στόχο: να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα και να αντιμετωπίσετε πιο αποτελεσματικά τις προκλήσεις της ζωής.

Μερικοί άνθρωποι λένε ότι οι ψυχοθεραπείες δεν κάνουν τα προβλήματά τους να εξαφανιστούν, αλλά μέσα στο χρόνο γίνεται ευκολότερο για εκείνους να τα αντιμετωπίσουν. Η αποδοχή του εαυτού και της πραγματικότητας είναι επίσης μια εκδοχή των εργαλείων που κανείς μαθαίνει να χρησιμοποιεί εντός του ψυχοθεραπευτικού πλασιού. Η αποδοχή είναι επιπλέον προϋπόθεση για μια πιο ειλικρινή, πηγαία και ανάλαφρη ζωή.

Οι θεραπείες ομιλίας μπορούν επίσης να είναι χρήσιμες σε περιπτώσεις ψυχικών προκλήσεων, όπως:

  • κατάθλιψη
  • ανησυχία
  • μια διατροφική διαταραχή
  • μια φοβία
  • ένας εθισμός

 

Η λίστα βεβαίως δε σταματά εκεί. Τέλος, οι ψυχοθεραπείες μπορεί να συνδυάζονται ή όχι με λήψη φαρμάκων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα κλειδιά για την καλή διαχείριση του στρες

Διάγνωση και θεραπεία άγχους

Κατάθλιψη: Τρεις τεχνικές αυτοβοήθειας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι συνέπειες του χρόνιου στρες στην υγεία

Άγχος Συνέπειες: Το άγχος είναι παντού και για κάθε άνθρωπο σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Και ενώ το λίγο άγχος είναι εντάξει - ένας βαθμός άγχους είναι και ωφέλιμος - το πολύ άγχος μπορεί να σας κουράσει και να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Διαχείριση άγχους: Από που να αρχίσετε

Άγχος Διαχείριση: Το άγχος δεν θα εξαφανιστεί από τη ζωή σας. Και η διαχείριση του πρέπει να είναι συνεχής. Όμως, δίνοντας προσοχή σε αυτά που προκαλούν το άγχος σας και εξασκώντας τρόπους χαλάρωσης, μπορείτε να αντιμετωπίσετε μερικές από τις κακές επιπτώσεις του στρες και να αυξήσετε την ικανότητά σας να αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις στη ζωή.

Μίνι στρατηγική για την ανακούφιση του άγχους και του στρες

Άγχος: Σύμφωνα με την Δρ Rosa, μια στρατηγική για να διδάξετε στον εαυτό σας τη συνειδητή αναπνοή από την κοιλιά είναι: κάθε φορά που αισθάνεστε άγχος, απλώς πάρτε τρεις αργές και ελεγχόμενες βαθιές αναπνοές από την κοιλιά. "Είναι μια απλή πράξη, αλλά αυτό διακόπτει την απόκριση 'μάχης ή πτήσης', την θέτει σε παύση", λέει η Δρ Rosa.