Ψυχική Υγεία

Ψυχοθεραπεία: Πώς μπορεί να βοηθήσει η ψυχοθεραπεία

Ψυχοθεραπεία: Πώς μπορεί να βοηθήσει η ψυχοθεραπεία

Ψυχοθεραπεία: Μερικοί άνθρωποι λένε ότι οι ψυχοθεραπείες δεν κάνουν τα προβλήματά τους να εξαφανιστούν, αλλά μέσα στο χρόνο γίνεται ευκολότερο για εκείνους να τα αντιμετωπίσουν. Η αποδοχή του εαυτού και της πραγματικότητας είναι επίσης μια εκδοχή των εργαλείων που κανείς μαθαίνει να χρησιμοποιεί εντός του ψυχοθεραπευτικού πλασιού. Η αποδοχή είναι επιπλέον προϋπόθεση για μια πιο ειλικρινή, πηγαία και πιο ανάλαφρη ζωή.

Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πιο εύκολο να μιλήσουμε ή να εκφραστούμε ελεύθερα με έναν “ξένο” παρά στο συγγενικό ή φιλικό μας περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια της ψυχοθεραπείας, ένας εκπαιδευμένος ψυχολόγος, ψυχοθεραπευτής ή σύμβουλος ψυχικής υγείας είναι εκεί, παρών, παρούσα και σας ακούει. Σας βοηθά να βρείτε τις δικές σας απαντήσεις σε προβλήματα και κρίσεις, χωρίς ωστόσο να σας κρίνει.

Ο θεραπευτής ή η θεραπεύτρια εντός του θεραπευτικού πλαισίου της συνεδρίας θα σας δώσει το χρόνο που χρειάζεστε για να μιλήσετε, να σωπάσετε, να εκφράσετε τα συναισθήματά σας, τις σκέψεις σας και τους προβληματισμούς σας. Η ψυχοθεραπεία είναι στην πραγματικότητα μια ευκαιρία να εξετάσετε τα προβλήματά σας ή και όσα σας απασχολούν με διαφορετικό τρόπο. Δίπλα και μαζί με έναν άλλον άνθρωπο που ιδανικά θα σέβεται και θα ακού τις απόψεις σας, χωρίς να εκφέρει κρίσεις.

Συνήθως, η ψυχοθεραπεία γίνεται μεταξύ εσάς και του θεραπευτή/της θεραπεύτριας. Υπάρχουν ωστόσο και οι ομαδικές θεραπείες ή οι συνεδρίες για ζευγάρια, οικογένειες κλπ., όπως για παράδειγμα η συμβουλευτική σχέσεων.

Συνήθως μια συνεδρία γίνεται live, πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά μπορείτε επίσης να κάνετε θεραπείες διαδικτυακά μέσω email ή στο Skype ή και τηλεφωνικά.

Παρόλο που υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι θεραπείας, όλοι έχουν έναν παρόμοιο στόχο: να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα και να αντιμετωπίσετε πιο αποτελεσματικά τις προκλήσεις της ζωής.

Μερικοί άνθρωποι λένε ότι οι ψυχοθεραπείες δεν κάνουν τα προβλήματά τους να εξαφανιστούν, αλλά μέσα στο χρόνο γίνεται ευκολότερο για εκείνους να τα αντιμετωπίσουν. Η αποδοχή του εαυτού και της πραγματικότητας είναι επίσης μια εκδοχή των εργαλείων που κανείς μαθαίνει να χρησιμοποιεί εντός του ψυχοθεραπευτικού πλασιού. Η αποδοχή είναι επιπλέον προϋπόθεση για μια πιο ειλικρινή, πηγαία και ανάλαφρη ζωή.

Οι θεραπείες ομιλίας μπορούν επίσης να είναι χρήσιμες σε περιπτώσεις ψυχικών προκλήσεων, όπως:

  • κατάθλιψη
  • ανησυχία
  • μια διατροφική διαταραχή
  • μια φοβία
  • ένας εθισμός

 

Η λίστα βεβαίως δε σταματά εκεί. Τέλος, οι ψυχοθεραπείες μπορεί να συνδυάζονται ή όχι με λήψη φαρμάκων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα κλειδιά για την καλή διαχείριση του στρες

Διάγνωση και θεραπεία άγχους

Κατάθλιψη: Τρεις τεχνικές αυτοβοήθειας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ρυθμίζοντας τα συναισθήματά μας

Αν σκέφτεστε με απόλυτους όρους, τότε είναι φυσικό να είστε ανήσυχοι και να αναμασάτε τα ίδια και τα ίδια... Μπορεί να είναι δύσκολο να αποδεχτείτε τις αντιφάσεις και την αμφισημία. Κάνοντάς το όμως θα αισθανθείτε φυσιολογικοί, όπως όλος ο κόσμος, όπως κάθε ανθρώπινο ον πάνω στη Γη, και δεν θα σας κατατρέχουν τα δυσάρεστα συναισθήματα.

Πώς επηρεάζει η προσωπικότητά μας τα συναισθήματα των άλλων

Το χάρισμα συνδέεται με την ικανότητα να μεταδίδουμε συναισθήματα για να διεγείρουμε και να εμπνεύσουμε τους άλλους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι χαρισματικοί ηγέτες είναι σε θέση να πυροδοτούν συναισθήματα στους οπαδούς, τόσο θετικά συναισθήματα, όσο και αρνητικά συναισθήματα, όπως ο θυμός ή η οργή.

Η PMDD προστέθηκε πρόσφατα στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, παρέχοντας σημαντική διαγνωστική στήριξη.

Ως προς τη θεραπεία, οι ειδικοί αναφέρουν συνήθως δύο τύπους φαρμάκων, εκτός φυσικά από την ψυχοθεραπεία, που μπορούν να βοηθήσουν: εκείνα που επηρεάζουν την ωορρηξία και εκείνα που επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα (CMS).

Ψύχωση ή σύμπτωμα οι ακουστικές ψευδαισθήσεις σε παιδιά

Ως αποτέλεσμα, το παιδί γίνεται αυτό-εξαρτώμενο, παλεύει δηλαδή να στηριχθεί στις δικές του δυνάμεις. Ζει με το φόβο της απόρριψης και της εγκατάλειψης βιώνοντας ταυτοχρόνως το άγχος του αποχωρισμού. Φαίνεται οξύμωρο όμως ένα παιδί θέλει και ελπίζει στη σύνδεση με τη μητέρα του ακόμη και αν αισθάνεται παραμελημένο. Θα εξακολουθεί να μην θέλει να τη χάσει διότι η ταυτότητά του και η ευημερία του εξαρτώνται πλήρως από εκείνη.

Ποια είναι τα συναισθηματικά οφέλη της άσκησης;

Αθλητισμός: Η άσκηση βελτιώνει επίσης την ποιότητα του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ποιότητας ζωής και γενικής υγείας. Επειδή η άσκηση μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερο ύπνο. Μάλιστα, όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θα αποδίδετε στις προπονήσεις σας και όσο καλύτερα αποδίδετε, τόσο θα αυξάνετε η ποιότητα του ύπνου σας. 

Πώς να μετατρέψουμετα αρνητικα συναισθήματα της μέσης ηλικίας σε θετικά

Μπορεί να νομίζουμε ότι η θεραπεία είναι μόνο για περιόδους δυστυχίας, τραύματος ή κρίσης, αλλά αυτό δεν ισχύει. Η θεραπεία είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο και για περιόδους μετάβασης. Η μέση ηλικία μπορεί να είναι μια πολύ καλή στιγμή για να μιλήσετε με έναν θεραπευτή.