Η προσκόλληση σε μια συγκεκριμένη διατροφή/δίαιτα δεν είναι ποτέ εύκολη. Στην πραγματικότητα, όλες μας αρχίζουμε να σκεφτόμαστε πως μπορούμε να σπάσουμε την δίαιτα μας, όταν την κάνουμε για πολύ καιρό. Σε όλες συμβαίνει και αρκετές «πέφτουμε» σε αυτήν την παγίδα στο τέλος. Κι επειδή σίγουρα κάπου θα κάνει την εμφάνισή του ένα γεύμα ή ένα σνακ που δεν πρέπει να φας, είναι σημαντικό να γνωρίζεις πώς αυτό θα επηρεάσει την πρόοδό σου και τη γενική σου υγεία.

Με το να τρως junk food για μεγάλο χρονικό διάστημα, φυσικά και θέτεις την υγεία σου σε κίνδυνο, αλλά ακόμη και ένα μόνο ανθυγιεινό γεύμα μπορεί να σου δημιουργήσει μεγαλύτερο κίνδυνο για διαβήτη και καρδιακές παθήσεις. Ειδική υγείας και φυσικής κατάστασης παρακάτω σου αναλύουν τι ακριβώς μπορεί να συμβεί στο σώμα σου, εάν σπάσεις την δίαιτα σου.

Το σώμα σου θα μπορούσε να πάθει κάποια φλεγμονή

Όταν το σώμα σου είναι συνηθισμένο σε υγιεινά, θρεπτικά τρόφιμα, ένα γεύμα ή μια μέρα με φαγητό υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή σε ζάχαρη μπορεί να σε κάνει να φουσκώσεις και να νιώσεις λίγο υποτονικά.

«Όταν οι άνθρωποι κάνουν ατασθαλίες, είναι συνήθως με τρόφιμα που είναι γεμάτα με ζάχαρη και λίπη και αυτό προκαλεί πολύ περισσότερα πράγματα από απλό βάρος. Το να σπας την δίαιτα σου με ζαχαρούχα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά προκαλεί όλεθρο στο σώμα και προκαλεί αύξηση της φλεγμονής», αναφέρουν οι ειδικοί.

Μπορεί να νιώσεις λιγότερο πεινασμένη

Όταν αποφασίζεις να σπάσεις την διατροφή σου για λίγο, είναι σημαντικό να ακούς το σώμα σου όταν θελήσεις να επιστρέψεις ξανά. Συχνά είμαστε τόσο απασχολημένοι και χάνουμε πολύτιμες πληροφορίες από το σώμα μας. Για παράδειγμα, μετά από ένα μεγάλο χορταστικό burger με τηγανητές πατάτες, πιθανότατα δεν θα πεινάς και πάλι μετά από λίγο, οπότε δώσε προσοχή.

Θα μπορούσες να αναπτύξεις προβλήματα στα δόντια σου

Τελικά η μαμά σου και ο οδοντίατρος είχαν δίκιο όταν ήσουν μικρή. Αποδεικνύεται πως μια καραμέλα μπορεί να σου χαλάσει τα δόντια.. Σύμφωνα με μια μελέτη στην Οδοντιατρική Πρακτική, η διατροφή διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στην υγεία του στόματος. Γι’ αυτό αν σκοπεύεις να σπάσεις την διατροφή σου φρόντισε να μην συμπεριλαμβάνει τίποτα γλυκό.

Θα μπορούσες να νιώσεις λίγο καταθλιπτικά

Όταν κάποτε ο δάσκαλος σου, σου έλεγε πως είσαι αυτό που τρως, δεν σε κορόιδευε. Ό,τι τρώμε επηρεάζει σχεδόν κάθε πτυχή της υγείας μας, ακόμα και τις διαθέσεις μας. Η κατανάλωση τροφίμων με χαμηλή θρεπτική αξία συνδέεται με την αίσθηση μεγαλύτερης κατάθλιψης. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο PLOS One, η διατροφή ενός ατόμου μπορεί να προβλέψει το επίπεδο κατάθλιψής του. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη, οι οποίοι ανέφεραν ότι τρώνε περισσότερο junk food, σημείωσαν και υψηλότερο ποσοστό κατάθλιψης.

Μπορεί να αναπτύξεις μεγαλύτερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2

Ακολουθώντας μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λίπος θα σου προκαλέσει σίγουρα με την πάροδο του χρόνου μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, αλλά τι γίνεται με ένα μόνο free γεύμα; Κάτι τόσο μικρό όπως το να βγεις για μερικές μπύρες με φίλους μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τον διαβήτη σου (ή το κίνδυνο να εμφανίσεις).

Σύμφωνα με μια μελέτη στην American Journal of Clinical Nutrition, όταν πίνουμε μια μπύρα, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ανεβαίνουν, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα επίπεδα ινσουλίνης μας. Συνήθως, η ινσουλίνη μας αυξάνεται με το σάκχαρο του αίματός μας για να τη διατηρεί σε σταθερό επίπεδο, αλλά η μπύρα αναστέλλει την ανταπόκριση της ινσουλίνης. Αυτό σημαίνει ότι μια μπύρα θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε υψηλό επίπεδο σακχάρου στο αίμα, χωρίς το σώμα μας να μπορέσει να το μειώσει αμέσως.

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here