Pin It

της Νικολέτας Ντάμπου

Με το Κογκρέσο να μάχεται κατά των αυξανόμενων τιμών για την ινσουλίνη, η Eli Lilly ανέλαβε τη δέσμευση να εισαγάγει μια φθηνότερη  έκδοση του Humalog , σε μια επίδειξη καλής πίστης.

Η Lilly έχει δημιουργήσει το Lispro, ένα γενόσημο που είναι 50% φθηνότερο από το επώνυμο Humalog με τιμή καταλόγου των $ 137,35 ανά φιαλίδιο ή $ 265,20 για ένα στυλό, ανέφερε η εταιρεία.

"Η διαθεσιμότητα του φαρμάκου είναι σημαντική πρόοδος που βοηθάει περισσότερους ανθρώπους να πληρώνουν την ινσουλίνη τους", δήλωσε ο Mike Mason, ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Lilly και πρόσθεσε: "Η εταιρία μας θα συνεχίσει να εργάζεται με σχέδια υγείας στην κατεύθυνση εξεύρεσης μόνιμης λύσης προκειμένου οι διαβητικοί ασθενείς να έχουν πρόσβαση στα φάρμακά τους".

Η κίνηση της Lilly έρχεται μετά από σειρά ακροάσεων στο  Κογκρέσο, που στοχεύουν τις φαρμακοβιομηχανίες και τους διαχειριστές παροχών φαρμακείου (PBMs) για το αυξανόμενο κόστος της ινσουλίνης, σύμφωνα με το οποίο οι νομοθέτες δημιούργησαν κρίση οικονομικής προσιτότητας για τους ασθενείς.

lispro

Τον Απρίλιο, μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου άσκησαν μια σειρά από κατηγορίες και απαίτησαν λύσεις για την επανεξέταση των τιμών της ινσουλίνης, αφού οι παραγωγοί φαρμάκων και τα φάρμακα PBM αντέτειναν μια σειρά από ανταγωνιστικά επιχειρήματα σε σχέση με την τιμή καταλόγου του φαρμάκου που έχει ξεπεράσει την πάροδο του χρόνου.

Η Lilly είναι μία από τις τρεις φαρμακοβιομηχανίες  που ασχολούνται με τον διαβήτη και που έχουν βάλει στο στόχαστρο οι νομοθέτες σε σχέση με τις τιμές ινσουλίνης μαζί με τις Sanofi και Novo Nordisk. Κατά τη διάρκεια ακρόασης της επιτροπής οικονομικών της Γερουσίας σχετικά με την τιμολόγηση των φαρμάκων τον Ιανουάριο, οι νομοθέτες είχαν ως στόχο τη χρέωση της λίστας Humalog ως παράδειγμα αυξήσεων των τιμών που περιορίζουν την πρόσβαση των ασθενών.

Ο γερουσιαστής Ron Wyden, D-Oregon, επισήμανε το άλμα τιμής του Humalog από 21 δολάρια το φιαλίδιο το 1996 σε 275 δολάρια τον Ιανουάριο, λέγοντας ότι το φάρμακο «δεν είναι 13 φορές τόσο αποτελεσματικό όσο ήταν».

Αλλά αυτό που φαίνεται να είναι μεγάλο κέρδος για τη φαρμακοβιομηχανία, δείχνει στην πραγματικότητα τη δυσκολία του κλάδου  να βγάλει κέρδος από τον διαβήτη, καθώς οι εκπτώσεις στα PBM συνεχίζουν να αυξάνονται, όπως και η πίεση στα φάρμακα. 

Τον Απρίλιο, η Sanofi ανακοίνωσε νέο γύρο απολύσεων που ξεκίνησε τον Ιούνιο στις ομάδες πωλήσεων πρωτοβάθμιας φροντίδας και διαβήτη, αφού οι πωλήσεις ινσουλίνης μειώθηκαν κατά 13,8% σε ετήσια βάση το 2018. Η Sanofi δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι αύξησε τις τιμές σε 35 φάρμακα πέρυσι, ενώ οι μέσες καθαρές τιμές στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8%. Συνολικά, η εταιρεία κατέβαλε το 55% των ακαθάριστων πωλήσεων με τη μορφή εκπτώσεων, συμπεριλαμβανομένων 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε εκταμιευμένες εκπτώσεις  και 7,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε "διακριτικές εκπτώσεις".

Η Lilly παρουσίασε παρόμοια πίεση στις πωλήσεις, αναφέροντας το 2018 ότι παρά του ότι η  τιμή καταλόγου του Humalog αυξήθηκε κατά 52% σε διάστημα πέντε ετών, η καθαρή τιμή του φαρμάκου υποχώρησε κατά 8%.  Η φαρμακοβιομηχανία ανταποκρίθηκε με μια δική της αναδιάρθρωση το 2017,  περικόπτοντας 3.500 θέσεις εργασίας.

Pin It