ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Θάλασσα Κολύμβηση Εγκέφαλος: Η κολύμβηση σε κρύο νερό προφυλάσσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές νόσους [vid]

Θάλασσα Κολύμβηση Εγκέφαλος: Η κολύμβηση σε κρύο νερό προφυλάσσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές νόσους [vid]

Θάλασσα Κολύμβηση Εγκέφαλος: Η κολύμβηση σε κρύο νερό θα μπορούσε να βοηθήσει στην καθυστέρηση εκδήλωσης νευροεκφυλιστικών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας και του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ.

Ακαδημαϊκοί στο Πανεπιστήμιο του Cambridge διαπίστωσαν ότι η κολύμβηση σε κρύο νερό προφυλάσσει τον εγκέφαλο από νευροεκφυλιστικές νόσους, όπως το Αλτσχάιμερ και η γεροντική άνοια. Ειδικότερα, οι βρετανοί ερευνητές απομόνωσαν στο αίμα χειμερινών κολυμβητών μία πρωτεΐνη που παράγεται εξαιτίας του «σοκ στο ψύχος». Οπως διαπιστώθηκε από προγενέστερα πειράματα σε ποντίκια (2015), η εν λόγω πρωτεΐνη – γνωστή με την ονομασία RBM3 – έχει τη δυνατότητα να επιβραδύνει την έναρξη της άνοιας και μπορεί, επιπλέον, να αποκαταστήσει εγκεφαλικές βλάβες που συνδέονται με αυτήν.

Αν και η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, πιστεύεται ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στη θεραπεία της άνοιας στο μέλλον. Συγκεκριμένα, η Giovanna Mallucci, επικεφαλής ερευνήτρια, δήλωσε ότι οι επόμενες προκλήσεις είναι: αφενός να αποδειχθεί αποφασιστικά ότι όντως η πρωτεΐνη RBM3 καθυστερεί την άνοια και αφετέρουν να βρεθεί ένα φάρμακο που θα διεγείρει την παραγωγή της.

Η έρευνα και τα επιστημονικά ευρήματα

Μελετώντας ζώα που ήταν σε χειμέρια νάρκη, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως παρά το γεγονός ότι, όταν πέφτουν για ύπνο, το 20-30% των εγκεφαλικών τους συνάψεων εξαφανίζεται – φαινόμενο δηλαδή που παρατηρείται σε ανθρώπους που πάσχουν από Αλτσχάιμερ – μόλις ξυπνούν, οι συνάψεις αυτές αναδημιουργούνται.

Προκειμένου, λοιπόν, να μελετήσουν το φαινόμενο, οι ερευνητές προκάλεσαν υποθερμία σε πειραματόζωα, ρίχνοντας τη θερμοκρασία του σώματός τους κάτω των 35 βαθμών Κελσίου. Κάποια εξ’ αυτών έπασχαν από Αλτσχάιμερ.

Ακολούθως, επανέφεραν τη θερμοκρασία τους και διαπίστωσαν ότι στα πειραματόζωα που δεν έπασχαν από Αλτσχάιμερ, οι συνάψεις του εγκεφάλου είχαν αναδημιουργηθεί. Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκε το ίδιο φαινόμενο σε όσα ζώα έπασχαν από τη νόσο. Στο αίμα των ζώων που παρατηρήθηκε αναδημιουργία των εγκεφαλικών συνάψεων, οι επιστήμονες απομόνωσαν, επίσης, την πρωτεΐνη RBM3, που θεωρούν ότι διαδραματίζει κάποιο ρόλο στην εγκεφαλική ανασύνθεση.

Μάλιστα, σε μία δεύτερη μελέτη που έγινε σε χειμερινούς κολυμβητές, διαπίστωσαν ότι οι συγκεντρώσεις της πρωτεΐνης RBM3 αυξάνονταν όταν η θερμοκρασία του σώματος έπεφτε κάτω από τους 34 βαθμούς Κελσίου.

Η καθηγήτρια Mallucci εξηγεί ότι τα κοινωνικά οφέλη από την καθυστέρηση της έναρξης της άνοιας για μερικά χρόνια είναι σημαντικά. «Αν επιβραδύνεις την πρόοδο της άνοιας ακόμη και για μερικά χρόνια σε έναν ολόκληρο πληθυσμό, αυτό θα είχε τεράστιο αντίκτυπο από οικονομική και υγειονομική άποψη», δήλωσε η καθηγήτρια.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Διαβήτης : Η φροντίδα κατοικιδίων ελέγχει τα επίπεδα Σακχάρου στο αίμα

Υγιεινός τρόπος ζωής : Έτσι θα προφυλαχθήτε από τον καρκίνο

Tips ομορφιάς : Έτσι θα επεκτείνετε το προσδόκιμο ζωής της επιδερμίδας σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Είναι η μπανάνα το ιδανικό φρούτο για τη βελτίωση της υγείας μας;

Μπανάνες υγεία: Εκτός από σούπερ νόστιμη, η μπανάνα είναι και σούπερ θρεπτική. Βοηθά τον οργανισμό μας σε πολλά, όπως στην όραση και τις δερματικές παθήσεις, στην καλή λειτουργία του εντέρου και της καρδιάς.

11 τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, έτσι απλά

Πρωτεΐνη πηγές: Θέλετε να ενισχύσετε την ποσότητα πρωτεϊνών που καταναλώνετε, αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Εδώ θα βρείτε 11 πηγές πρωτεΐνης που θα μπορούν να αποτελέσουν τη βάση της διατροφής σας.

Η χρήση απινιδωτών στα σχολεία ωφελεί περισσότερο τους ενήλικες

Απινιδωτές Σχολεία ΗΠΑ: Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, οι απινιδωτές κατά κύριο λόγο ωφελούν το ενήλικο προσωπικό στις εκπαιδευτικές δομές, καθώς είναι πιο πιθανό να υποστούν καρδιακή προσβολή.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις αμυλούχες τροφές και τη συμβολή τους στην υγεία

Άμυλο διατροφή: Τα άμυλα περιέχουν συμπυκνωμένους υδατάνθρακες, καθιστώντας τα ιδανικά για στιγμές που χρειάζεστε πολλή ενέργεια. Εκτός από τους υδατάνθρακες, είναι πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες Β και φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, όπως ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου, μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, έλεγχος των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και βοήθεια στην απώλεια βάρους.

Αυνανισμός στην περίοδο: H τεχνική αυτοφροντίδας που θα σε ανταμείψει

Αυνανισμός στην περίοδο: Κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, τα επίπεδα οιστρογόνων αυξάνονται και τα επίπεδα προγεστερόνης μειώνονται, προκαλώντας αύξηση της τεστοστερόνης. Η άνοδος της τεστοστερόνης ρυθμίζει τη σεξουαλική ορμή, γι 'αυτό πιθανότατα νιώθετε πολύ "καυτή" αυτή την περίοδο και οι οργασμοί σας είναι πιο έντονοι.

Πώς η άσκηση βελτιώνει την ψυχική και γνωστική σας υγεία

Αθλητισμός Οφέλη: Όταν ασκείστε, το σώμα σας απελευθερώνει πρωτεΐνες και άλλες χημικές ουσίες που αλλάζουν τη λειτουργία και τη δομή του εγκεφάλου. Κάνει επίσης τον εγκέφαλο να αναπτύσσει νέα κύτταρα που βοηθούν στην πρόληψη της γνωστικής παρακμής που σχετίζεται με την ηλικία.