Αυτοφροντίδα

Γιατροί νυχτερινή βάρδια: Συστάσεις για power naps στα νοσοκομεία για την ασφάλεια γιατρών & ασθενών

Γιατροί νυχτερινή βάρδια: Συστάσεις για power naps στα νοσοκομεία για την ασφάλεια γιατρών & ασθενών

Γιατροί νυχτερινή βάρδια: Οι σύντομοι ύπνοι των 20 λεπτών κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ασφάλειας των ασθενών και του προσωπικού των νοσοκομείων.

Στο φετινό συνέδριο Euroanaesthesia στο Μιλάνο της Ιταλίας (4-6 Ιουνίου) θα παρουσιαστεί μια ανασκόπηση σχετικά με τις δυνητικά θανατηφόρες επιπτώσεις της κόπωσης στους ίδιους τους γιατρούς και τους νοσηλευτές και τον αντίκτυπό της στην ποιότητα της κλινικής εργασίας και κρίσης τους και συνεπώς στην ασφάλεια των ασθενών. Την παρουσίαση θα κάνει η Σύμβουλος Αναισθησιολόγος Dr Nancy Redfern από το Newcastle Hospitals NHS Foundation Trust, Newcastle στο ΗΒ. Συμπέρασμά της ότι λόγω αυτών των κινδύνων, “η υγειονομική περίθαλψη θα πρέπει να διαθέτει επίσημα συστήματα διαχείρισης κινδύνου όπως αυτά που απαιτούνται από τη νομοθεσία σε κάθε άλλο κλάδο που είναι κρίσιμος για την ασφάλεια”.

Στην παρουσίαση θα δοθούν επίσης συστάσεις σε όλους τους γιατρούς και τις νοσοκόμες να κάνουν 20 λεπτά power nap κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας για να κρατήσουν τους ασθενείς τους ασφαλείς (και να κάνουν ασφαλέστερη την επιστροφή τους στο σπίτι μετά τη δουλειά) και επίσης κανένας γιατρός ή νοσοκόμος να μην κάνει περισσότερες από 3 συνεχόμενες νυχτερινές βάρδιες. Η Δρ Redfern θα συζητήσει στοιχεία από διάφορες πηγές, συμπεριλαμβανομένων ερευνών από την κοινή ομάδα εργασίας αναισθησιολόγων, Royal College of Anesthetists και Faculty of Intensive Care Medicine, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Anesthesia, που έδειξαν ότι περίπου οι μισοί ασκούμενοι γιατροί, σύμβουλοι και νοσηλευτές είχαν εμπειρία είτε ενός ατυχήματος μετά από μια νυχτερινή βάρδια. Πράγματι, η έρευνα έχει δείξει ότι η οδήγηση, αφού κανείς μείνει ξύπνιος για 20 ώρες ή περισσότερο τη νύχτα ή πολύ νωρίς το πρωί όταν χρειάζεται περισσότερο ύπνο, είναι εξίσου επικίνδυνη με την οδήγηση με επίπεδα αλκοόλ στο αίμα πάνω από το νόμιμο όριο. Και οι εργαζόμενοι που οδηγούν σπίτι μετά από βάρδια 12 ωρών έχουν διπλάσιες πιθανότητες να τρακάρουν από εκείνους που εργάζονται σε 8ωρες βάρδιες.

Ένα «χρέος ύπνου» αρχίζει να δημιουργείται μετά από 2 ή περισσότερες νύχτες περιορισμένου ύπνου και χρειάζονται τουλάχιστον 2 νύχτες καλού ύπνου για να ανακάμψετε από αυτό. Η γνωστική λειτουργία εξασθενεί μετά από 16-18 ώρες αφύπνισης που οδηγεί σε επιδείνωση της ικανότητας του ιατρού να αλληλεπιδρά αποτελεσματικά με ασθενείς και συναδέλφους. «Όταν αρχίζει η κόπωση, εμείς στην ιατρική και νοσηλευτική ομάδα έχουμε λιγότερη ενσυναίσθηση με τους ασθενείς και τους συναδέλφους, η επαγρύπνηση γίνεται πιο μεταβλητή και η λογική επηρεάζεται, καθιστώντας δύσκολο τον υπολογισμό, για παράδειγμα, των σωστών δόσεων φαρμάκων που χρειάζεται ένας ασθενής. “εξηγεί η  Δρ Ρέντφερν. “Δυσκολευόμαστε να σκεφτούμε με ευελιξία ή να διατηρήσουμε νέες πληροφορίες που καθιστούν δύσκολη τη διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης που αλλάζουν γρήγορα. Η διάθεσή μας χειροτερεύει, γεγονός που βλάπτει και την ομαδική μας εργασία. Ως εκ τούτου, επηρεάζεται ό,τι κάνει εμάς και τους ασθενείς μας ασφαλείς.”

Η ίδια θα συζητήσει επίσης πώς η κούραση προκαλεί αυθόρμητες, μη αναγνωρίσιμες ανεξέλεγκτες «διαλείψεις ύπνου» ή «μικρούπνους», που σημαίνει ότι η οδήγηση στο σπίτι είναι το πιο επικίνδυνο πράγμα που κάνει ένας επαγγελματίας υγείας. Θα παρουσιαστούν στοιχεία σχετικά με σύντομους υπνάκους διάρκειας 20 λεπτών για τη βελτίωση της ασφάλειας του προσωπικού και των ασθενών και θα συζητηθούν τρόποι ενσωμάτωσης αυτού στη νυχτερινή εργασία. Γίνονται εργασίες σε πολλά επίπεδα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κόπωσης. Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Αναισθησιολογίας και Εντατικής Θεραπείας (ESAIC) (που φιλοξενεί την Euroanaesthesia) εργάζεται για την παραγωγή οδηγιών για τη νυχτερινή εργασία, ενώ η Ένωση Αναισθησιολόγων έχει μια ενεργή εκστρατεία #fightfatigue. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αναισθησιολογίας και το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Ασφάλειας Ασθενών δραστηριοποιούνται επίσης σε αυτόν τον τομέα και η Δρ Redfern σημειώνει ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες πρωτοστατούν με δράσεις, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρουμανία, η Ολλανδία και η Πορτογαλία.

 

“Ελπίζουμε στο τέλος ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα αναγνωρίσουν ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης έχουν την ίδια φυσιολογία με τους εργαζόμενους σε κάθε άλλο κλάδο που είναι κρίσιμος για την ασφάλεια και απαιτούν επίσημη διαχείριση του κινδύνου κόπωσης ως μέρος της συνολικής προσέγγισής του για την ασφάλεια ασθενών και προσωπικού¨, σημειώνει χαρακτηριστικά η Δρ Nancy Redfern και καταλήγει: “Πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τις νυχτερινές βάρδιες για να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κούρασης. Οι βάρδιες πρέπει να διασφαλίζουν ότι όλοι θα έχουν χρόνο για έναν μικρό ύπνο και ότι υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλον ώστε να παραμένουμε ασφαλείς και σε εγρήγορση όταν εργαζόμαστε όλη τη νύχτα. Τα προγράμματα στελέχωσης θα πρέπει να επιτρέπουν επαρκή χρόνο μεταξύ των βαρδιών για σωστή ανάπαυση και κανείς δεν πρέπει να κάνει περισσότερες από 3 νυχτερινές βάρδιες στη σειρά.”

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Καραμανδάνειο: Υπεγράφη έγκριση προκήρυξης θέσεων αναισθησιολόγων-2 θέσεις έχουν ήδη εγκριθεί

Τρόποι με τους οποίους οι γιατροί εξασκούν την αυτοφροντίδα

Πώς επιδρά η αλλαγή ώρας στην υγεία μας;

Άννα Μαστοράκου: Τα νοσοκομεία στην Πάτρα βρίσκονται σε ασφυκτική κατάσταση

Σε υπερκόπωση ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – ο κοροναϊός «κατάπιε» και τις άδειες τους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μυστικά για να ζήσετε μέχρι τα 100!

Προσδόκιμο ζωής: Ας δούμε μερικές συμβουλές που κοινοποιούνται από ειδικούς και αιωνόβιους σε όλο τον κόσμο που μπορούν να σας βοηθήσουν να ζήσετε μια μακρά, υγιή ζωή.

10 Tips για καλύτερη προσωπική υγιεινή

Αυτοφροντίδα: Η προσωπική υγιεινή σας βοηθά να παραμένετε καθαροί, δίνοντάς σας ώθηση στην αυτοπεποίθηση και επηρεάζοντας θετικά τις προσωπικές σχέσεις.

Τρόποι για να προσθέσετε περισσότερη κίνηση στην ημέρα σας

Άσκηση: Ακολουθούν τρόποι που υποστηρίζονται από έρευνες για να κάνετε αρκετή σωματική δραστηριότητα στην ημέρα σας, να κάψετε θερμίδες και να βελτιώσετε τη γενική σας υγεία χωρίς να χρειάζεται να πάτε στο γυμναστήριο.