Fitness

Επηρεάζει η σεξουαλική δραστηριότητα την αθλητική απόδοση;

Επηρεάζει η σεξουαλική δραστηριότητα την αθλητική απόδοση;

Η ομάδα ποδοσφαίρου του Μεξικού ανακοίνωσε το 2014 ότι οι παίκτες της κλήθηκαν να απέχουν από το σεξ κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου στη Βραζιλία, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την αθλητική τους απόδοση.

Από τότε που οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν περίπου το 776 π.Χ., οι ιστορίες των αθλητών που κάνουν κρυφά σεξ στις τελετές έχουν γίνει κοινή γνώση. Όπως είπε η πρώην Ολυμπιακή κολυμβήτρια Dara Torres το 2012, “Αυτό που συμβαίνει στο [Ολυμπιακό] χωριό μένει στο χωριό.” Για εκείνους που αποφασίζουν να ενδώσουν σε σεξουαλική δραστηριότητα, η πράξη θα μειώσει την αθλητική τους απόδοση στο γήπεδο ή το στίβο;

Η ιδέα χρονολογείται από την αρχαία Ελλάδα και την παραδοσιακή κινεζική ιατρική, που και οι δύο δηλώνουν ότι η αποχή από το σεξ θα μπορούσε να αυξήσει την επιθετικότητα και να ενισχύσει την ενέργεια, δήλωσε ο David Bishop, ερευνητής στο Ινστιτούτο Αθλητισμού, Άσκησης και Ενεργής Ζωής του Πανεπιστημίου Victoria στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Θυμάστε την ταινία του 1976 “Rocky”; Στην ταινία, ο προπονητής του μπόξερ Rocky Balboa, Mickey, δηλώνει ότι «οι γυναίκες αποδυναμώνουν τα πόδια», υποδηλώνοντας ότι ο αθλητής πρέπει να θέσει το ρομαντισμό σε αναμονή κατά την προπόνηση και τον αγώνα.

Η ομάδα ποδοσφαίρου του Μεξικού ανακοίνωσε το 2014 ότι οι παίκτες της κλήθηκαν να απέχουν από το σεξ κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου στη Βραζιλία, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την αθλητική τους απόδοση. Η ομάδα έχασε στον 16ο γύρο, όπως είχε σε κάθε Παγκόσμιο Κύπελλο από το 1994. Από την άλλη πλευρά, ο μαχητής του MMA Ronda Rousey – κάτοχος ρεκόρ 12-1 UFC – δήλωσε στο Jim Rome το 2012 ότι προσπαθεί να κάνει “όσο το δυνατόν περισσότερο σεξ” πριν από έναν αγώνα, καθώς έχει συνδεθεί με υψηλότερη τεστοστερόνη.

Ωστόσο, πολύ λίγες μελέτες έχουν εξετάσει επιστημονικά πώς το σεξ μπορεί να βελτιώσει ή να βλάψει την αθλητική απόδοση – αν όχι καθόλου, είπε ο Bishop. Πρόσθεσε ότι γνωρίζει μόνο τέσσερις, και “όλες οι μελέτες έχουν γίνει σε άντρες”. Η έρευνα που ανέφερε ο Bishop περιλαμβάνει μια μικρή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Sports Medicine and Physical Fitness το 2000, στην οποία συμμετείχαν 15 αθλητές υψηλού επιπέδου ηλικίας 20 έως 40 ετών που συμμετείχαν σε ένα διήμερο πείραμα.

Οι αθλητές έλαβαν οδηγίες να απέχουν από το σεξ για τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την έναρξη της μελέτης. Την πρώτη μέρα, ολοκλήρωσαν ένα τεστ στρες σε ένα ποδήλατο γυμναστικής το πρωί, ένα πνευματικό τεστ σχεδιασμένο για τη μέτρηση της συγκέντρωσης το απόγευμα και στη συνέχεια ένα δεύτερο τεστ στρες σε ένα ποδήλατο γυμναστικής αργότερα το απόγευμα.

Μεταξύ του ψυχικού τεστ και του δεύτερου τεστ στρες, περίπου στις 4:15 μ.μ., ελήφθησαν δείγματα αίματος για μετρήσεις τεστοστερόνης. Στη συνέχεια, οι αθλητές είχαν σεξουαλικές σχέσεις με τους συνηθισμένους συντρόφους τους, οι οποίοι γνώριζαν το πρωτόκολλο της έρευνας. Την επόμενη μέρα, οι αθλητές συμμετείχαν στα ίδια τεστ και μετρήθηκαν πάλι τα επίπεδα τεστοστερόνης τους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σεξουαλική δραστηριότητα δεν είχε σημαντική συνολική επίδραση στον τρόπο με τον οποίο οι αθλητές έπαιξαν κατά τη διάρκεια της άσκησης και των ψυχικών εξετάσεων. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πρωινής άσκησης μετά το σεξ, οι ερευνητές παρατήρησαν ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα καρδιακού ρυθμού.

Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι “η ικανότητα απόδοσης ενός αθλητή θα μπορούσε να επηρεαστεί εάν είχε σεξουαλική επαφή περίπου 2 ώρες πριν από μια διοργάνωση.” Μια ξεχωριστή εργασία, που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα στο περιοδικό Frontiers in Physiology, διαπίστωσε ότι το σεξ δεν είχε σημαντική επίδραση στην αθλητική απόδοση. Η εργασία περιελάμβανε μια συστηματική ανασκόπηση εννέα μελετών σχετικά με το θέμα της σεξουαλικής δραστηριότητας και του αθλητισμού. Αυτοί οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι “η παρούσα ανασκόπηση καταδεικνύει ότι η σεξουαλική δραστηριότητα στον αθλητισμό διερευνάται ελάχιστα τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Ωστόσο, τα διαθέσιμα στοιχεία δεν υποστηρίζουν πραγματικά την παρανόηση ότι η σεξουαλική δραστηριότητα μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στην απόδοση του αθλητή”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Αναζητώντας το κατάλληλο πρόσωπο για σχέση

Ψυχολογικές θεωρίες αγάπης

Γιατί αποφεύγει την σεξουαλική επαφή μας η γυναίκα μου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πονούν τα γόνατά σου όταν βγαίνεις για τρέξιμο; Δε θα πιστέψεις τι πρέπει να κάνεις

Τρέξιμο: Ένας πιο γρήγορος ρυθμός μπορεί να μειώσει το συνολικό στρες, που δέχονται τα γόνατα, κατά 30%, σε σύγκριση με έναν πιο αργό ρυθμό. Αυτό σύμφωνα με μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Orthopedic and Sports Physical Therapy.

Τα ψυχικά οφέλη του αθλητισμού ως αντίδοτο στην καραντίνα

Η άθληση συντελεί στην ωρίμανση του ανθρώπου και στην ανάπτυξη ψυχικών ικανοτήτων, γιατί ωθεί τον άνθρωπο να θέτει ολοένα κι υψηλότερους στόχους και να παλεύει με υπομονή κι επιμονή, χωρίς να εγκαταλείπει την προσπάθεια.

Τι να κάνετε αν υποστείτε τραυματισμό στα σπορ

Οι αθλητικοί τραυματισμοί ‘’ καραδοκούν ‘’ κατά την διάρκεια άσκησης ή κάποιου αθλήματος ή σπορ , για αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και εάν δεν γνωρίζουμε τις ασκήσεις ή το άθλημα να επιλέγουμε κάποιον έμπειρο προπονητή.

Η άθληση και τα πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό

Η άθληση και η σωματική άσκηση γενικότερα ωφελεί τον οργανισμό με πολλούς τρόπους αφού δυναμώνει την καρδιά, μειώνει την χοληστερίνη, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνει το σωματικό βάρος, δυναμώνει τους μυς, τα οστά και τις αρθρώσεις, βελτιώνει την αντοχή, μειώνει το άγχος και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.

Personal Trainer και ο ρόλος του

Personal Trainer: Ο προπονητής που σε παρακινεί για ποιότητα ζωής. Το να είσαι υγιής και σε σχήμα απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συνδυασμού μιας ισορροπημένης διατροφής και τακτικής άσκησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τους προσωπικούς εκπαιδευτές. Είναι ειδικοί που έχουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητα να βοηθήσουν ένα άτομο να πετύχει τους στόχους του ως προς την ικανότητα μέσω ενός ασφαλούς και αποτελεσματικού προγράμματος άσκησης.

Ασκήσεις στην παραλία

Θάλασσα και άσκηση: Μετέτρεψε την παραλία σε γυμναστήριο. Δεν χρειάζεστε καμία συμμετοχή σε γυμναστήριο, για να είστε σε φανταστική κατάσταση. Επειδή έχεις ήδη δωρεάν γυμναστήριο, και είναι στη διάθεσή σου. Το μόνο που χρειάζεσαι για να προσαρμοστείς αυτό το καλοκαίρι είναι η εξυπνάδα σου και η φύση. Ο εξωτερικός χώρος μπορεί να προσφέρει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών εργαλείων, αν είστε πρόθυμοι να είστε δημιουργικοί.

Απόκτησε δυνατά και γυμνασμένα χέρια με αυτό το 20’

Γυμναστική: Η αλήθεια είναι πως αν υπάρχει κάτι που η σημερινή μέρα δεν ευνοεί με τίποτα να κάνεις σε εξωτερικό χώρο αυτό είναι το να γυμναστείς. Οι έντονες χιονοπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας δυσκόλεψαν πολύ τη σημερινή μέρα, όμως το γεγονός πως βρισκόμαστε σε lockdown μας βοήθησε ιδιαίτερα.