Ψυχική Υγεία

Γιόγκα και ψυχική υγεία: Υπάρχουν πέντε προβλήματα στα οποία η πρακτική της γιόγκα βοηθά σημαντικά

Γιόγκα και ψυχική υγεία: Υπάρχουν πέντε προβλήματα στα οποία η πρακτική της γιόγκα βοηθά σημαντικά

Γιόγκα και ψυχική υγεία: Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει το μυαλό να ηρεμήσει και να ανακουφίσει το άγχος και τις ανησυχίες που πλήττουν την καθημερινότητα. Τα οφέλη της όμως μπορούν να επεκταθούν και σε πιο σοβαρά ψυχολογικά ζητήματα.

Σχεδόν 1 στους 5 Αμερικανούς (περίπου 43 εκατομμύρια), πάσχουν από κάποια ψυχική ασθένεια, όπως κατάθλιψη, άγχος ή σχιζοφρένεια. Τα άτομα αυτά συχνά δυσκολεύονται να λάβουν την απαιτούμενη φροντίδα, ενώ τα διαθέσιμα φάρμακα δε φέρνουν πάντα ικανοποιητικά αποτελέσματα. Γι’ αυτούς και για άλλους λόγους, πολλά άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας αναζητούν εναλλακτικές προσεγγίσεις στη διαχείρισή τους, συμπεριλαμβανομένης της γιόγκα.

Τα οφέλη της γιόγκα είναι σύμφωνα με τους ειδικούς δοσοεξαρτώμενα, δηλαδή όσο περισσότερο την ακολουθείτε, τόσο μεγαλύτερη είναι η βελτίωση που θα δείτε.

Οι περισσότεροι προτείνουν τουλάχιστον 15 λεπτά εξάσκησης το λιγότερο 3-5 φορές την εβδομάδα.

  • Κατάθλιψη

Έχει βρεθεί ότι η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κομμάτι της θεραπείας της κατάθλιψης. Σειρά μελετών στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι η γιόγκα παρείχε σημαντικό όφελος σε πάσχοντες από χρόνια κατάθλιψη. Σε μία από αυτές, άνδρες και γυναίκες που έπασχαν από κατάθλιψη για περίπου 11 χρόνια, είδαν βελτίωση συμπτωμάτων, όπως το στρες, το άγχος και το αναμάσημα σκέψεων, μετά από 2,5 ώρες γιόγκα την εβδομάδα για περίπου 2,5 μήνες σε συνδυασμό με αντικαταθλιπτικά. Σε άλλη μελέτη, καταθλιπτικοί φοιτητές που έκαναν γιόγκα για 30 λεπτά με τον εκπαιδευτή τους και στη συνέχεια στο σπίτι για οκτώ ημέρες με τη βοήθεια βίντεο, είδαν μεγαλύτερη μείωση των συμπτωμάτων σε διάστημα δύο μηνών σε σύγκριση με άλλες τεχνικές χαλάρωσης.

  • Άγχος

Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων άγχους και κατάθλιψης. Μελέτη του 2016 από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανία έδειξε ότι πάσχοντες από μείζονα καταθλιπτική διαταραχή που δεν ανταποκρίνονταν πλήρως στη φαρμακευτική αγωγή, είδαν βελτίωση των συμπτωμάτων μετά από συνεδρίες Sudarshan Kriya yoga (τεχνική ελέγχου της αναπνοής), ενώ όσοι έλαβαν φάρμακα αλλά δεν έκαναν γιόγκα, δεν είδαν κάποια βελτίωση. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η γιόγκα βοηθά στην ηρεμία του νευρικού συστήματος των ασθενών με άγχος.

  • Διατροφικές διαταραχές

Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με διατροφικές διαταραχές να αλλάξουν την στάση τους απέναντι στο σώμα τους. Σε πιλοτική μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι συμμετείχαν σε τάξη γιόγκα που σχεδιάστηκε για να στοχεύσει τα συμπτώματα της διατροφικής διαταραχής από την οποία έπασχαν, είχαν λιγότερο αρνητική στάση πριν από τα γεύματα σε σύγκριση με την ομάδα που δεν έκανε γιόγκα. Όσοι έκαναν γιόγκα ανέφεραν επίσης ότι αισθάνονταν ήρεμοι και σε αρμονία με τον εσωτερικό τους κόσμο. Η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους να δουν το σώμα τους ως κάτι με το οποίο δουλεύουν μαζί και όχι εναντίον του.

  • Ψυχιατρικές διαταραχές

Ένα πρόγραμμα θεραπευτικής γιόγκα, μπορεί να αποτελέσει μέρος της θεραπείας μιας ψυχιατρικής διαταραχής. Μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα πρόγραμμα θεραπευτικής γιόγκα οκτώ εβδομάδων, το οποίο περιλάμβανε στάσεις, ασκήσεις αναπνοής και χαλάρωση, προκάλεσε σε πάσχοντες από σχιζοφρένεια τεράστια βελτίωση στα συμπτώματα και μείωση των αρνητικών σκέψεων. Συνολικά, βρέθηκε ότι επιφέρει σημαντική βελτίωση στα συμπτώματα και την ποιότητα ζωής των ασθενών.

  • Σύνδρομο μετατραυματικού στρες

Η γιόγκα ωφελεί τόσο το μυαλό όσο και το σώμα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των συμπτωμάτων του μετατραυματικού στρες. Σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι η γιόγκα βελτίωσε τη ζωή γυναικών με σύνδρομο μετατραυματικού στρες μετά από 12 συνεδρίες Kripalu, μια τεχνική γιόγκα που εστιάζει στη συνειδητότητα και όχι την τελειότητα. Μέσα από σωματικές και αναπνευστικές ασκήσεις, καθώς και τεχνικές χαλάρωσης επιτυγχάνεται ευεξία, ενδυνάμωση και ευλυγισία, αλλά στόχος είναι το συναίσθημα να βρίσκεται σε αρμονία με τις τρέχουσες ανάγκες.

Η προσέγγιση αυτή μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς να μάθουν να ηρεμούν όταν είναι απογοητευμένοι, απομακρύνοντάς τους από καταχρήσεις (αλκοόλ, ναρκωτικά) και άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να διατηρήσω ζωντανό το κίνητρό μου να αθλούμαι;

Πώς να προλάβετε έναν πονοκέφαλο

Tips για να αντιμετωπίσετε τις κρίσεις άγχους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η σωματική δραστηριότητα ενισχύει την ευημερία μας

Αθλητισμός: Η σωματική άσκηση μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στην ανακούφιση του στρες. Έρευνα σε εργαζόμενους ενήλικες έχει βρει ότι τα άτομα με υψηλή δραστηριότητα τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά στρες σε σύγκριση με άτομα που είναι λιγότερο δραστήρια.

3 στους 5 νοσηλευτές στη Σκωτία σκέφτονται να παραιτηθούν

Ψυχική υγεία νοσηλευτές: Το προσωπικό εργάζεται με απλήρωτες υπερωρίες, βρίσκεται υπό υπερβολική πίεση και δεν μπορεί να παρέχει το επίπεδο φροντίδας που θα ήθελε. Σύμφωνα με την έκθεση, οι νοσηλευτές δήλωσαν ότι αισθάνονται υποτιμημένοι και υπό υπερβολική πίεση.

Τα νεότερα σε ηλικία θύματα συντροφικής βίας έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχικές διαταραχές.

Ο αριθμός των ανδρών και των γυναικών που επηρεάστηκαν από την συντροφική βία ήταν ίδιος, κάτι που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι τα ζευγάρια ήταν πιθανότερο να κακοποιήσουν ο ένας τον άλλο, παρά να υπάρχει μόνο ένας θύτης.

Προκλήσεις και οφέλη μιας σχέσης που αψηφά τα θρησκευτικά "πιστεύω"

Διαθρησκευτικές σχέσεις: Πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να προχωρήσουν σε μια σχέση με διαφορετικά θρησκευτικά "πιστεύω", αναγνωρίζοντας πως ένα τέτοιο εγχείρημα έχει τις δικές του ξεχωριστές προκλήσεις.

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.

8 στους 10 αντιμετωπίζουν το άγχος της πανδημίας στη φύση

Καναδάς κορωνοϊός: Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν με ασφάλεια με άλλους ή να βγουν έξω για λίγο φως από τον ήλιο και μια βόλτα, πεζοπορία, τρέξιμο ή βόλτα με ποδήλατο για ένα διάλειμμα από την αυξημένη τηλεργασία και τον χρόνο οθόνης.