Ψυχική Υγεία

Διαλογισμός Κατάθλιψη Εγκέφαλος: Ο διαλογισμός αλλάζει περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την κατάθλιψη [vid]

Διαλογισμός Κατάθλιψη Εγκέφαλος: Ο διαλογισμός αλλάζει περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την κατάθλιψη [vid]

Διαλογισμός Κατάθλιψη Εγκέφαλος: Ο διαλογισμός εκπαιδεύει τον εγκέφαλό σας να επιτύχει συνεχή εστίαση και να επιστρέψει σε αυτήν την "εστία" όταν αρνητική σκέψη, συναισθήματα και σωματικές αισθήσεις εισβάλλουν για να τον διαταρράξουν - κάτι που συμβαίνει έντονα όταν αισθάνεστε άγχος και στρες. Το άγχος και το στρες είναι σημαντικοί παράγοντες για την κατάθλιψη και ο διαλογισμός μπορεί να τροποποιήσει τον τρόπο που αποκρινόμαστε σε αυτούς.

Η κατάθλιψη εξακολουθεί να αποτελεί μείζον πρόβλημα υγείας για τους μεγαλύτερους ενήλικες. Επηρεάζει περίπου το 20% των ενηλίκων ηλικίας 65 ετών και άνω. Εντωμεταξύ η χρόνια κατάθλιψη μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερους κινδύνους εκδήλωσεις καρδιακών παθήσεων, ακόμη και θανάτου από ασθένειες. Η κατάθλιψη επηρεάζει επίσης την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθιστώντας τους πιο απομονωμένους κοινωνικά και επιδρώντας στη γνωστική λειτουργία, ειδικά στη μνήμη.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη 1.111 ατόμων (μέσος όρος ηλικίας τα 71 έτη), που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neurology, διαπίστωσε ότι όσοι είχαν εντονότερα συμπτώματα κατάθλιψης είχαν επίσης χειρότερη επεισοδιακή μνήμη – την ικανότητα ανάκλησης συγκεκριμένων εμπειριών και γεγονότων.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για τη θεραπεία της κατάθλιψης. Τα αντικαταθλιπτικά και η ψυχοθεραπεία είναι οι συνηθισμένες θεραπείες πρώτης γραμμής, αλλά η συνεχής έρευνα έχει δείξει ότι μια τακτική πρακτική διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος ανταποκρίνεται στο άγχος και το στρες.

Πώς αντιδρά ο εγκέφαλός σας όταν διαλογίζεστε

Το άγχος και το στρες είναι σημαντικοί παράγοντες για την κατάθλιψη και ο διαλογισμός μπορεί να αλλάξει την αντίδρασή σας σε αυτά τα συναισθήματα. “Ο διαλογισμός εκπαιδεύει τον εγκέφαλο για να επιτύχει συνεχή εστίαση και να επιστρέψει σε αυτήν την “εστία” όταν αρνητική σκέψη, συναισθήματα και σωματικές αισθήσεις εισβάλλουν – κάτι που συμβαίνει έντονα όταν αισθάνεστε άγχος και στρες”, λέει ο Δρ John W. Denninger, διευθυντής έρευνας στο Benson-Henry Institute for Mind Body Medicine, Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης που σχετίζεται με το Χάρβαρντ.

Ο διαλογισμός έχει βρεθεί ότι αλλάζει ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται ειδικά με την κατάθλιψη

  • Για παράδειγμα, οι επιστήμονες έχουν δείξει ότι ο μεσαίος προμετωπιαίος φλοιός (mPFC) γίνεται υπερδραστικός σε άτομα με κατάθλιψη. Το mPFC ονομάζεται συχνά το “me center” επειδή εδώ επεξεργάζεστε πληροφορίες για τον εαυτό σας, όπως ανησυχίες για το μέλλον και σκέψεις για το παρελθόν. Όταν οι άνθρωποι αγχώνονται για τη ζωή, το mPFC “τρέχει” υπερβολικά.
  • Μια άλλη περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την κατάθλιψη είναι η αμυγδαλή ή το «κέντρο του φόβου». Αυτό είναι το μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για την ανταπόκριση fight or flight, το οποίο ενεργοποιεί τα επινεφρίδια να απελευθερώσουν την ορμόνη του στρες, την κορτιζόλη σε απάντηση στον φόβο και τον αντιληπτό κίνδυνο.
  • Αυτές οι δύο περιοχές του εγκεφάλου λειτουργούν μεταξύ τους για την “πρόκληση” της κατάθλιψης. Το me center δουλεύει αντιδρώντας στο άγχος και το στρες και η απόκριση του κέντρου φόβου οδηγεί σε αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης για την καταπολέμηση ενός κινδύνου που υπάρχει μόνο στο μυαλό σας. Η έρευνα διαπίστωσε ότι ο διαλογισμός βοηθά στη διακοπή της σύνδεσης μεταξύ αυτών των δύο περιοχών του εγκεφάλου. «Όταν διαλογίζεσαι, μπορείς να αγνοείς τις αρνητικές αισθήσεις του στρες και του άγχους, κάτι που εξηγεί, εν μέρει, γιατί τα επίπεδα άγχους πέφτουν κατά τον διαλογισμό», λέει ο Δρ Denninger.
  • Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο ο διαλογισμός βοηθά τον εγκέφαλο είναι προστατεύοντας τον ιππόκαμπο (μια περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στις διαδικασίες μνήμης). Μία μελέτη ανακάλυψε ότι τα άτομα που διαλογίστηκαν για 30 λεπτά την ημέρα για οκτώ εβδομάδες αύξησαν τον όγκο της γκρίζας ύλης στον ιππόκαμπο τους. Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που υποφέρουν από υποτροπιάζουσα κατάθλιψη τείνουν να έχουν μικρότερο ιππόκαμπο.

 

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η σχέση σας με την ηλικία σας επηρεάζει την εγκεφαλική υγεία

Η διαφορά του σπέρματος και των προσπερματικών υγρών

Η κολύμβηση σε κρύο νερό μπορεί να καθυστερήσει την άνοια

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

ψυχική υγεία : Οι τομείς που επηρεάζει

ψυχική υγεία : Όταν δεν έχουμε ομαλή ψυχική υγεία τότε επηρεάζονται πολλοί και διάφοροι τομείς στην ζωή μας . Σε αυτό το άρθρο σας αναλύουμε τους τομείς αυτούς αλλά και τα σημάδια που μαρτυρούν ότι νοσείτε ψυχικά.

Απλές συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει το φόβο του για τη θάλασσα

Θάλασσα: Ενώ κανείς θα περίμενε ότι μετά από 9 μήνες στο υδάτινο περιβάλλον της μήτρας το μικρό σας θα έχει μια έμφυτη αγάπη για το νερό, αυτό φαίνεται ότι δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν, ώστε να βοηθήσετε το μικρό σας να ξεπεράσει το φόβο του για το νερό;

ΠΟΥ : Η δράση του στην ψυχική υγεία

ΠΟΥ : Αυτή η Ειδική Πρωτοβουλία του ΠΟΥ επιδιώκει να διασφαλίσει την καθολική κάλυψη της υγείας που περιλαμβάνει πρόσβαση σε ποιοτική και προσιτή φροντίδα για ψυχικές συνθήκες.

Τι είναι η αθλητική ψυχολογία και πώς βοηθά στη νίκη

Αθλητική ψυχολογία: Οι μελέτες δείχνουν πως οι αθλητές που εστιάζουν στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα, απολαμβάνουν περισσότερο το άθλημά τους, έχουν λιγότερες απουσίες από τις προπονήσεις και προσεγγίζουν τον αγώνα ως πρόκληση και όχι ως απειλή. Έχουν μάλιστα, περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν τον αθλητισμό για περισσότερα χρόνια. Ειδικά, το στοιχείο του να αντιλαμβάνεται ο αθλητής τον αγώνα ως μια ωραία πρόκληση αντί για μια απειλή, είναι που συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη της αυτοπεποίθησης, της συγκέντρωσης και της σωματικής απόδοσης που τελικά θα τον βοηθήσουν να έχει την υψηλότερη δυνατή επίδοση.

Που οφείλει η θάλασσα τις καταπραϋντικές της δράσεις

Θάλασσα και Ψυχική Υγεία: Οι καταπραϋντικές δράσεις της θάλασσας είναι γνωστές από αρχαίων χρόνων. Μια βόλτα στην παραλία έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να ηρεμίσει το νου μας και να μας ανακουφίσει από ορισμένα ψυχικά συμπτώματα.

Πώς οι τεχνικές χαλάρωσης οφελούν τη συνολική σας υγεία

Τεχνικές χαλάρωσης Άγχους: Όταν αντιμετωπίζετε πολλές ευθύνες και καθήκοντα μέσα στην καθημερινότητά σας, οι τεχνικές χαλάρωσης μπορεί να μην αποτελούν προτεραιότητα στη ζωή σας. Αλλά με αυτόν τον τρόπο μπορεί να χάνετε τα σημαντικά οφέλη της χαλάρωσης στην υγεία σας, σωματική και ψυχική.