Επιστημονικά Νέα

Κορωνοϊός αποκαλυπτική μελέτη: H βασική αιτία της φλεγμονής

Κορωνοϊός αποκαλυπτική μελέτη: Ερευνητές στην Ισπανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προτείνει ότι ένα υπάρχον φάρμακο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη μιας υπερβολικής, απειλητικής για τη ζωή ανοσολογικής αντίδρασης στο SARS-CoV-2 σε ευαίσθητα άτομα. Νέα έρευνα δείχνει ότι ένα υπάρχον φάρμακο θα μπορούσε να στοχεύσει τη βασική αιτία της φλεγμονής σε σοβαρό COVID-19. Σε άτομα με σοβαρή COVID-19, η οποία είναι η ασθένεια που προκαλεί το SARS-CoV-2, η «υπερφλεγμονή» επιδεινώνει τις αναπνευστικές δυσκολίες και μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά θανατηφόρο σύνδρομο οξείας αναπνευστικής δυσχέρειας. Ωστόσο, υπάρχουν καλά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι φάρμακα που μειώνουν τη φλεγμονή, όπως η στεροειδής δεξαμεθαζόνη, μπορούν να σώσουν τις ζωές ασθενών που βρίσκονται ήδη σε αναπνευστήρες και σε αυτούς που λαμβάνουν συμπληρωματικό οξυγόνο.

Τώρα, όμως, οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Μάλαγα της Ισπανίας και στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, πρότειναν έναν νέο τρόπο για την ταυτοποίηση ασθενών που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο εμφάνισης υπερφλεγμονής και αποτροπής της εμφάνισης. Υποθέτουν ότι οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης θα μπορούσαν να δώσουν ένα υπάρχον φάρμακο σε αυτούς τους ασθενείς νωρίς στη μόλυνση για να αντιμετωπίσουν τη βασική αιτία της υπερβολικής ανοσοαπόκρισης. Η πρότασή τους εμφανίζεται στο περιοδικό Cytokine & Growth Factor Reviews.

Human-coronavirus.png

Κυτταρικό στρες

Οι ερευνητές προτείνουν ότι η αρχική μόλυνση με τον ιό προκαλεί άγχος σε κυτταρικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, αυτό είναι το άγχος που περιλαμβάνει ένα οργανικό εντός κυττάρων που ονομάζεται ενδοπλασματικό δίκτυο (ER). Το ER είναι όπου το κύτταρο παράγει τις πρωτεΐνες του. Όταν ένας ιός εισβάλλει σε ένα κύτταρο, λεηλατεί αυτόν τον κυτταρικό μηχανισμό για να φτιάξει τις δικές του πρωτεΐνες. Το 2019, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το SARS-CoV, το οποίο είναι ο κορωνοϊός που προκάλεσε το ξέσπασμα SARS 2002-2003, πυροδοτεί μια φλεγμονώδη απόκριση κάνοντας μια συγκεκριμένη πρωτεΐνη.

Τα μόρια της πρωτεΐνης τονίζουν το ER με συσσωμάτωση. Αυτά τα αδιάλυτα συσσωματώματα είτε σκοτώνουν τα κύτταρα άμεσα είτε ενεργοποιούν το έμφυτο ανοσοποιητικό σύστημα. Αυτός ο κλάδος του ανοσοποιητικού συστήματος είναι η πρώτη γραμμή άμυνας κατά των παθογόνων. Χρησιμοποιεί μόρια σηματοδότησης που ονομάζονται κυτοκίνες, τα οποία προσλαμβάνουν ανοσοκύτταρα στη θέση της λοίμωξης ως μέρος μιας φλεγμονώδους απόκρισης.

sars.png

Στη νέα εργασία, οι ερευνητές προτείνουν ότι το στρες ER είναι επίσης χαρακτηριστικό των πρώιμων λοιμώξεων του SARS-CoV-2. Προτείνουν επίσης ότι ένα φάρμακο που ονομάζεται 4-φαινυλοβουτυρικό οξύ (4-PBA), το οποίο οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης χρησιμοποιούν για τη θεραπεία διαταραχών του κύκλου ουρίας , θα μπορούσαν να αποτρέψουν το στρες ER στο COVID-19.

Γενετικές παραλλαγές προδιαθέτουν για νόσο Πάρκινσον μετά από μακροχρόνια έκθεση σε φυτοφάρμακα

Το επίπεδο pH και η σημασία του για την υγεία

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

«Οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην ομιλία είναι μια άλλη ευκαιρία για να εξοικονομήσουμε χρόνο ως γιατροί για να κάνουμε αξιολογήσεις πριν έρθει κάποιος στην κλινική μνήμης», είπε.

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.