Διατροφή

Μελάσα: Πώς να την εντάξεις στη διατροφή σου [vid]

Μελάσα: Πώς να την εντάξεις στη διατροφή σου [vid]

Μελάσα: Ένα κουταλάκι μελάσας την ημέρα δυναμώνει το ανοσοποιητικό και μας χαρίζει ενέργεια.

Η μελάσα είναι ένας παχύρρευστος χυμός, σαν σιρόπι, που παρασκευάζεται από την επεξεργασία ζαχαροκάλαμου. Ο βαθμός και ο τύπος της εξαρτάται από την ωριμότητα των ζαχαροκάλαμων που χρησιμοποιούνται αλλά και τη μέθοδο παραγωγής που ακολουθείται.

Τύποι μελάσας

Τη μελάσα θα τη συναντήσουμε στο εμπόριο σε τρείς τύπους (ελαφριά, σκούρη και μαύρη), οι οποίοι προκύπτουν κατά τη διάρκεια μετατροπής συγκεκριμένων τροφίμων σε ζάχαρη. Το θρεπτικό περιεχόμενο και η ποιότητα της εξαρτώνται από τη μέθοδο που ακολουθείται για την παραγωγή της, την ωριμότητα του φυτού και την ποσότητα της ζάχαρης που εξάγεται.

Αναλυτικότερα, οι τύποι της  είναι:

  • Blackstrap Melasses (ή τελική μελάσα): Λαμβάνεται από ακατέργαστη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο και κονσερβοποιημένη ζάχαρη
  • Μελάσα από ζαχαροκάλαμο: Είναι υποπροϊόν της εξευγενισμένης ζάχαρης από χυμό ζαχαροκάλαμου και μελάσα τεύτλων
  • Θειούχα: Αναφέρεται έτσι η μελάσα που έχει εκχυλιστεί από νεαρό ζαχαροκάλαμο και έχει υποστεί επεξεργασία με διοξείδιο του θείου για συντήρηση
  • Μη απορροφημένη (ή μη σπασμένη μελάσα): Εξάγεται από το ώριμο ζαχαροκάλαμο, δε χρειάζεται η προσθήκη θείου για τη συντήρησή της και διατηρεί την πλούσια και ελαφριά γεύση της
  • Hydrol (ή Υδροόλη): Ο συγκεκριμένος τύπος μελάσας λαμβάνεται από την υδρόλυση αμύλου
  • Άλλοι τύποι μελάσας: Περιλαμβάνουν μελάσα ροδιού, που είναι θρεπτικές και παρασκευάζονται από ρόδι

Τι γεύση έχει;

Η ελαφριά μελάσα έχει γλυκιά και  ήπια γεύση, ενώ η σκούρη μελάσα είναι πλουσιότερη και γεμάτη στη γεύση, σχεδόν σαν τη σακχαρίνη γι’ αυτό και χρησιμοποιείται σε επιδόρπια.

Πόση και πώς να την καταναλώσω;

Η ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία της μελάσας είναι έως δύο κουταλάκια του γλυκού την ημέρα.

Αποτελεί ιδανική λύση ως προσθήκη σε σάλτσες ντομάτας, συνταγές με κιμά, όσπρια, γλυκά με βάση τα φρούτα, και μαρμελάδες. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με γιαούρτι, παγωτό, χυμούς, καφέ ή τσάι αλλά και γενικά σε συνταγές μαγειρικής ή ζαχαροπλαστικής που απαιτούν προσθήκη γλυκαντικών ουσιών.

Η μελάσα αποτελεί καλή πηγή υδατανθράκων, οπότε παρέχει στον οργανισμό μας άμεση ενέργεια, ενώ έχει πολύ μικρή περιεκτικότητα σε λίπος.

Περιέχει μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως:

  • ασβέστιο
  • κάλιο
  • μαγνήσιο
  • μαγγάνιο
  • κάλιο
  • χαλκό
  • σίδηρο
  • φώσφορο
  • χρώμιο
  • κοβάλτιο
  • νάτριο

Περιέχει, επίσης, βιταμίνες κυρίως του συμπλέγματος Β (νιασίνη, βιταμίνη Β6, θειαμίνη και ριβοφλαβίνη). Η κατανάλωση μελάσας στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής συμβάλλει θετικά στη θεραπεία ατόμων που πάσχουν από σιδηροπενική αναιμία, έχουν χαμηλά επίπεδα σιδήρου ή φεριττίνης. Βοηθάει στη μείωση των συμπτωμάτων που έχουν οι γυναίκες κατά την περίοδο της εμμήνου ρύσης, της εμμηνόπαυσης. Θωρακίζει τον οργανισμό με ολικές πολυφαινόλες και με ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Επιπλέον συμβάλλει στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, αλλά και τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας. Ενυδατώνει και βοηθά στην υγιή ανάπτυξη των οστών, αλλά και τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας των ενηλίκων. Τέλος, συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και βοηθάει στην επούλωση δερματικών βλαβών.

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ανθυγιεινή διατροφή: Αυτά δεν πρέπει να τρώτε

Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων "ασπίδα" για την υπέρταση

Υγιεινά τρόφιμα: Έτσι θα οχυρώσετε τον οργανισμό σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

Μια νέα εξήγηση πίσω από τη θετική επίδραση μια διατροφής μεσογειακού τύπου στη ρύθμιση της φλεγμονής ανέδειξε πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου

Γαλακτοκομικά διατροφή: Συμβουλές εξαιρετικά υγιεινών τροφών

Γαλακτοκομικά διατροφή: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πολύ χρήσιμα στον ανθρώπινο οργανισμό και πρέπει να τα τρώμε σε καθημερινή βάση . Γι αυτό σου βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε υγιεινές γαλακτοκομικές τροφές.

Διατροφικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην ισορροπία του πλανήτη μας

Άλλες διατροφικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν είναι οι εξής: αποφεύγουμε τροφές που μεταφέρονται με αεροπλάνα, μειώνουμε τη σπατάλη φαγητού, χρησιμοποιούμε λιγότερο πλαστικό, τρώμε προϊόντα εποχής, μειώνουμε την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών, καλλιεργούμε τις δικές μας τροφές.

Διατροφή χάστε βάρος: Δίαιτα για ζευγάρια

Διατροφή χάστε βάρος: Σας βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε τρόπους για να χάσετε τα περιττά κιλά που έχετε και να την κάνετε μαζί με το ζευγάρι σας, ώστε να μην ζηλεύει ο ένας τι θα τρώει ο άλλος.

Κουρκουμίνη: Ο φυσικός σας σύμμαχος στην προστασία του θυρεοειδούς

Κουρκουμάς Οφέλη Θυρεοειδής: Μάθετε πώς ο κουρκουμάς σας ωφελεί και συμβάλει στη διατήρηση της καλής συνολικής υγείας, προλαμβάνοντας και μειώνοντας τα συμπτώματα των επιπλοκών του θυρεοειδούς.

Φυτικές πηγές που μας δίνουν την απαραίτητη πρωτεΐνη

Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαιτητική Εταιρία, ο μέσος ενήλικας χρειάζεται μόνο 0.8 g πρωτεΐνης ανά κιλό. Έτσι, ένα άτομο 59 κιλών για παράδειγμα χρειάζεται το πολύ 47g πρωτεΐνης την ημέρα – λιγότερη δηλαδή απ’ όση νομίζαμε.

Δύο πεντανόστιμα και υγιεινά πιάτα για όσους νηστεύουν

Αφού βράσουν, υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε να τα αφήσεις κομματάκια είτε να τα πολτοποιήσεις σε πουρέ, με τη βοήθεια της κουζινομηχανής την οποία ρυθμίζεις σε υψηλή ταχύτητα. Αραιώνεις με λίγο νερό, αν έχει βγει πηχτή η σούπα, και προσθέτεις το κριθαράκι