Διατροφή

Γαλακτοκομικά προϊόντα πίεση μικροβίωμα: Τα αγαπημένα ζυμωμένα τρόφιμα που ρυθμίζουν την πίεση

Γαλακτοκομικά προϊόντα πίεση μικροβίωμα: Τα αγαπημένα ζυμωμένα τρόφιμα που ρυθμίζουν την πίεση

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που προέρχονται από ζύμωση μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση μέσω της εξισορρόπησης του εντερικού μικροβιώματος

Γαλακτοκομικά προϊόντα πίεση μικροβίωμα: Ειδικοί σε θέματα διατροφής προτείνουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση με στόχο να ενδυναμώσουμε την άμυνα του οργανισμού μας και να ρυθμίσουμε την υγεία του εντέρου μας. Τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας προσθέτουν άλλη μια ιδιότητα αυτών των τροφίμων για την υγεία μας: τα γαλακτοκομικά προϊόντα που προέρχονται από ζύμωση μπορούν να βοηθήσουν ασθενείς με υπέρταση. Τη διαπίστωση αυτή ισχυρίζεται μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Dairy Science. Η ομάδα των ερευνητών από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Τροφίμων στη Sonora του Μεξικού και το Εθνικό Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Μεξικού στο Veracruz χρησιμοποίησαν ως αναφορά πλήθος μελετών για τα γαλακτοκομικά προϊόντα ζύμωσης ως «θεραπεία» κατά της υπέρτασης και σε σχέση με τη ρύθμιση του εντερικού μικροβιώματος. Εξέτασαν επίσης τους πιθανούς μηχανισμούς που ρυθμίζουν το εντερικό μικροβίωμα μέσω της κατανάλωσης αυτών των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Σε ποια προϊόντα όμως αναφέρονται οι επιστήμονες; Παραδείγματα γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση είναι το κεφίρ, το ξινόγαλο, το αριάνι και το γιαούρτι με πέτσα. Έχουν μια χαρακτηριστική υπόξινη γεύση ενώ τα προβιοτικά που περιέχουν συμβάλλουν την ενίσχυση της υγείας του πεπτικού συστήματος και παράλληλα εμποδίζουν την ανάπτυξη των παθογόνων βακτηριδίων στο έντερο. Για παράδειγμα, το κεφίρ είναι πλούσιο σε βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Κ και Β12 και τα προβιοτικά που βρίσκονται στο κεφίρ συμμετέχουν στην παραγωγή των βιταμινών αυτών.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις ότι το εντερικό μικροβίωμα μπορεί να δράσει καταλυτικά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Υπό αυτό το πρίσμα, η εντερική δυσβίωση (η διαταραχή των φυσιολογικών βακτηριακών πληθυσμών του εντέρου, με μειωμένα τα επίπεδα των απαραίτητων ωφέλιμων βακτηρίων) έχει συνδεθεί με διάφορες μεταβολικές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης και της υπέρτασης: «Παρόλα αυτά,  λίγες μελέτες έχουν αποδείξει τη σχέση μεταξύ της αντιυπερτασικής επίδρασης των γαλακτοκομικών προϊόντων ζύμωσης και της ισορροπίας του εντερικού μικροβιώματος. Είναι αξιοσημείωτο ότι η καταπολέμηση της υπέρτασης έχει αποδοθεί κυρίως στα πεπτίδια ACEI ενώ λίγες μελέτες έχουν αποδώσει αυτό το αποτέλεσμα στη ρύθμιση του εντέρου» εξηγεί η επιστήμονας Belinda Vallejo-Córdoba από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Τροφίμων.

Επισημαίνεται επίσης ότι σύμφωνα με τα νέα δεδομένα τα προβιοτικά, τα βιοενεργά πεπτίδια και οι εξωπολυσακχαρίτες που λαμβάνουμε από την κατανάλωση των γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση με συγκεκριμένα βακτήρια γαλακτικού οξέος, μπορούν να ρυθμίσουν το εντερικό μικροβίωμα. Γι’ αυτό το λόγο, υπάρχει η πιθανότητα δημιουργίας ειδικών τέτοιων προϊόντων που ταυτόχρονα θα ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση αλλά το εντερικό μικροβίωμα. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά τέτοια προϊόντα και σε διαφορετικές γεύσεις και συσκευασίες οπότε δε θα δυσκολευτείτε καθόλου να εντάξετε αυτό που σας ταιριάζει σε ένα πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής. Άλλωστε η καλή υγεία του εντερικού μικροβιώματος επηρεάζει το μεταβολισμό μας, το ανοσοποιητικό σύστημα και το κεντρικό νευρικό σύστημα και οποιαδήποτε διαταραχή της ισορροπίας του μπορεί να οδηγήσει σε μεταβολικές ασθένειες όπως η υπέρταση, η παχυσαρκία και ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί να καταναλώνεις γαλακτοκομικά προϊόντα [vid]

Έξι απλά βήματα για να καταναλώνεις σωστά τα γεύματα σου

Υγιεινές τροφές: Κακή VS καλή διατροφή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!

Φτιάξτε το πιο αποτοξινωτικό smoothie που έχετε πιει!

Smoothies: Προσθέστε τα smoothies στη ζωή σας και αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες. Αντικαταστήστε τα συμπληρώματα διατροφής με φυσικές βιταμίνες που θα σας δώσουν την ενέργεια που σας χρειάζεται!

Ο θηλασμός αντί για βρεφική φόρμουλα προτείνεται συχνά στις μητέρες ως φυσική εναλλακτική λύση, αλλά δεν είναι τόσο απλό

Ο θηλασμός μπορεί επίσης να προκαλέσει ιατρικές επιπλοκές, όπως ραγισμένες και αιμορραγικές θηλές, φραγμένους πόρους και μαστίτιδα, όπου ο ιστός του μαστού μολύνεται.

Σολομός με τηγανητό ρύζι

Ψάρι: Ένα απλό δείπνο με σολομό, πλούσιο σε ωμέγα-3, οικογενειακό. Αφήστε τα παιδιά να επιλέξουν πόσο ζεστό θέλουν το ρύζι τους σερβίροντάς το με ζεστή σάλτσα.