ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός: 60΄ προπόνησης με βάρη μπορεί να παρατείνουν τη ζωή σας [vid]

Αθλητισμός: 60΄ προπόνησης με βάρη μπορεί να παρατείνουν τη ζωή σας [vid]

Αθλητισμός: Η προσθήκη τακτικής προπόνησης ενδυνάμωσης στη ρουτίνα άσκησής σας μπορεί όχι μόνο να σας κάνει πιο δυνατούς, αλλά και να σας επιτρέψει να ζήσετε περισσότερο, αναφέρουν ερευνητές στην Ιαπωνία.

Η νέα μελέτη λέει ότι 30 με 60 λεπτά την εβδομάδα μυϊκής ενδυνάμωσης μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και από καρδιακές παθήσεις και αγγειακές παθήσεις, διαβήτη ή καρκίνο έως και 20%. «Το να κάνεις δραστηριότητες μυϊκής ενδυνάμωσης έχει όφελος για την υγεία ανεξάρτητα από τις αερόβιες δραστηριότητες», είπε ο επικεφαλής ερευνητής Haruki Momma, λέκτορας ιατρικής και επιστήμης στον αθλητισμό και την άσκηση στο Πανεπιστήμιο Tohoku Graduate School of Medicine στο Sendai.

Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης περιλαμβάνουν άρση βαρών, χρήση ζωνών αντίστασης και pushups, situps και squats. Μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν βαριά κηπουρική, όπως το σκάψιμο και το φτυάρισμα, είπαν οι ερευνητές. «Παρόλο που πολλές οδηγίες άσκησης συνιστούν στους ενήλικες να εκτελούν δραστηριότητες μυϊκής ενδυνάμωσης με βάση τα οφέλη για τη μυοσκελετική υγεία, τα ευρήματά μας υποστηρίζουν αυτή τη σύσταση όσον αφορά την πρόληψη του πρόωρου θανάτου και των χρόνιων ασθενειών», είπε ο Momma. «Επίσης, τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι μπορεί να υπάρχουν βέλτιστες δόσεις δραστηριοτήτων μυϊκής ενδυνάμωσης για την πρόληψη όλων των αιτιών θανάτου, καρδιαγγειακών και καρκίνου».

Για τη μελέτη, ο Momma και οι συνεργάτες του συγκέντρωσαν δεδομένα από 16 δημοσιευμένες μελέτες. Οι μελέτες, οι οποίες περιελάμβαναν άνδρες και γυναίκες, κυμαίνονταν σε μέγεθος από σχεδόν 4.000 συμμετέχοντες έως σχεδόν 480.000. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι η μυϊκή ενδυνάμωση συνδέθηκε με 10% έως 17% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, και μεταξύ αυτών από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικό, διαβήτη, καρκίνο του πνεύμονα και καρκίνο συνολικά. Ωστόσο, δεν βρήκαν καμία σχέση μεταξύ της μυϊκής ενδυνάμωσης και τυχόν μειωμένου κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου, των νεφρών, της ουροδόχου κύστης ή του παγκρέατος. Το μεγαλύτερο όφελος παρατηρήθηκε όταν η προπόνηση ενδυνάμωσης γινόταν έως και μία ώρα την εβδομάδα. Αλλά περισσότερη άσκηση δεν σημαίνει απαραίτητα μεγαλύτερα οφέλη. Μετά από 60 λεπτά προπόνησης ενδυνάμωσης την εβδομάδα, δεν παρατηρήθηκε κανένα περαιτέρω όφελος στην πρόληψη του πρόωρου θανάτου. Σημειώνουμε ότι τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στις 28 Φεβρουαρίου στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Sports Medicine.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μια ζωτική πρωτεΐνη στο σώμα απενεργοποιείται όσο λιγότερο ασκείστε

5 ώρες μέτριας άσκησης την εβδομάδα θα απέτρεπαν χιλιάδες περιπτώσεις καρκίνου ετησίως

Όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο μειώνετε τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κρίση υγείας στο εργατικό δυναμικό: Γιατί είμαστε τόσο ασθενείς;

Κρίση υγείας στο εργατικό δυναμικό: Συνολικά, εκτιμά ότι σχεδόν το ένα πέμπτο του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει αυτό που αποκαλεί μια κατάσταση περιορισμού της εργασίας. 

Είναι το μήλο φίλος της εγκύου και του εμβρύου;

Μήλα εγκυμοσύνη: Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα μήλα μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την ενέργειά σας, να υποστηρίξετε την ανάπτυξη του μωρού σας και να σας κρατήσουν χορτάτες μεταξύ των γευμάτων.

Βασικά σημάδια για την αναγνώριση ενός ναρκισσιστή

Ναρκισσισμός: Αναγνωρίζοντας τα σημάδια του ναρκισσισμού, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από πιθανή χειραγώγηση και να διατηρήσετε πιο υγιείς σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση.