Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Fitness

Χειμερινά σπορ: πως θα αποφύγετε πιθανά ατυχήματα

Χειμερινά σπορ: πως θα αποφύγετε πιθανά ατυχήματα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κατέθεσε η Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπαιδικών Χειρουργών (AAOS), πάνω από 246.000 άνθρωποι τραυματίζονται ετησίως κατά τη διάρκεια των χειμερινών σπορ και μεταφέρονται σε νοσοκομεία, σε ιδιωτικά ιατρεία και σε ιατρεία πρώτων βοηθειών. Πολλοί εξ αυτών γίνονται στο τέλος της ημέρας, όταν η κόπωση έχει ήδη καταβάλει το σώμα αλλά, ο ενθουσιασμός και η χαρά δεν αφήνουν να το καταλάβουμε, όπως λένε οι ειδικοί.

Οι συνήθεις τραυματισμοί είναι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, κακώσεις σπονδυλικής στήλης, κατάγματα λεκάνης, εξαρθρώματα και κατάγματα στην άρθρωση του ώμου, του αγκώνα και των δακτύλων, θλάσεις ή ρήξεις μυών και τενόντων, ρήξεις συνδέσμων του γόνατος (συνηθέστερα του πρόσθιου χιαστού συνδέσμου) ή των μηνίσκων, διαστρέμματα και κατάγματα ποδοκνημικής και τέλος θλάσεις, αιματώματα, εκδορές κ.λπ.

Κι όμως αυτοί οι τραυματισμοί σε πολλές περιπτώσεις είναι δυνατόν να αποφευχθούν σύμφωνα με το φυσιοθεραπευτή, Dr manual medicine, επιστημονικό συνεργάτη του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Γιώργο Γουδέβενο.

Όπως εξηγεί ο Dr Γουδέβενος υπάρχουν πολλοί κανόνες προστασίας από τους τραυματισμούς, όπως:

Να διατηρείστε σε φόρμα

Να κάνετε καλή προθέρμανση. Οι κρύοι μύες, τένοντες και αρθρώσεις είναι επιρρεπής σε τραυματισμούς

Ελέγξτε ότι ο εξοπλισμός λειτουργεί σωστά πριν από τη χρήση

Να φοράτε κατάλληλο προστατευτικό εξοπλισμό (γάντια, μάσκα, κράνος). Σε περιπτώσεις που χρειάζεται, υπάρχουν έξτρα προστατευτικά για την σπονδυλική στήλη, τη λεκάνη, τα γόνατα, τους αγκώνες και τα χέρια

Εάν είναι από τις πρώτες σας φορές στο βουνό, είναι αναγκαίο και συνετό να διδαχτείτε από εξειδικευμένους δασκάλους, που θα σας διδάξουν, εκτός των άλλων, πώς να πέφτετε, προκειμένου να μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού

Αποφεύγετε τις περιοχές με πάγο ή με επικίνδυνες κλήσεις του εδάφους

Να προσέχετε τυχόν ειδοποιήσεις για αιφνίδιες αλλαγές του καιρού

Αναζητήστε καταφύγιο και άμεση ιατρική βοήθεια, εάν εσείς, ή κάποιος μαζί σας, έχει υποθερμία, κρυοπαγήματα ή έχει τραυματιστεί

Πιείτε άφθονο νερό πριν από, κατά τη διάρκεια και μετά τις δραστηριότητές σας στο βουνό

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια είναι τα οφέλη των squats

Πόσο χρόνο χρειάζεστε για να χτίσετε μύες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μυστικά για να βελτιώσετε εύκολα τη φυσική σας κατάσταση - Τρέξιμο με διαλείμματα

Αν αποφασίσατε να ξεκινήσετε τρέξιμο για να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι θα δείτε άμεσα αποτελέσματα, αρκεί να ακολουθήσετε τις πολύτιμες συμβουλές που δίνουν οι ειδικοί και θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε

Ο ιδανικός τρόπος προθέρμανσης για να μην τραυματίζονται οι μυς

Η προθέρμανση (warm up) είναι μια ευρέως αποδεκτή πρακτική η οποία προηγείται οποιασδήποτε μορφής άσκησης - γυμναστικής και θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης και μείωσης του κίνδυνου τραυματισμού.

Ποιά τα οφέλη στην υγεια της γρήγορης δίαιτας του μοναχού

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους ανθρώπους να στοχεύουν σε ένα μέτριο βάρος, επειδή η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για μεταβολικές ασθένειες, όπως ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις, οι οποίες είναι καταστάσεις της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων

Πώς η γυμναστική θα αποδώσει περισσότερους καρπούς

Αν είστε από εκείνους που ξεκινούν γυμναστήριο και σε λιγότερο από ένα μήνα έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια επειδή βλέπουν ότι δε μπορούν να πετύχουν τους στόχους της προπόνησης, μην απογοητεύεστε - Υπάρχει τρόπος να τα καταφέρετε και, μάλιστα, εξαρτάται απόλυτα από εσάς!

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.

Close Icon