Greek English French German Italian

ndd optim

Pin It


Η Ωμοφαγία ορίζεται ως η διατροφή κατά την οποία καταναλώνονται τα τρόφιμα στη φυσική τους μορφή δηλαδή ωμά ή άψητα, χωρίς καμία διεργασία μαγειρέματος.


Σχετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr η Γεωργία Καπώλη, MSc-Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος-Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας-Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας .


Τρόφιμα που επιτρέπονται: Περιλαμβάνει όλα τα ωμά φρούτα και λαχανικά (πάντα εποχιακά), τους ανάλατους και άψητους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, το σουσάμι, το λιναρόσπορο, αλλά και τα βούτυρα που προέρχονται από αυτούς όπως το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο. Αποξηραμένα φρούτα, βιολογικά ή φυσικά τρόφιμα που δεν έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία, εμφιαλωμένο νερό, γάλα καρύδας. Επιτρέπεται επίσης η κατανάλωση θαλάσσιων πλαγκτών όπως τα φύκια.


Τρόφιμα που απαγορεύονται: Στην περίπτωση της ωμοφαγίας αποφεύγονται αυστηρά τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης και τα παράγωγα τους. Συνεπώς, αν είστε λάτρεις των κρεάτων και των θαλασσινών, είναι σαφές ότι αυτή η δίαιτα δεν σας εκφράζει!


Πλεονεκτήματα:



• Τα γεύματα δεν απαιτούν πάνω από 40 λεπτά για να ετοιμαστούν και δεν χρειάζεται πολλή ώρα για να χωνέψει κανείς.
• Πλούσια σε βιταμίνες (Α, β-καροτένιο, Ε, C), μέταλλα (κάλλιο, μαγνήσιο), αντιοξειδωτικά, βιταμίνες λόγω της υψηλής κατανάλωσης φρούτων, λαχανικών και ξηρών καρπών.
• Ελάχιστο ή καθόλου κορεσμένο λίπος.
• Χαμηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, λόγω μειωμένης πρόσληψης ζωικών τροφίμων.
• Ευεξία, βελτιωμένη υφή επιδερμίδας, μειωμένος κίνδυνος καρδιαγγειακών νοσημάτων.
• Γρήγορη απώλεια βάρους.


Μειονεκτήματα:
• Πρόκειται για μια δίαιτα που το βασικό της χαρακτηριστικό είναι ο αποκλεισμός βασικών τροφίμων (κρέας, πουλερικά, ψάρια, γαλακτοκομικά), απαραίτητων για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Οι κυριότερες αρνητικές επιδράσεις από την ωμοφαγική δίαιτα μπορεί να είναι οι παρακάτω:
• Εξασθένιση του μυϊκού συστήματος, λόγω μειωμένης πρόσληψης απαραίτητων αμινοξέων και πρωτεϊνών από τρόφιμα ζωικής προέλευσης.
• Αύξηση της πιθανότητας εμφάνισης σιδηροπενικής αναιμίας και τριχόπτωσης εξαιτίας της απουσίας κόκκινου κρέατος.
• Μείωση του μεταβολισμού λόγω της χαμηλής πρόσληψης θερμίδων και βιταμινών του συμπλέγματος Β.

Pin It

Cook name