Ψυχική Υγεία

Daniel Kahneman: Τα δύο συστήματα σκέψης

Daniel Kahneman: Τα δύο συστήματα σκέψης

Daniel Kahneman: Τα δύο συστήματα σκέψης. Ο Daniel Kahneman  ο Ισραηλινός Ψυχολόγος και Οικονομολόγος ανέπτυξε μια θεωρία στην οποία εξηγεί τους δύο τρόπους σκέψης που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.

Ο Daniel Kahneman, ψυχολόγος που του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ Οικονομικών του 2002, έγραψε το 2012 το βιβλίο “Think fast and slow“, στο οποίο εκθέτει τη θεωρία για δύο καλά διαφοροποιημένα συστήματα σκέψης. Το Σύστημα 1 είναι πιο διαισθητικό, γρήγορο και αυτόματο και το Σύστημα 2 είναι πιο σκόπιμο, λογικό και αργό.  Το πρώτο από τα συστήματα σκέψης του Kahneman είναι ένα γρήγορο, αυτόματο και συναισθηματικό σύστημα. Άλλα χαρακτηριστικά είναι ότι είναι στερεοτυπικό και υποσυνείδητο. Το Σύστημα 1 έχει τη λειτουργία δημιουργίας διαισθήσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις εργασίες που εκτελούμε (αν και δεν είναι πάντα χρήσιμες). Αυτό το σύστημα ονομάζεται επίσης το σιωπηρό σύστημα.

Από την άλλη πλευρά, το σύστημα 1 είναι αυτό που ενεργοποιείται με διαίσθηση και ευρετικά. Μας επιτρέπει να κάνουμε βασικές δραστηριότητες της καθημερινότητας μας, όπως το περπάτημα ή το χτένισμα των μαλλιών μας. Επίσης, σύμφωνα με τον Kahneman, το Σύστημα 1 συσχετίζει νέες πληροφορίες με μοτίβα που υπάρχουν ήδη στο μυαλό . Έτσι, μέσω αυτού, ο νους δεν δημιουργεί νέα μοτίβα από κάθε νέα εμπειρία, αλλά συνδέει νέες πληροφορίες με παλιές πληροφορίες (δημιουργώντας σημαντικές σχέσεις).

Αντιθέτως, το σύστημα 2, είναι πιο αργό και απαιτεί περισσότερη προσπάθεια εκ μέρους του θέματος. Είναι λιγότερο συχνό και λογικό από το προηγούμενο. Λέμε συνειδητά με την έννοια ότι, όταν χρησιμοποιούμε το σύστημα 2, γνωρίζουμε πλήρως ότι το χρησιμοποιούμε για την επίλυση ενός προβλήματος, για παράδειγμα. Η λειτουργία του είναι να λαμβάνει τελικές αποφάσεις μετά την παρατήρηση και τον έλεγχο των διαισθήσεων που προκύπτουν από το σύστημα 1 . Το Σύστημα 2, σε αντίθεση με το προηγούμενο, μας επιτρέπει να εκτελέσουμε ελαφρώς πιο περίπλοκες εργασίες, όπως η εκμάθηση μιας γλώσσας. Το πρώτο από τα συστήματα σκέψης του Kahneman που χρησιμοποιούμε για να αποφασίσουμε για τα περισσότερα από τα ερωτήματα της καθημερινής μας ημέρας. Δηλαδή, μας επιτρέπει να λαμβάνουμε γρήγορες αποφάσεις και όχι πολύ περίπλοκες. Επιπλέον, χρησιμοποιούμε το Σύστημα 1 για την αυτόματη ανάπτυξη συμπερασμάτων. Το 2ο σύστημα, σε αντίθεση με το πρώτο, χρησιμοποιούμε για να κάνουμε πιο περίπλοκες ή δύσκολες αποφάσεις. Επομένως, είναι ένας πιο σκόπιμος τύπος σκέψης.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πνίγεστε από το στρες; Δείτε τι πρέπει να κάνετε

Πως η παχυσαρκία επηρεάζει την εγκεφαλική λειτουργία

Οι ψυχικές ασθένειες εμφανίζουν ανοδική τάση 

Πως ο θυμός επηρεάζει την συμπεριφορά του παιδιού

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κάρμα : Αυτοί είναι οι νόμοι του

Κάρμα : Μερικοί άνθρωποι τηρούν το παραδοσιακό νόημα που βασίζεται στις ανατολικές θρησκείες, ενώ άλλοι το ερμηνεύουν από περισσότερο μια δυτική άποψη του καλού και του κακού.

Οι υψηλές θερμοκρασίες αυξάνουν την επιθετικότητα των ασθενών στα ψυχιατρικά ιδρύματα

Έρευνα: Η μελέτη συσχέτισε τις θερμοκρασίες με τη συμπεριφορά των ασθενών. Διαπιστώθηκε μια αύξηση κατά μέσο όρο 15% των περιστατικών επιθετικότητας τις μέρες που η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Κάνναβη : Τα οφέλη της στην ψυχική υγεία

Κάνναβη :  Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για χρήση κάνναβης, ειδικά κανναβιδιόλης ή CBD για τη θεραπεία της κατάθλιψης, του άγχους και άλλων ψυχικών παθήσεων αυξήθηκε απότομα τα προηγούμενα χρόνια.

Aντίκτυπος της πανδημίας στην ψυχική υγεία των ανδρών στις ΗΠΑ

«Μπορεί να παρουσιάσουν κατάθλιψη όταν είναι πιο ευερέθιστοι, απομονωμένοι ή αποσυρμένοι. Οι ώρες εργασίας μπορεί να επεκταθούν πολύ περισσότερο από το συνηθισμένο ή μπορεί να καταφύγουν στη χρήση αλκοόλ ως μέθοδο διαχείρισής της », εξηγεί ο Δρ Miner.

Η συμβολή της διατροφής στη διαχείριση του άγχους - Διατροφικά Tips

Άγχος Διατροφή: Τα συμπτώματα του άγχους μπορεί να σας κάνουν να αισθάνεστε αδιαθεσία και κόπωση. Αν και οι διατροφικές αλλαγές από μόνες τους δεν είναι αρκετές για να θεραπεύσουν τα συμπτώματα του άγχους, η συμβολή τους στην διαχείρισή τους και τον περιορισμό είναι σημαντική.

Δώστε χώρο στην έμπευση και το ταλέντο στα μικά κορίτσια καταργώντας τα στερεότυπα

“Οι έρευνες υποδηλώνουν ότι όλοι έχουν καλύτερη εξέλιξη όταν θεωρούν ότι η σκληρή δουλειά είναι το μυστικό της επιτυχίας. Στις μελέτες μας τα κορίτσια ενδεχομένως να επηρεάζονται ιδιαίτερα από τα μηνύματα που επικεντρώνονται στη «σκληρή δουλειά» - ενδιαφέρονταν εξίσου να παίξουν το παιχνίδι όπως και τα αγόρια. Επομένως, τονίζοντας τη σημασία της σκληρής δουλειάς για την επιτυχία μπορεί να προστατεύσουμε, ακόμη και να προωθήσουμε τα ενδιαφέροντα των μικρών κοριτσιών”.