Παιδιά

Παιδί και διαχείριση θυμού: Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματα τους

Παιδί και διαχείριση θυμού: Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματα τους

Παιδί και διαχείριση θυμού: Βοηθήστε τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους. Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαχειρίζονται τον θυμό; Ακόμαι και για τους ενήλικες πολλές φορές είναι δύσκολο να χειριστούν τον θυμό τους πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μικρά παιδιά.

Τα παιδιά μαθαίνουν και αναπτύσσονται κάθε μέρα με ερεθίσματα που παίρνουν από το κοντινό τους περιβάλλον (οικογένεια-φίλοι). Με λίγη βοήθεια από τους γονείς και τους φροντιστές τους, μπορούν να διδαχθούν μέσω της υπομονής και της απόκτησης συναισθηματικής νοημοσύνης να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους.

Λόγοι για τους οποίους τα παιδιά εκφράζουν θυμό:

Ο θυμός συνήθως είναι μια μάσκα για άλλα συναισθήματα που ένα παιδί βιώνει κάτω από την επιφάνεια. Πρέπει να βρούμε την βάση του προβλήματος και τι είναι αυτό που οδήγησε το παιδί στον θυμό. Ο θυμός είναι μια μεταμφίεση για την θλίψη, τον φόβο, την ζήλια και άλλα συναισθήματα. Κοιτάξτε κάτω από την κουκούλα για να δείτε τι εμφανίζεται όταν το παιδί σας αισθάνεται έτσι. Μην κάνετε ερωτήσεις για τους λόγους, αφήστε τα να σας περιγράψουν το συναίσθημα τους. Οι επιθετικές πράξεις μπορούν να είναι αναπτυξιακοί τρόποι ενός παιδιού για την άσκηση της ανεξαρτησίας τους και τη δοκιμή ορίων του αυτοελέγχου.

 

Πώς μπορούμε όμως να αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις; Τι πρέπει να κάνουμε όταν το παιδί βιώνει έντονο θυμό; Πώς να το βοηθήσουμε να διαχειριστεί και να κατανοήσει τα έντονα αυτά συναισθήματα; Παρακάτω σας δίνουμε 1ο τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί σας να μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο του τα προβλήματά του:

  1. Να είστε συνεπείς σε αυτά που λέτε. Μία ήρεμη απάντηση βασισμένη με λογική θα διδάξει το παιδί να αντιδρά ήρεμα και να μην έχει εκρήξεις συναισθημάτων (όπως ο θυμός).
  2. Ο καλύτερος τρόπος να διδάξετε στα παιδιά πως να διαχειρίζονται τον θυμό τους είναι να γίνετε το πρότυπό τους. Τα παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται συμπεριφορές κυρίως από το οικογενειακό τους περιβάλλον.
  3. Υπενθυμίστε στο παιδί ότι η βία δεν είναι λύση. Εάν η πρώτη αντίδραση του παιδιού σας όταν εκνευρίζεται είναι να προβεί στην βία ο γονέας θα πρέπει να ανταπαντήσει με ηρεμία και να υπενθυμίσει στο παιδί ότι μπορεί να εκφράσει την δυσαρέσκειά του με ηρεμό τρόπο.
  4. Χρησιμοποιείστε τεχνικές χαλάρωσης. Την ώρα που το παιδί βρίσκεται σε κρίση προσπαθήστε να το βάλετε να μετρήσει μέχρι το 30. Αυτό είναι μια πολύ απλή τεχνική ηρεμίας που δίνει τον χρόνο στο παιδί να επιβραδύνει το σώμα του και να ανακατευθύνει την εστίαση του από τον θυμό στην χαλάρωση.
  5. Δώστε χώρο στο παιδί σας. Αφήστε το να μείνει λίγο μόνο του στο δωμάτιό του και να ηρεμήσει. Μην μπείτε στο δωμάτιο του παιδιού την ώρα εκείνη γιατί νιώθει ότι καταπατάτε τον προσωπικό του χώρο. Το παιδί νιώθει την ασφάλεια ότι έχει ένα μέρος που μπορεί να είναι μόνο του και να ηρεμήσει με τον δικό του τρόπο και στον δικό του χρόνο.
  6. Εκφράστε τα συναισθήματά σας με το όνομά τους. Τα παιδιά γίνονται επιθετικά επειδή δεν ξέρουν με ποιόν άλλον τρόπο να εκφράσουν αυτό που νιώθουν (θυμό, θλίψη,κλπ.) Το πρώτο βήμα είναι να διδάξετε στα παιδιά συναισθηματική νοημοσύνη, βοηθήστε το να συνδέσει το συναίσθημα με την συμπεριφορά του. Για παράδειγμα: «Φαίνεται να είσαι απογοητευμένος που δεν μπορείς να βγεις να παίξεις κι αυτό σε κάνει να θυμώνεις και να κλαις.» Η αναγνώριση των συναισθημάτων και η δέσμευση τους σε μία συμπεριφορά βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν το εύρος των συναισθημάτων και με τον καιρό να μπορούν να τα ονομάσουν από μόνα τους.
  7. Δοκιμάστε τις κάρτες συναισθημάτων. Ένας απλός τρόπος που των χρησιμοποιούν ακόμα και οι ειδικοί είναι να φτιάξετε κάποιες κάρτες με εικόνες που δείχνουν συναισθήματα. Όταν το παιδί οπτικοποιεί το συναίσθημα του είναι πιο εύκολο να το καταλάβει και να το διαχειριστεί. Επίσης θα αρχίσει να καταλαβαίνει και να αναγνωρίζει και τα συναισθήματα των άλλων γύρω του και θα το βοηθήσει και στην επικοινωνία με τους άλλους.
  8. Βοηθήστε τα παιδιά να συνδέσουν τα συναισθήματα με την γλώσσα του σώματος και τα προειδοποιητικά σημάδια. Μάθετε τα παιδιά να ακούν το σώμα τους. Συνήθως όταν εκνευριζόμαστε ξεκινάμε να κοκκινίζουμε, νιώθουμε το αίμα να ανεβαίνει στο κεφάλι μας, σφίγγουμε τα δόντια και η καρδιά μας χτυπάει δυνατά. Αν τα παιδιά μάθουν να ακούν τα σημάδια αυτά μπορούν να διδαχθούν και πως να τα αντιμετωπίζουν με ασκήσεις χαλάρωσης.
  9. Χρησιμοποιείστε ιδεές για ηρεμία. Τα παιδιά έχουν συνηθίσει να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα με έναν συγκεκριμένο τρόπο γιατί μόνο αυτόν γνωρίζουν, αν όμως είχαν μία καλύτερη εναλλακτική θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον τρόπο που διαχειρίζονται τις καταστάσεις. Ζητήστε απ’ τα παιδιά σας μια αγκαλιά ή πηγαίντε μια βόλτα με το ποδήλατο ή τραγουδήστε μαζί το αγαπημένο σας τραγούδι. Αυτές είναι κάποιες ιδέες για να μάθει το παιδί να ηρεμεί και να ελέγχει με διαφορετικό τρόπο την οργή του.
  10. Είναι εντάξει να ζητάνε βοήθεια. Μερικές φορές τα παιδιά κλείνονται στον εαυτό τους και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν μόνα τους το πρόβλημα που τους απασχολεί. Ενθαρρύνετε τους να σας ζητήσουν υποστήριξη και βοηθήστε τα να βρουν εποικοδομητικές λύσεις για να αντιμετωπίσουν τον θυμό τους.

 

 

Μην ξεχνάτε ότι δεν είστε μόνοι σε αυτό και μπορείτε πάντα να ζητήσετε και την βοήθεια ενός ειδικού ψυχικής υγείας ο οποίος θα σας κατατοπίσει πλήρως στο τι πρέπει να κάνετε και πως να χειριστείτε τις καταστάσεις που βιώνεται.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς χτίζεται η σχέση μάνας – κόρης

Η εφηβεία σαν όρος αγχώνει τους γονείς – Τι λέει η επιστήμη

Μήπως είναι το παιδί μου θύμα bullying;

Οι 7 καλύτερες υπερτροφές για τα παιδιά

Το ελληνικό γιαούρτι είναι ο σούπερ ήρωας των γαλακτοκομικών. Είναι γεμάτο από ευεργετικά βακτήρια, πρωτεΐνη και ασβέστιο – ό,τι χρειάζονται τα παιδιά για να παραμείνουν υγιή. Μην επιλέγετε τα επιδόρπια που έχουν χρωστικές και ζάχαρη. Προσθέστε στο ελληνικό γιαούρτι μέλι και φρούτα.

Κίνημα κατά της παιδοφιλίας

Τρία χρόνια μετά το κίνημα #Metoo, οι μαρτυρίες πλημμυρίζουν το Twitter και επιβεβαιώνουν αυτό που επαναλαμβάνουν εδώ και χρόνια οι ειδικοί για την προστασία της παιδικής ηλικίας: ότι δηλαδή τα άτομα που προβαίνουν σε αιμομιξία προέρχονται από όλα τα κοινωνικά στρώματα και ότι τα σημάδια που στέλνουν τα θύματα δεν ακούγονται ή δεν γίνονται αντιληπτά.

Τρόποι να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειρίζονται την αποτυχία

Έτσι, θεωρούν τα συναισθήματά τους φυσιολογικά και χτίζουν αυτό που λέμε τον «ψυχικό μυ». Όσο περισσότερο μπορούμε να νιώσουμε και να αντέξουμε άβολα συναισθήματα, τόσο πιο δυνατοί γινόμαστε για να τα αντιμετωπίσουμε την επόμενη φορά.

Αλήθειες και μύθοι παιδικής χειμερινής κολύμβησης

Χειμερινή κολύμβηση παιδιά: Αλήθεια Vs Μύθος. Ενώ η κολύμβηση μπορεί να σχετίζεται περισσότερο με το καλοκαίρι, είναι μια δια βίου δεξιότητα που μπορεί να ασκηθεί καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.  Εδώ είναι κάποιοι κοινοί μύθοι για την κολύμβηση κατά τη διάρκεια των ψυχρότερων μηνών που κρατούν πολλούς ανθρώπους μακριά από το νερό, παρά τα σωματικά και ψυχικά οφέλη που αποκομίζονται από την κολύμβηση.

Παιδί: Απόψεις ειδικών για τα φιλιά στο στόμα

Οι γιατροί, και ειδικά οι οδοντίατροι, προειδοποιούν ότι υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός μικροβίων στο στόμα μας που μπορεί να μην μολύνουν τους ενήλικες, αλλά μπορούν να μεταδοθούν σε παιδιά και να τους βλάψουν πολύ

Όταν το παιχνίδι με τις κούκλες αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες στο παιδί συμφωνα με τη νευροεπιστήμη

Το πρωτοποριακό της επιστημονικής μελέτης, η οποία έχει τίτλο «Εξερευνώντας τα Οφέλη του Παιχνιδιού με Κούκλες μέσω της Νευροεπιστήμης», είναι το ότι οι επιστήμονες «είδαν» με τη βοήθεια της τεχνικής της νευροαπεικόνισης τι ακριβώς συμβαίνει στον εγκέφαλο του παιδιού, κατά τη διαδικασία αυτή.

Πώς η αυτοπεποίθηση καθορίζει τη ζωή ενός παιδιού στη διάρκεια της ζωής του και ως ενήλικα

Aκόμα κι όταν δεν τα καταφέρνουν σε κάτι, έχουν την τάση να μην τα παρατούν και να μην εσωτερικεύουν την “αποτυχία¨ τους. Αντίθετα, τείνουν να προσπαθούν ξανά, που είναι άλλωστε και το κλειδί για την επιτυχία