Διατροφή

Υγιεινή Διατροφή: Γιατί είναι σημαντικό να τρώμε υγιεινά

Υγιεινή Διατροφή: Γιατί είναι σημαντικό να τρώμε υγιεινά

Υγιεινή Διατροφή: Μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει συνήθως τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά από όλες τις μεγάλες ομάδες τροφίμων, όπως άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιεινά λίπη και φρούτα και λαχανικά πολλών χρωμάτων.

Η υγιεινή διατροφή σημαίνει επίσης την αντικατάσταση τροφίμων που περιέχουν trans λιπαρά, πρόσθετο αλάτι και ζάχαρη με πιο θρεπτικές επιλογές.

Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή απολαμβάνετε πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η οικοδόμηση ισχυρών οστών, η προστασία της καρδιάς, η πρόληψη ασθενειών και η τόνωση της διάθεσης.

Υγεία της καρδιάς

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου για ενήλικες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η American Heart Association (AHA) δηλώνει ότι σχεδόν οι μισοί ενήλικες των ΗΠΑ ζουν με κάποια μορφή καρδιαγγειακής νόσου.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση ή η υπέρταση, προκαλεί ανησυχία στις ΗΠΑ, καθώς αυτή η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή, καρδιακή ανεπάρκεια και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ορισμένες πηγές αναφέρουν ότι είναι δυνατόν να αποφευχθεί έως και το 80% των πρόωρων καρδιακών παθήσεων και των διαγνώσεων εγκεφαλικού επεισοδίου με αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως αύξηση της σωματικής δραστηριότητας και υγιεινή διατροφή.

Οι τροφές που τρώνε οι άνθρωποι μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση και να διατηρήσουν την καρδιά τους υγιή.

Μειωμένος κίνδυνος καρκίνου

Η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν αντιοξειδωτικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου ενός ατόμου προστατεύοντας τα κύτταρα από βλάβες.

Η παρουσία ελεύθερων ριζών στο σώμα αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, αλλά τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην απομάκρυνσή τους για τη μείωση της πιθανότητας αυτής της ασθένειας.

Πολλά φυτοχημικά που βρίσκονται σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και όσπρια δρουν ως αντιοξειδωτικά, όπως το β-καροτένιο, το λυκοπένιο και οι βιταμίνες A, C και E.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου, μολονότι οι δοκιμές σε ανθρώπους είναι ασαφείς, υπάρχουν εργαστηριακές και ζωικές μελέτες που συνδέουν ορισμένα αντιοξειδωτικά με μειωμένη συχνότητα βλάβης των ελεύθερων ριζών λόγω καρκίνου.

Καλύτερη διάθεση

Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που δείχνουν μια στενή σχέση μεταξύ διατροφής και διάθεσης.

Το 2016, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι δίαιτες με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο μπορεί να προκαλέσουν αυξημένα συμπτώματα κατάθλιψης και κόπωσης.

Μια δίαιτα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο περιλαμβάνει πολλούς εξευγενισμένους υδατάνθρακες, όπως εκείνοι που βρίσκονται σε αναψυκτικά, κέικ, λευκό ψωμί και μπισκότα. Τα λαχανικά, τα ολόκληρα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό φορτίο.

Εάν ένα άτομο υποψιάζεται ότι έχει συμπτώματα κατάθλιψης, η συζήτηση με ένα γιατρό ή έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας μπορεί να βοηθήσει.

Βελτιωμένη υγεία του εντέρου

Το παχύ έντερο είναι γεμάτο από φυσικά βακτήρια, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό και την πέψη.

Ορισμένα στελέχη βακτηρίων παράγουν επίσης βιταμίνες Κ και Β, οι οποίες ωφελούν το παχύ έντερο. Αυτά τα στελέχη βοηθούν επίσης στην καταπολέμηση επιβλαβών βακτηρίων και ιών.

Μια δίαιτα χαμηλή σε φυτικές ίνες και υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λίπος μεταβάλλει τα μικρόβια του εντέρου, αυξάνοντας τη φλεγμονή στην περιοχή.

Ωστόσο, μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως παρέχει ένα συνδυασμό πρεβιοτικών και προβιοτικών που βοηθούν τα καλά βακτήρια να ευδοκιμούν στο παχύ έντερο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να βάλεις περισσότερη μέντα στη διατροφή σου

Τρεις κοινές τροφές που ανακουφίζουν από το άγχος

Οι ευεργετικές ιδιότητες του ροδόνερου για το δέρμα σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη βοηθούν στο αδυνάτισμα

Γλυκαιμικός Δείκτης: Πολλοί άνθρωποι αναζητούν τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη προκειμένου να περιορίσουν την πείνα τους, να αποφύγουν την υπερκατανάλωση φαγητού και κατ’ επέκταση να αδυνατίσουν. Πράγματι, ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Στη συµπλήρωση των κοµµατιών του παζλ για τη µεγιστοποίησης της αθλητικής απόδοσης, η σωστή διατροφή είναι ένα απαραίτητο κοµµάτι. Ένα κοµµάτι που σε συνδυασµό µε το κατάλληλο προπονητικό πρόγραµµα και την απαραίτητη αγωνιστική τακτική µπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» της επιτυχίας.

Ανοιξιάτικα φρούτα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού όλης της οικογένειας

Άνοιξη Δίαιτα: Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μικρών και μεγάλων. Από αυτήν φυσικά δεν πρέπει να λείπουν τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Την άνοιξη οι επιλογές μας αυξάνονται καθώς κάποια φρούτα έχουν την τιμητική τους αυτήν την εποχή και αξίζουν να έχουν μία […]

Pancakes γλυκά: O απόλυτος σοκολατένιος πειρασμός

Pancakes γλυκά: Σε αυτό το άρθρο θα βρεις μία πεντανόστιμη συνταγή για να φτιάξεις και να απολαύσεις υπέροχα σοκολατένια pancakes.Είναι γρήγορο και άκρως οικονομικά για οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην ημέρα σου θες να τα απολαύσεις.

Γιατί είναι προτιμότερο να επιλέξεις πρωτεΐνη από φάβα και όχι από σόγια σε μια vegan δίαιτα

Vegan διατροφή: Επιστήμονες στο UCPH (Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης) βρήκαν έναν τρόπο δημιουργίας πρωτεϊνικής σκόνης χρησιμοποιώντας φάβα- μια πιο «φιλική» στο περιβάλλον εναλλακτική, που φαίνεται ικανή να κονταροχτυπηθεί με τη σόγια ως φυτική πηγή πρωτεΐνης.

Οι καλύτερες τροφές για την πρόληψη ανάπτυξης φλεγμονών όταν συνδυάζονται

Τα πρώτα δύο υλικά μας χαρίζουν κακοσμία του στόματος, αλλά η αλήθεια είναι πως αποτελούν ιδανική προσθήκη σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά από σιτάρι: Μαζί, μπορούν να τριπλασιάσουν την απορρόφηση ψευδάργυρου. Ο ψευδάργυρος μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων φλεγμονωδών παθήσεων (αθηροσκλήρωση, καρκδίνο, νευροεκφυλιστικές νόσοι και αυτοάνοσα) κατά 66%.