Διατροφή

Ενίσχυση ανοσοποιητικού: Οι τροφές που σε προστατεύουν από τις λοιμώξεις

Ενίσχυση ανοσοποιητικού: Οι τροφές που σε προστατεύουν από τις λοιμώξεις

Ενίσχυση ανοσοποιητικού: Η χρονιά που σιγά σιγά φτάνει στο τέλος της μας έκανε να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε και να ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Έτσι και οι ερευνητές αναπόφευκτα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στον προστατευτικό ρόλο της διατροφής έναντι των λοιμώξεων που κυκλοφορούν. Όπως εξηγεί ο Δρ. Rob Thomas, σύμβουλος ογκολόγος στα νοσοκομεία του Bedfordshire και του Cambridge με ερευνητικό έργο στο ρόλο της διατροφής στη μείωση του κινδύνου διαφόρων τύπων καρκίνου, οι συννοσηρότητες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον τρόπο ζωής όπως οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης τύπου 2 και η παχυσαρκία που σχετίζονται με την καθιστική ζωή.

Όπως είναι φυσικό, η σωστή διατροφή αποτελεί το κλειδί για τη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Αρκετές έρευνες έχουν διαπιστώσει τη σημασία της βιταμίνης D στη θωράκιση του οργανισμού έναντι των λοιμόξεων. Ωστόσο, το ερευνητικό ενδιαφέρον φαίνεται να στρέφεται στο ρόλο των φυτοχημικών, των φυσικών χημικών ενώσεων που περιέχονται στα φυτικά τρόφιμα και στα οποία οφείλεται η γεύση, το χρώμα και το άρωμα αυτών, ενώ έχουν συνδεθεί με ευεργετικές δράσεις έναντι του καρκίνου και άλλων εκφυλιστικών νόσων.

Η υπό εξέλιξη έρευνα Phyto-V στο Νοσοκομείο Bedford με επικεφαλής τον Δρ. Thomas, εξετάζει τη δράση φυτοχημικών που αποδείχθηκαν αποτελεσματικά έναντι της νόσου SARS όπως η εσπερετίνη (εσπεριδοειδή), η κατεχίνη και η κερκετίνη (ρόδι), η αλόη-εμοδίνη (αλόη βέρα), τα κουρκουμινοειδή (κουρκουμάς) και η απιγενίνη (χαμομήλι). Μελέτες το 2003, είχαν διαπιστώσει πως οι παραπάνω ενώσεις εμπόδιζαν τον ιό που προκαλούσε τη νόσο SARS να προσβάλει τα κύτταρα και να πολλαπλασιαστεί, ενώ οι τωρινές μελέτες στηρίζονται στη χορήγηση συμπληρωμάτων με τα προαναφερθέντα φυτοχημικά, τα οποία έχουν κριθεί ασφαλή και παράλληλα μπορούν να διατεθούν άμεσα, για να διαπιστωθεί επιπλέον η δυνατότητά τους να μειώνουν τον κίνδυνο μόλυνσης από τις λοιμώξεις.

Τέλος σύμφωνα με το Δρ. Thomas: «Η τακτική λήψη τους εξασφαλίζει αποδεδειγμένα πολλαπλά οφέλη για την υγεία, ιδίως στον περιορισμό ασθενειών όπως ο καρκίνος και η χρόνια φλεγμονή», ενώ συμπληρώνει πως η χρόνια φλεγμονή αποτελεί τον πλέον επιβαρυντικό παράγοντα για παθήσεις όπως ο καρκίνος, η αρθρίτιδα, οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης τύπου 2 και η άνοια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τέσσερα ροφήματα για γερή καρδιά

Γιατί οι φυτικές ίνες είναι καλές για την υγεία; Η τραγανή αλήθεια

Με τη διατροφή των Okinawans θα τα εκατοστήσεις στην κυριολεξία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι η ωμοφαγική διατροφή και γιατί να τη δοκιμάσουμε;

Raw food diet: Η ωμοφαγική δίαιτα μπορεί να φαίνεται σαν ένας ακραίος τρόπος διατροφής, αλλά πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για την υγεία σας από το να καταναλώνετε τρόφιμα που έχουν υποστεί επεξεργασία ή μαγειρευτεί.

Τηγανητό κοτόπουλο με μέλι

Πρωτεΐνη: Αυτά τα μπούτια κοτόπουλου είναι τραγανά εξωτερικά, απίστευτα τρυφερά και ζουμερά στο εσωτερικό και αλεσμένα με γευστικό γλυκό και πικάντικο ζεστό μέλι!

Φτιάξτε το δικό σας Mojito φράουλα

Cocktails: Αν δε γνωρίσετε τι να κεράσετε τους καλεσμένους σας στο πάρτι σας, δημιουργήστε ένα από τα πιο δροσιστικά cocktails, Mojito φράουλα.

Κάνει καλό η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη καφές: Οι ερευνητές ήθελαν να ανακαλύψουν εάν η κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί συγκεκριμένα κακά αποτελέσματα εγκυμοσύνης. Εξέτασαν συγκεκριμένα τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.