Διατροφή

Φυτικές Ίνες Οφέλη: Ένας τραγανός σύμμαχος για καλή υγεία

Φυτικές Ίνες Οφέλη: Ένας τραγανός σύμμαχος για καλή υγεία

Φυτικές Ίνες Οφέλη: Αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν ότι η επαρκής πρόσληψη ινών μπορεί να ωφελήσει την πέψη σας και να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου.

Οι φυτικές ίνες είναι ένας από τους κύριους λόγους που τα φυτικά τρόφιμα είναι καλά για εσάς. Αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν ότι η επαρκής πρόσληψη ινών μπορεί να ωφελήσει την πέψη σας και να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου. Πολλά από αυτά τα οφέλη συνδέονται με το έντερο σας και τα εκατομμύρια βακτηρίων που ζουν στο πεπτικό σας σύστημα. 

Με απλά λόγια, οι φυτικές ίνες είναι ένας μη εύπεπτος υδατάνθρακας που βρίσκεται στα τρόφιμα. Χωρίζεται σε δύο ευρείες κατηγορίες με βάση τη διαλυτότητά του στο νερό: Διαλυτές ίνες: Διαλύεται στο νερό και μπορεί να μεταβολιστεί από τα «καλά» βακτήρια στο έντερο. Αδιάλυτες ίνες: Δεν διαλύεται στο νερό. Ίσως ένας πιο χρήσιμος τρόπος κατηγοριοποίησης των ινών είναι ζυμώσιμος και μη ζυμώσιμος, ο οποίος αναφέρεται στο κατά πόσον τα φιλικά βακτήρια του εντέρου μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ή όχι. Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι ινών. Μερικοί από αυτούς έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία, ενώ άλλοι είναι άχρηστοι. 

Οι φυτικές ίνες τροφοδοτούν τα «καλά» βακτήρια του εντέρου

Τα βακτήρια που ζουν στο ανθρώπινο σώμα ξεπερνούν τα κύτταρα του σώματος 10 προς 1. Τα βακτήρια ζουν στο δέρμα, στο στόμα και στη μύτη, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία ζει στο έντερο, κυρίως στο παχύ έντερο. Περίπου 500 διαφορετικά είδη βακτηρίων ζουν στο έντερο, συνολικά περίπου 100 τρισεκατομμύρια κύτταρα. Αυτά τα βακτήρια του εντέρου είναι επίσης γνωστά ως χλωρίδα του εντέρου. Στην πραγματικότητα, υπάρχει μια αμοιβαία επωφελής σχέση μεταξύ εσάς και ορισμένων από τα βακτήρια που ζουν στο πεπτικό σας σύστημα. Παρέχετε τροφή, καταφύγιο και έναν ασφαλή βιότοπο για τα βακτήρια. Σε αντάλλαγμα, φροντίζουν ορισμένα πράγματα που το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να κάνει από μόνο του. Τα φιλικά βακτήρια παράγουν θρεπτικά συστατικά για το σώμα, συμπεριλαμβανομένων λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας όπως οξικό, προπιονικό και βουτυρικό, από τα οποία το βουτυρικό φαίνεται να είναι το πιο σημαντικό. Αυτά τα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας μπορούν να τροφοδοτήσουν τα κύτταρα του παχέος εντέρου, οδηγώντας σε μειωμένη φλεγμονή του εντέρου και βελτιώσεις στις πεπτικές διαταραχές όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τη νόσο του Crohn και την ελκώδη κολίτιδα. Όταν τα βακτήρια ζυμώνουν τις ίνες, παράγουν επίσης αέρια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορούν να προκαλέσουν μετεωρισμό και δυσφορία στο στομάχι σε μερικούς ανθρώπους. Αυτές οι ανεπιθύμητες ενέργειες συνήθως εξαφανίζονται με το χρόνο καθώς το σώμα σας προσαρμόζεται.

Οι φυτικές ίνες μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι η τρίτη κύρια αιτία θανάτων από καρκίνο στον κόσμο. Πολλές μελέτες έχουν συνδέσει την υψηλή πρόσληψη τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Ωστόσο, ολόκληρα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως περιέχουν διάφορα άλλα υγιή θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά που μπορεί να επηρεάσουν τον κίνδυνο καρκίνου. Ως εκ τούτου, είναι δύσκολο να απομονωθούν οι επιδράσεις των ινών από άλλους παράγοντες σε υγιεινές δίαιτες πλήρους τροφής. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις που να αποδεικνύουν ότι οι ίνες έχουν προληπτικά αποτελέσματα από τον καρκίνο. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι ίνες μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση του τοιχώματος του παχέος εντέρου, πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι οι ίνες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο.

Μερικοί τύποι ινών μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

Ορισμένοι τύποι ινών μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος μειώνοντας την όρεξή σας. Στην πραγματικότητα, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η αύξηση της διαιτητικής ίνας μπορεί να προκαλέσει απώλεια βάρους μειώνοντας αυτόματα την πρόσληψη θερμίδων. Οι ίνες μπορούν να απορροφήσουν νερό στο έντερο, επιβραδύνοντας την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών και αυξάνοντας το αίσθημα πληρότητας. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται από τον τύπο της ίνας. Ορισμένοι τύποι δεν έχουν καμία επίδραση στο βάρος, ενώ ορισμένες διαλυτές ίνες μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση. Ένα καλό παράδειγμα ενός αποτελεσματικού συμπληρώματος ινών για απώλεια βάρους είναι η γλυκομαννάνη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Συμβουλές για νεανικό δέρμα μετά τα 30

4 τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια

Θαυματουργά τρόφιμα κατά του άγχους

Ρύθμιση πίεσης με φυσικό τρόπο

Νέα θεραπεία χοληστερίνης με δύο δόσεις ετησίως

Tips μαγειρικής

Το αλάτι είναι στην πραγματικότητα καλύτερο στην εξουδετέρωση της πικράδας από τη ζάχαρη

4+1 εκπληκτικά οφέλη των σπόρων καρπουζιού

Σπόροι Καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού έχουν χαμηλές θερμίδες και είναι πυκνοί σε θρεπτικά συστατικά. Όταν ψήνονται, είναι τραγανοί και μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν άλλες ανθυγιεινές επιλογές σνακ.

Να φας μακαρόνια ή να μη φας; Ιδού η απορία!

Μακαρόνια Υγεία: Τα ζυμαρικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, κάτι που μπορεί να είναι κακό αν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες, ενώ επίσης περιέχουν γλουτένη, έναν τύπο πρωτεΐνης που προκαλεί προβλήματα σε όσους έχουν ευαισθησία.

Κλασική Γαλλική συνταγή για σούπα βελουτέ

Μια πολύ εύκολη συνταγή, χωρίς μαγειρικές προκλήσεις, και με αποτέλεσμα εγγυημένο σε περίπου 35΄- 40΄. Μπορείτε να παίξετε με τις αναλογίες της πατάτας κυρίως αν θέλετε ένα πιο ελαφρύ αποτέλεσμα ή να δοκιμάσετε την παραλλαγή με πρόσθεση 250 – 400 γρ. κολοκυθιού.

Τα οφέλη της μπανάνας για την υγεία

Μπανάνα: Οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα παγκοσμίως. Περιέχουν βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία.