Διατροφή

Διατροφή για Μακροζωία: Το μυστικό της Οκινάουα

Διατροφή για Μακροζωία: Το μυστικό της Οκινάουα

Διατροφή για Μακροζωία: Το Εθνικό Ινστιτούτο Γήρανσης και το National Geographic έχουν προσδιορίσει τη διατροφή της Οκινάουα ως δίαιτα Blue Zone, που σημαίνει ότι σχετίζεται ειδικά με τη μακροζωία.

Αν ταξιδέψτε σε ένα ιαπωνικό αρχιπέλαγος στο Νότιο Ειρηνικό, θα βρείτε μια κοινότητα κατοίκων νησιών που ζουν σταθερά για πάνω από 100 χρόνια. Η εκπληκτική μακροζωία των Okinawans οδήγησε σε εκτεταμένη επιστημονική μελέτη για τις συγκεκριμένες συνήθειες, που μπορεί να οδηγήσουν σε τόσο μακρά, υγιή ζωή. Αντί να βρουν μια πηγή νεότητας, οι ερευνητές συνειδητοποίησαν ότι η ιδιαίτερη δίαιτα της Οκινάουα και τα ισχυρά κοινωνικά δίκτυα βοήθησαν αυτούς τους ανθρώπους να επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης. Ακόμα κι αν ζείτε σε μια άλλη πλευρά του πλανήτη, ακολουθώντας ένα παρόμοιο τρόπο διατροφής μπορεί να βοηθήσετε στην προώθηση της καλής υγείας σας. Να τι πρέπει να γνωρίζετε για τη διατροφή της Οκινάουα:

“Η παραδοσιακή διατροφή της Οκινάουα για μακροζωια είναι πολύ πλούσια σε προϊόντα, καθιστώντας την άφθονη σε φυτοθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά, που είναι ο πιθανός λόγος για τα σχετικά οφέλη για την υγεία και τις αντιγηραντικές της ιδιότητες”, λέει ο Stefani Sassos, MS, συμβεβλημένος διατροφολόγος του Good Housekeeping Institute. “Η διατροφή της Οκινάουα περιορίζει το κρέας, τα επεξεργασμένα δημητριακά, τα κορεσμένα λιπαρά, τη ζάχαρη, το αλάτι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά, τα οποία τείνουν να έχουν περισσότερες φλεγμονώδεις ιδιότητες.” Το Εθνικό Ινστιτούτο Γήρανσης και το National Geographic έχουν προσδιορίσει τη διατροφή της Οκινάουα ως δίαιτα Blue Zone, που σημαίνει ότι σχετίζεται ειδικά με τη μακροζωία. “Αν και δεν είναι αποκλειστικά βίγκαν, η εστίαση στη διατροφή με βάση τα φυτά είναι ένα κοινό θέμα μεταξύ των διατροφών Blue Zone”, λέει ο Sassos.

Η συντριπτική πλειονότητα της διατροφής της Οκινάουα αποτελείται από πράσινα και κίτρινα λαχανικά, λαχανικά ρίζας, τρόφιμα με βάση τη σόγια και τα μανιτάρια. Οι Okinawans τρώνε ψάρια, κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα και δημητριακά όπως το ρύζι σε πολύ μικρότερες ποσότητες. Μερικά παραδείγματα τροφίμων που είναι κοινά στη διατροφή της Οκινάουα περιλαμβάνουν:

  • Λαχανικά: πορτοκαλί γλυκοπατάτα, πορφυρή γλυκοπατάτα, φύκια, μπαμπού, ραπανάκι, πικρό πεπόνι, λάχανο, καρότα, κολοκύθα, παπάγια και μανιτάρια
  • Τρόφιμα με βάση τη σόγια: tofu, miso, natto (ζυμωμένη σόγια) και edamame
  • Σπόροι: κεχρί, σιτάρι, ρύζι και ζυμαρικά
  • Κρέας και θαλασσινά: ψάρι, θαλασσινά και λίγο χοιρινό
  • Η διατροφή συνήθως δεν περιλαμβάνει βόειο κρέας, επεξεργασμένο κρέας, αυγά, τυρί, γάλα και μεταποιημένους υδατάνθρακες όπως γλυκά και σνακ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σαρκοφαγική Δίαιτα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν την ξεκινήσεις

Ποιες τροφές αλληλεπιδρούν επικίνδυνα με ορισμένα φάρμακα

Δίαιτα ανάλογα με την ομάδα αίματος. Τι λένε οι έρευνες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων μπορεί να μην βοηθήσει όλους να χάσουν βάρος;

Διατροφή: Ενώ η κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες βοηθά στην απώλεια αυτών των επιπλέον κιλών, μπορεί να μην βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία που αντιμετωπίζεται δύσκολα να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν

5 οφέλη υγείας για το πεπόνι

Πεπόνι: Έχοντας υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το πεπόνι έχει μια ήπια υδαρή και ζαχαρώδη γεύση και είναι γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα, διαιτητικές ίνες, υδατάνθρακες, ηλεκτρολύτες και καροτενοειδή.

4 Σνακ για απώλεια βάρους

Διατροφή: Τα υγιεινά σνακ για απώλεια βάρους είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ισορροπημένα.

Παραδοσιακό κυπριακό γλυκό του 19ου αιώνα

Φλαούνες: Οι φλαούνες είναι το παραδοσιακό Κυπριακό έδεσμα φτιαγμένο από φύλλο με γέμιση από ειδικό τυρί, σταφίδες και δυόσμο, που αρωματίζονται με μαχλέπι και μαστίχα.