Διατροφή

Διατροφή Αντιοξειδωτικά: Τα κορυφαία τρόφιμα σε περιεκτικότητα

Διατροφή Αντιοξειδωτικά: Τα κορυφαία τρόφιμα σε περιεκτικότητα

Διατροφή Αντιοξειδωτικά: Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να σας βοηθήσει στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και τη μείωση του κινδύνου ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτης τύπου 2 αλλά και καρκίνος.

Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που παράγονται στο σώμα σας και βρίσκονται στα τρόφιμα. Βοηθούν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες που προκαλούνται από δυνητικά επιβλαβή μόρια γνωστά ως ελεύθερες ρίζες. Όταν συσσωρεύονται ελεύθερες ρίζες, μπορεί να προκαλέσουν μια κατάσταση γνωστή ως οξειδωτικό στρες. Αυτό μπορεί να βλάψει το DNA σας και άλλες σημαντικές δομές στα κύτταρα σας. Δυστυχώς, το χρόνιο οξειδωτικό στρες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο.

Ευτυχώς, η διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα σας για την καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες και τη μείωση του κινδύνου αυτών των ασθενειών. Οι επιστήμονες χρησιμοποιούν διάφορες δοκιμές για τη μέτρηση της αντιοξειδωτικής περιεκτικότητας των τροφίμων. Μία από τις καλύτερες δοκιμές είναι η ανάλυση FRAP (ικανότητα μείωσης του σιδήρου στο πλάσμα), η οποία μετρά το αντιοξειδωτικό περιεχόμενο των τροφίμων από το πόσο καλά μπορούν να εξουδετερώσουν μια συγκεκριμένη ελεύθερη ρίζα. Όσο υψηλότερη είναι η τιμή FRAP, τόσο περισσότερα αντιοξειδωτικά περιέχει το τρόφιμο. Εδώ είναι τα δύο κορυφαία τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά.

1. Σκούρα σοκολάτα

Με βάση την ανάλυση FRAP, η μαύρη σοκολάτα είναι εξαιρετικά πλούσια σε αντιοξειδψτικά, περισσότερο ακόμα από τα βατόμουρα και τα σμέουρα. Επιπλέον, τα αντιοξειδωτικά στο κακάο και τη μαύρη σοκολάτα έχουν συνδεθεί με εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, όπως λιγότερη φλεγμονή και μειωμένους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. 

2. Πεκάν

Τα πεκάν είναι ένας τύπος καρυδιού που προέρχεται από το Μεξικό και τη Νότια Αμερική. Είναι μια καλή πηγή υγιεινών λιπών και ανόργανων συστατικών, καθώς και υψηλή ποσότητα αντιοξειδωτικών. Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν το 20% των ημερήσιων θερμίδων τους από πεκάν παρουσίασαν σημαντικά αυξημένα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα. Σε μια άλλη μελέτη, οι άνθρωποι που κατανάλωναν πεκάν παρουσίασαν πτώση 26-33% στα επίπεδα οξειδωμένου LDL στο αίμα εντός δύο έως οκτώ ωρών. Παρόλο που τα πεκάν είναι μια εξαιρετική πηγή υγιεινών λιπών, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Επομένως, είναι σημαντικό να τρώτε πεκάν με μέτρο για να αποφύγετε να καταναλώνετε πάρα πολλές θερμίδες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα 3 κορυφαία βότανα για απώλεια βάρους

Ένα μήλο την ημέρα...Αλήθειες και ψέματα

Αυτό το τρόφιμο θα τονώσει τη σεξουαλική σου ζωή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κουρκουμίνη: Ο φυσικός σας σύμμαχος στην προστασία του θυρεοειδούς

Κουρκουμάς Οφέλη Θυρεοειδής: Μάθετε πώς ο κουρκουμάς σας ωφελεί και συμβάλει στη διατήρηση της καλής συνολικής υγείας, προλαμβάνοντας και μειώνοντας τα συμπτώματα των επιπλοκών του θυρεοειδούς.

Φυτικές πηγές που μας δίνουν την απαραίτητη πρωτεΐνη

Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαιτητική Εταιρία, ο μέσος ενήλικας χρειάζεται μόνο 0.8 g πρωτεΐνης ανά κιλό. Έτσι, ένα άτομο 59 κιλών για παράδειγμα χρειάζεται το πολύ 47g πρωτεΐνης την ημέρα – λιγότερη δηλαδή απ’ όση νομίζαμε.

Δύο πεντανόστιμα και υγιεινά πιάτα για όσους νηστεύουν

Αφού βράσουν, υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε να τα αφήσεις κομματάκια είτε να τα πολτοποιήσεις σε πουρέ, με τη βοήθεια της κουζινομηχανής την οποία ρυθμίζεις σε υψηλή ταχύτητα. Αραιώνεις με λίγο νερό, αν έχει βγει πηχτή η σούπα, και προσθέτεις το κριθαράκι

Διατροφή υγεία: Τι πρέπει να καταναλώνεται για να αυξήσετε το προσδόκιμο ζωής σας

Διατροφή υγεία: Σου βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε τα φρούτα και λαχανικά που θα πρέπει να καταναλώνεις αν θέλει και εσύ να αυξήσεις το προσδόκιμο τη ζωής σου και να ζήσεις πολλά περισσότερα χρόνια.

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη βοηθούν στο αδυνάτισμα

Γλυκαιμικός Δείκτης: Πολλοί άνθρωποι αναζητούν τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη προκειμένου να περιορίσουν την πείνα τους, να αποφύγουν την υπερκατανάλωση φαγητού και κατ’ επέκταση να αδυνατίσουν. Πράγματι, ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Στη συµπλήρωση των κοµµατιών του παζλ για τη µεγιστοποίησης της αθλητικής απόδοσης, η σωστή διατροφή είναι ένα απαραίτητο κοµµάτι. Ένα κοµµάτι που σε συνδυασµό µε το κατάλληλο προπονητικό πρόγραµµα και την απαραίτητη αγωνιστική τακτική µπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» της επιτυχίας.

Ανοιξιάτικα φρούτα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού όλης της οικογένειας

Άνοιξη Δίαιτα: Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μικρών και μεγάλων. Από αυτήν φυσικά δεν πρέπει να λείπουν τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Την άνοιξη οι επιλογές μας αυξάνονται καθώς κάποια φρούτα έχουν την τιμητική τους αυτήν την εποχή και αξίζουν να έχουν μία […]