Αυτοφροντίδα

Καθιστική Ζωή: Οι βλαβερές συνέπειες της εργασίας γραφείου

Καθιστική Ζωή: Οι βλαβερές συνέπειες της εργασίας γραφείου

Αν κάνετε καθιστική ζωή, οι ελεύθερες ώρες χρειάζεται να περιλαμβάνουν κίνηση, ώστε να ξυπνά το σώμα σας. Εκτός από τα συχνά διαλείμματα, αφιερωθείτε σε μια μεγάλη βόλτα στο πάρκο, ξεκινήστε ένα άθλημα και εκμεταλλευτείτε τα σαββατοκύριακα, ειδικά όταν είναι ηλιόλουστα.

Καθιστική Ζωή: Θα έχετε ήδη διαβάσει αρκετά «τρομακτικά» ίσως άρθρα για την επίδραση της καθιστικής ζωής στον οργανισμό σας. Οι τίτλοι φαίνεται να θέλουν να σας ταρακουνήσουν, προειδοποιώντας ότι «η καθιστική ζωή είναι τόσο βλαβερή όσο το κάπνισμα». Πολλά από αυτά τα «τρομακτικά» άρθρα φτάνουν σε ένα συμπέρασμα: η δραστήρια ζωή είναι εξαιρετικά σημαντική για την υγεία μας.

Η ακινησία και αδράνεια ως τρόποι ζωής έχουν συνδεθεί με τόσα πολλά προβλήματα υγείας και, δυστυχώς, αυτά τα προβλήματα αντιστοιχούν σε μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων. Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβαλλόμαστε όμως. Αν καταλάβουμε τις βλαβερές συνέπειες, θα μπορέσουμε να τις αντιστρέψουμε.

Ποιες είναι οι βλαβερές συνέπειες της καθιστικής ζωής;

Έχει αναφερθεί ότι οι άνθρωποι που κάνουν καθιστική ζωή έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιαγγειακές νόσους σε σύγκριση με όσους περνούν το μεγαλύτερο μέρος της μέρας τους όρθιοι. Σε αυτά τα στοιχεία, χρειάζεται να προσθέσουμε αναφορές αυξημένων ποσοστών αρτηριακής πίεσης, υψηλής χοληστερόλης και ανθυγιεινών επιπέδων σακχάρου.

Ένα άλλο πρόβλημα που δημιουργεί η καθιστική ζωή σχετίζεται με τη στάση του σώματός μας. Οι περισσότεροι καμπουριάζουμε ή σκύβουμε προς τα εμπρός, τοποθετώντας το σώμα μας σε άβολες και ανθυγιεινές στάσεις. Κατά συνέπεια, ασκούμε πίεση στον λαιμό και στη μέση μας, προκαλώντας πόνο στους ώμους και στον αυχένα και πονοκεφάλους.

Ορισμένα άλλα προβλήματα υγείας που συνδέονται με την καθιστική ζωή περιλαμβάνουν τους αποδυναμωμένους μύες, τη μειωμένη ικανότητα κίνησης των γλουτών και τη μειωμένη καύση θερμίδων. Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο απώλειας οστικής μάζας.

Μια σημαντική παρατήρηση που χρειάζεται να αναφέρουμε είναι ότι αυτά τα προβλήματα υγείας δεν εμφανίζονται μόνο σε άτομα που κάθονται στην εργασία τους. Αυτά τα προβλήματα επηρεάζουν και όσους περνούν πολλές ώρες μπροστά στην τηλεόραση, στο αυτοκίνητο ή στον υπολογιστή.

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τις αρνητικές επιδράσεις

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να αλλάξουμε εργασία, επειδή απλά είναι καθιστική. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να κάνουμε μια πιο δραστήρια ζωή, ακόμα και μέσα από μικρές αλλαγές.

Προσπαθήστε να εγκαθιδρύσετε μια συνήθεια: να σηκώνεστε για λίγα λεπτά ανά κάποιες ώρες και να περπατάτε. Υπάρχουν απλοί τρόποι για να συνηθίσετε αυτά τα μικρά διαλείμματα: βάλτε αφύπνιση στο κινητό σας τηλέφωνο, συνδυάστε το γεύμα σας με μια μικρή βόλτα σε εξωτερικό χώρο ή κάντε μια μικρή βόλτα κάθε φορά που σηκώνεστε για τουαλέτα.

Ακόμα και το να σηκωθείτε απλά για λίγο όρθιοι, βοηθά την κυκλοφορία του αίματος και θέτει σε κίνηση τους μυς σας. Η γιόγκα είναι ένας φανταστικός τρόπος να βελτιώσουμε την κινητικότητα της σπονδυλικής μας στήλης, η οποία δικαίως πιάνεται με τόσες ώρες καθιστικής ζωής.

Γιατί η συχνή γυμναστική είναι πιο σημαντική αν κάνετε καθιστική ζωή

Οι διατάσεις και γενικά η σωματική άσκηση είναι πραγματικά σημαντική για όλους. Βασικά, όσο πιο πολύ κινούμαστε, τόσο το καλύτερο. Αυτές οι λίγες ώρες που αφιερώνουμε σε μια δραστηριότητα εκτός της εργασίας μας προσθέτουν κυριολεκτικά χρόνια.

Αν κάνετε καθιστική ζωή, οι ελεύθερες ώρες χρειάζεται να περιλαμβάνουν κίνηση, ώστε να ξυπνά το σώμα σας. Εκτός από τα συχνά διαλείμματα, αφιερωθείτε σε μια μεγάλη βόλτα στο πάρκο, ξεκινήστε ένα άθλημα και εκμεταλλευτείτε τα σαββατοκύριακα, ειδικά όταν είναι ηλιόλουστα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μπορούν οι ηλικιωμένοι να κάνουν προπόνηση Crossfit;

Πώς η σωματική άσκηση προστατεύει την καρδιά

Ειδικού τύπου γραφεία για μείωση της καθιστικής ζωής

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η αυτοφροντίδα βοηθά στην σκέψη και στον έλεγχο του άγχους;

Φροντίδα: Πρόσφατη έρευνα αναφέρει ότι η καθημερινή επαφή με τη φροντίδα του εαυτού μας μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε το άγχος και την κατάθλιψη, ενώ παράλληλα μας βοηθά να βελτιώσουμε την υγεία μας

Είστε εξ αποστάσεως εργαζόμενος; 5 έξυπνοι τρόποι για να παραμένετε συνδεδεμένοι και παραγωγικοί

«Με τη συνεχή καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, οι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να προσφέρουν εξαιρετική δουλειά, να υπερασπίζονται καινοτόμες ιδέες και να είναι ο καλύτερος εαυτός τους», εξήγησε ο Tipton. Επαινέστε δημόσια, δώστε σχόλια ιδιωτικά

6 Συμβουλές για όμορφη επιδερμίδα

Επιδερμίδα: Εάν θέλετε να εξομαλύνετε τον τόνο του δέρματός σας, υπάρχουν διάφορες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών συμπεριφοράς και φυσικών συστατικών.

7 εκπληκτικά οφέλη για την ψυχική υγεία από τα παιχνίδια με χαρτιά

Επιτραπέζια: Τα παιχνίδια με κάρτες μπορεί να προσφέρουν πολλά εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά οφέλη, που κυμαίνονται από βελτιωμένες μαθηματικές δεξιότητες έως αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης.