Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Η γιόγκα βελτιώνει την υγεία της καρδιάς [vid]

Αθλητισμός: Η γιόγκα βελτιώνει την υγεία της καρδιάς [vid]

Αθλητισμός: "Υπάρχουν ξεχωριστές αλλά αλληλένδετες περιοχές στις οποίες η γιόγκα έχει συγκεκριμένα οφέλη, όχι μόνο για καρδιακές παθήσεις αλλά και για οποιαδήποτε ασθένεια", λέει ο ερευνητής και νευροεπιστήμονας της γιόγκα, Δρ Sat Bir Singh Khalsa, επίκουρος καθηγητής ιατρικής στη Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται τη γιόγκα κυρίως ως δραστηριότητα που προάγει την ευελιξία και την ισορροπία. Αλλά αυτή η αρχαία παράδοση περιλαμβάνει επίσης ασκήσεις αναπνοής, χαλάρωση και διαλογισμό. Μαζί, αυτές οι πρακτικές μπορούν να οδηγήσουν σε μετρήσιμες βελτιώσεις σε παράγοντες που σχετίζονται με την καρδιαγγειακή υγεία, όπως χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, καλύτερο ύπνο και λιγότερη φλεγμονή που καταστρέφει τις αρτηρίες.

“Υπάρχουν ξεχωριστές αλλά αλληλένδετες περιοχές στις οποίες η γιόγκα έχει συγκεκριμένα οφέλη, όχι μόνο για καρδιακές παθήσεις αλλά και για οποιαδήποτε ασθένεια”, λέει ο ερευνητής και νευροεπιστήμονας της γιόγκα, Δρ Sat Bir Singh Khalsa, επίκουρος καθηγητής ιατρικής στη Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

  • Καλύτερη συνολική φυσική κατάσταση

Μορφές γιόγκα, όπως η Vinyasa yoga, παρατίθενται ως συνιστώμενα παραδείγματα άσκησης μέτριας έντασης. Αλλά και οι λιγότερο έντονες μορφές γιόγκα ενισχύουν τη μυϊκή δύναμη, την ευελιξία και την ισορροπία. Αυτά τα χαρακτηριστικά, τα οποία συχνά παραβλέπονται σε άλλες μορφές άσκησης, είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική φυσική κατάσταση και ευεξία, λέει ο Δρ Khalsa. Η γιόγκα πετυχαίνει επίσης βαθιά, αργή αναπνοή, η οποία βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης κατά μέσο όρο πέντε πόντους μετά από μερικούς μήνες τακτικής άσκησης, σύμφωνα με έρευνα.

  • Βιώσιμη αυτορρύθμιση

Η χαλαρωτική, στοχαστική πτυχή της γιόγκα μπορεί να ενισχύσει τη συναισθηματική σας ανθεκτικότητα, βοηθώντας σας να παραμείνετε πιο ήρεμοι σε περιόδους άγχους. Το άγχος – ένα αναπόφευκτο μέρος της καθημερινής μας ζωής – ενεργοποιεί την ανταπόκριση της “μάχης ή της πτήσης” του σώματος. Αυτό προκαλεί αύξηση του καρδιακού ρυθμού, της αρτηριακής πίεσης και της απελευθέρωσης ορμονών του στρες, τα οποία είναι όλα “βαριά” για το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Η γιόγκα βοηθά στην ενεργοποίηση της απόκρισης ανάπαυσης και πέψης. Με την πάροδο του χρόνου, μια τακτική πρακτική γιόγκα καλλιεργεί αυτήν την «απόκριση χαλάρωσης», επιτρέποντάς σας να είστε λιγότερο αντιδραστικοί στο άγχος και τα έντονα συναισθήματα, υποστηρίζει ο Δρ Khalsa. Σύμφωνα με μια μελέτη, μια συνεδρία γιόγκα διάρκειας 90 λεπτών μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της κορτιζόλης – της ορμόνης του στρες.

  • Μεγαλύτερη συνειδητοποίηση μυαλού-σώματος

Σε μια έρευνα του 2012, περισσότερο από το 80% όσων έκαναν γιόγκα δήλωσαν ότι η πρακτική μείωσε το άγχος τους. Σχεδόν τα δύο τρίτα ανέφεραν ότι η γιόγκα τους παρακίνησε να ασκούνται πιο τακτικά. Και τέσσερις στους 10 δήλωσαν ότι εμπνεύστηκαν να τρώνε πιο υγιεινά. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να αντικατοπτρίζουν τα αυξημένα επίπεδα mindfulness μυαλού-σώματος που βιώνουν οι επαγγελματίες της γιόγκα. “Έχετε μεγαλύτερη επίγνωση των θετικών συναισθημάτων που απολαμβάνετε όταν τρώτε υγιεινά τρόφιμα και ασκείστε. Είναι επίσης πιο πιθανό να παρατηρήσετε τις αρνητικές συνέπειες της κατανάλωσης πρόχειρου φαγητού και της καθιστικής ζωής”, λέει ο Δρ Khalsa. Η πραγματοποίηση αλλαγών στο τρόπο ζωής είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, επισημαίνει.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ταντρική γιόγκα : Η Πνευματική απελευθέρωση ξεκινάει

Κοιμηθείτε καλύτερα με τη βοήθεια της γίογκα

Οι ιαματικές και επουλωτικές δυνάμεις της γιόγκα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ο διαλογισμός αποδεδειγμένα βελτιώνει την ποιότητα και επάρκεια του ύπνου

Διαλογισμός για ύπνο: Η στέρηση ύπνου μπορεί να προκαλέσει διαταραχές στη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη, τη λήψη αποφάσεων, την συγκέντρωση και τον χρόνο αντίδρασης.

Πιθανοί λόγοι που έχουμε έντονη λιγούρα για ζάχαρη και πώς να την αντιμετωπίσουμε

Συχνά, παρερμηνεύουμε το σήμα της δίψας ως σήμα πείνας. Για να καταπολεμήσουμε αυτό το αίσθημα και να ενισχύσουμε την ενυδάτωση του οργανισμού μας, πίνουμε νερό, τσάι και ροφήματα πλούσια σε ηλεκτρολύτες. Αν και πάλι πεινάμε, επιλέγουμε ένα ενυδατικό σνακ, όπως αγγούρι, κόκκινα φρούτα, καρπούζι.

Η συμβολή του διαλογισμού στην συναισθηματική υγεία και τον περιορισμό του άγχους

Διαλογισμός Οφέλη: Η δημοτικότητα του διαλογισμού αυξάνεται καθώς περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα πολλά οφέλη του για την υγεία του. Δια μέσου της πρακτικής του μπορείτε αυξήσετε την επίγνωσή σας για τον εαυτό σας και το περιβάλλον σας.

Σε ποιες βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής στραφήκαμε το 2021 για το ανοσοποιητικό;

Βιταμίνες συμπληρώματα διατροφής: Μεγάλη αύξηση παρατηρείται το 2021 σε σκευάσματα, τα οποία στοχεύουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Εν μέσω πανδημίας, αυτή η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.