Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Άσκηση: Ποια μορφή άσκησης βοηθάει στην διατήρηση της υγείας;

Άσκηση: Ποια μορφή άσκησης βοηθάει στην διατήρηση της υγείας;

Άσκηση: Οι ερευνητές παρακολούθησαν πάνω από 100.000 Αμερικανούς για δεκαετίες και βρήκαν αυτό που πολλοί έχουν δείξει στο παρελθόν: Οι άνθρωποι που ασκούνται όσο συνιστούν οι ειδικοί υγείας τείνουν να ζουν περισσότερο.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν πάνω από 100.000 Αμερικανούς για δεκαετίες και βρήκαν αυτό που πολλοί έχουν δείξει στο παρελθόν: Οι άνθρωποι που ασκούνται όσο συνιστούν οι ειδικοί υγείας τείνουν να ζουν περισσότερο. Σύμφωνα με τις συστάσεις, οι ενήλικες θα πρέπει να ασκούνται μέτρια για 150 έως 300 λεπτά την εβδομάδα, μέσω δραστηριοτήτων όπως το γρήγορο περπάτημα. Η άλλη επιλογή είναι να κάνετε πιο βαριές δραστηριότητες, όπως τζόκινγκ ή ποδηλασία σε ένα γρήγορο κλιπ, για 75 έως 150 λεπτά κάθε εβδομάδα.

Άσκηση για όλες τις ηλικίες

Σε αυτή τη μελέτη, οι μεσήλικες που πέτυχαν αυτούς τους στόχους είχαν περίπου 20% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν τα επόμενα 30 χρόνια. Όμως, ενώ η επίτευξη αυτών των στόχων ήταν καλή, η μελέτη διαπίστωσε ότι η υπέρβασή τους δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα άτομα που έκαναν τακτικά δύο έως τέσσερις φορές τη συνιστώμενη ποσότητα άσκησης – μέτρια ή έντονη – είχαν μειωμένο κίνδυνο θανάτου κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης.

Οι ειδικοί τόνισαν ότι το πιο σημαντικό πράγμα είναι να κινείσαι τακτικά. «Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να λάβουν σημαντικά οφέλη για την υγεία εκτελώντας τα τρέχοντα συνιστώμενα επίπεδα άσκησης», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dong Hoon Lee. Ωστόσο, για να έχετε το «μέγιστο όφελος» όσον αφορά τη μακροζωία, είναι καλή ιδέα να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο στην ενεργό δράση, συμπλήρωσε ο Λι, επιστημονικός συνεργάτης στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ στη Βοστώνη. Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στις 25 Ιουλίου στο περιοδικό Circulation, βασίζονται σε περισσότερους από 100.000 επαγγελματίες υγείας των ΗΠΑ που συμμετείχαν σε δύο μακροχρόνιες μελέτες υγείας. Στην αρχή, τη δεκαετία του 1980, οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις συνήθειες του τρόπου ζωής τους και το ιατρικό ιστορικό τους και στη συνέχεια το επαναλάμβαναν κάθε δύο χρόνια.

Τα επόμενα 30 χρόνια, πέθαναν λίγο λιγότεροι από 47.600 συμμετέχοντες. Αυτός ο κίνδυνος ήταν χαμηλότερος μεταξύ των ανθρώπων που ήταν τακτικά ενεργοί με την πάροδο του χρόνου — ακόμα και όταν λαμβάνονταν υπόψη παράγοντες όπως το σωματικό βάρος, οι διατροφικές συνήθειες και το κάπνισμα. Τα άτομα που πληρούσαν τις συνιστώμενες ποσότητες άσκησης είχαν περίπου 25% έως 31% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή νόσο ή εγκεφαλικό, σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους που έκαναν καθιστική ζωή. Ο κίνδυνος θανάτου από μη καρδιαγγειακά αίτια μειώθηκε επίσης, κατά 15% έως 20%.

Για τους ασκούμενους που ξεπερνούσαν τις συνιστώμενες ποσότητες κατά δύο έως τέσσερις φορές, τα οφέλη μακροζωίας ήταν λίγο μεγαλύτερα. Μεταξύ των ατόμων που ασκούνταν έντονα για 150 έως 300 λεπτά την εβδομάδα, ο κίνδυνος θανάτου από οποιαδήποτε αιτία ήταν περίπου 22% χαμηλότερος, σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που έκαναν καθιστική ζωή. Μεγαλύτερες δόσεις μέτριας άσκησης βοήθησαν επίσης: Οι άνθρωποι που ασκούνταν σε 300 έως 600 λεπτά την εβδομάδα μείωσαν τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία έως και 31%.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα πολλαπλά οφέλη της άσκησης για την υγεία μας

Από σήμερα ξεκινά ο αντιγριπικός εμβολιασμός δωρεάν & χωρίς συνταγή

Σύντομη σωματική δραστηριότητα κατά την διάρκεια της ημέρας μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Άμεση σύνδεση του άγχους με την υψηλή αρτηριακή πίεση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι να κάνετε αν αντιμετωπίσετε δυσκοιλιότητα στις διακοπές; 

Διακοπές δυσκοιλιότητα: Η δυσκοιλιότητα μπορεί να είναι ένα κοινό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πολλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια των διακοπών. Μπορεί να είναι άβολο και άβολο, ειδικά όταν προσπαθείτε να χαλαρώσετε και να απολαύσετε τον χρόνο σας μακριά από το σπίτι.

Δυσκολεύεστε να πάρετε αποφάσεις; 4+1 συμβουλές για να αλλάξετε τον τρόπο σκέψης σας 

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι καμία απόφαση δεν είναι ποτέ τέλεια και ότι είναι εντάξει να κάνετε λάθη. Κατανοώντας τους λόγους πίσω από την αναποφασιστικότητα σας, μπορείτε να αρχίσετε να τους αντιμετωπίζετε και να εργαστείτε για να λαμβάνετε αποφάσεις με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Ανάπαυση: Επαναφορτίστε το μυαλό και το σώμα σας

Ανάπαυση: Στον σημερινό κόσμο με γρήγορο ρυθμό, η έννοια της ανάπαυσης συχνά παραβλέπεται. Ωστόσο, οι ημέρες ανάπαυσης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση τόσο της σωματικής υγείας όσο και της ψυχικής ευεξίας.

Πώς να εξασκείσετε αυτοφροντίδα χωρίς κόστος;

Αυτοφροντίδα κόστος: Οι δωρεάν μορφές αυτοφροντίδας είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της ψυχικής, συναισθηματικής και σωματικής ευεξίας, ειδικά όταν η πρόσβαση σε παραδοσιακές πρακτικές ή πόρους αυτοφροντίδας είναι περιορισμένη

Τι πρέπει να γνωρίζουν όσοι πίνουν καφέ 

Υποθυρεοειδισμός: Εάν παίρνετε φάρμακα για τον θυρεοειδή, είναι σημαντικό να περιμένετε τουλάχιστον 30 λεπτά μετά τη λήψη του φαρμάκου σας πριν καταναλώσετε καφέ ή οποιοδήποτε άλλο ποτό με καφεΐνη.

Close Icon