Σεξουαλική Υγεία

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Tips για τη διαχείριση συγκρούσεων από τους ειδικούς

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Tips για τη διαχείριση συγκρούσεων από τους ειδικούς

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Οι διαφωνίες ή συγκρούσεις είναι ένα φυσικό κομμάτι της σχέσης μας με τους άλλους. Στην πραγματικότητα, οι περιστασιακές συγκρούσεις «εντείνουν βαθύτερα τις σχέσεις, αν μπορείτε να τις διαχειριστείτε με ενσυναίσθηση», λέει η Marisa G. Franco, Ph.D., συμβουλευτική ψυχολόγος και ειδικός φιλίας. «Οι σχέσεις μας φτάνουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο οικειότητας όταν συνειδητοποιούμε ότι μπορούμε να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και όταν πρόκειται για σκληρά πράγματα».

Οι διαφωνίες ή συγκρούσεις είναι ένα φυσικό κομμάτι της σχέσης μας με τους άλλους. Στην πραγματικότητα, οι περιστασιακές συγκρούσεις «εντείνουν βαθύτερα τις σχέσεις, αν μπορείτε να τις διαχειριστείτε με ενσυναίσθηση», λέει η Marisa G. Franco, Ph.D., συμβουλευτική ψυχολόγος και ειδικός φιλίας. «Οι σχέσεις μας φτάνουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο οικειότητας όταν συνειδητοποιούμε ότι μπορούμε να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και όταν πρόκειται για σκληρά πράγματα».

Παρακάτω, θεραπευτές σχέσεων μοιράζονται 5 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στη διαχείριση των συγκρούσεων.

1. Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Εάν αισθάνεστε έντονα θυμωμένοι κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να θυμηθείτε τον τελικό σας στόχο εδώ. Μπορεί να εξασκήσετε διαφραγματική αναπνοή, η οποία ενεργοποιεί την απόκριση ανάπαυσης και πέψης (το αντίθετο της απόκρισης στο άγχος). Για παράδειγμα, μπορείτε να βάλετε το ένα χέρι στο στήθος σας και το άλλο στο στομάχι σας. Στη συνέχεια, εισπνέετε και εκπνέετε αργά από τη μύτη σας. Κάτι τέτοιο σας δίνει την ευκαιρία να ηρεμήσετε και να δείτε την κατάσταση πιο ολιστικά. «Και σκεφτείτε τις ανάγκες του άλλου ατόμου παράλληλα με τις δικές σας», λέει η Δρ. Franco. «Αν είμαι κάποιος που μπορεί να πει: “Αυτό είναι που χρειάζεται ο σύντροφός μου, αυτό είναι που χρειάζομαι, και αυτό είναι που έχει νόημα και για τους δύο μας τώρα”, θα προσεγγίσετε τη σύγκρουση περισσότερο σαν μια ομάδα», επισημαίνει η Δρ. Φράνκο.

2. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προγραμματίσετε τη συνομιλία σας εκ των προτέρων

Ένας σταθερός τρόπος για να αποφύγετε μια “άδικη μάχη” είναι να πείτε στον σύντροφό σας εκ των προτέρων ότι θα θέλατε να συζητήσετε για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Η Emily Jamea, Ph.D., L.M.F.T., εξηγεί ότι με αυτόν τον τρόπο επιτρέπετε στον σύντροφό σας να σκεφτεί επίσης επί των ζητημάτων που θέλετε να συζητήσετε. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες οι σύντροφοι να προσεγγίσουν τη συνομιλία με ευπάθεια αντί να αισθάνονται επίθεση. Στην περίπτωση των επαγγελματικών συγκρούσεων, η διευθέτηση των διαφωνιών μέσω email μπορεί να δώσει στους συνεργάτες χρόνο να οργανώσουν τις σκέψεις τους και να τις διατυπώσουν με συμπόνια, ανέφερε η Δρ. Jamea.

3. Επιμείνατε στο ζήτημα

Στη ζέση της στιγμής, είναι δελεαστικό να επαναφέρετε κάθε ζήτημα που έχετε βιώσει στο παρελθόν μέσα στη σύκρουση. Ωστόσο αντί να «βυθιστείτε στο παρελθόν», είναι καλύτερα να παραμείνετε επικεντρωμένοι στο ένα σημείο που θέλετε να αντιμετωπίσετε, λέει η Δρ. Jamea, ειδικά εάν ο στόχος είναι να φτάσετε σε μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί.

4. Μην συγκρούεστε για να κερδίσετε

Αφού υπενθυμίσετε στον εαυτό σας ότι εσείς και ο σύντροφός σας είστε στην ίδια ομάδα, είναι χρήσιμο να δοκιμάσετε και να αναστείλετε την επιθυμία να “νικήσετε” τον σύντροφό σας στη σύγκρουση. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλετε είναι «να αναρωτηθείτε πώς φαντάζει ένας ισορροπημένος συμβιβασμός στο μεγάλο σχέδιο της σχέσης μας;», επισημαίνει η Δρ. Jamea. Η πραγματική νίκη θα περιλαμβάνει πιθανώς συνεργασία.

5. Προσπαθήστε να είστε δεκτικοί στις ανησυχίες του άλλου

Ανεξάρτητα από το ποιος μιλάει, μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνετε ανοιχτοί και δεκτικοί όταν είστε αναστατωμένοι. «Όταν ελαχιστοποιούμε τις ανησυχίες των άλλων ή είμαστε απορριπτικοί σχετικά με [το τι λένε], θα καταλήξουν να μας το αναφέρουν πολλές φορές», λέει η Δρ Jamea. Και κάθε στιγμή που θα το φέρνουν μπροστά, θα γίνεται πιο δυνατά. Αυτό μεσοπρόθεσμα μπορεί να μετατρέψει ένα μικρό πρόβλημα σε ένα σημαντικό ζήτημα της σχέσης. Επομένως, αντί να απορρίψετε τις ανησυχίες του συντρόφου σας ή να τις αγνοήσετε, προσπαθήστε να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να ακούσετε τι θέλει να σας πει (ακόμη και όταν είναι δύσκολο).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιότητες που χαρακτηρίζουν μια υγιή σχέση

Το πληγωμένο παιδάκι μέσα μου: Πώς εκδηλώνεται στη σχέση μου με το σύντροφό μου

Χρυσοί κανόνες για μία ουσιαστική σχέση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η καλή σεξουαλική ζωή μπορεί να είναι συνταγή για ευτυχία

Σεξ οφέλη υγεία: Μείωση του άγχους, άνοδος της λίμπιντο και αυξημένη οικειότητα μεταξύ συντρόφων, είναι ορισμένα μόνο από τα οφέλη του σεξ στη συναισθηματική μας υγεία. Και με τη σειρά τους τα συναισθηματικά οφέλη της σεξουαλικής επαφής είναι μόνο το ήμισυ της ιστορίας. Το σεξ προάγει τη σωματική σας υγεία, επίσης. Στην πραγματικότητα, η σεξουαλική σας δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε πολλά μακροχρόνια οφέλη για την υγεία.

Πατήστε το κουμπί της σεξουαλικής σας επαναφοράς

Σεξ επανεκκίνηση: Όποιος και αν είναι ο λόγος, μερικές φορές αυτό που χρειάζεστε είναι να πατήσετε το κουμπί επαναφοράς. Όπως όλα τα άλλα στη ζωή μας, το σεξ είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να εργαστούμε και να αναπτυχθούμε και να το κάνουμε όλο και καλύτερο καθώς το σώμα, η ζωή και τα γούστα μας μεταμορφώνονται.

Τι οδηγεί σε "σεξουαλική ξηρασία" την σχέση σας;

Χαμηλή libido: Ένα βλέμμα, ένα άγγιγμα ή ακόμα και μία μυρωδιά και ο εγκέφαλός μας τρελαίνεται, μέχρι να κατακτηθεί το αντικείμενο του πόθου μας, ξανά και ξανά. Και αυτό συνήθως κρατάει κάποιο καιρό, πολλές φορές κρατάει και αρκετό καιρό.

Sex tips για καλύτερο σεξ και μεγαλύτερη απόλαυση

Σεξ: Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την Jamea, οι άνθρωποι που είναι περίεργοι και ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες γενικά τείνουν να αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα σεξουαλικής ικανοποίησης. Να είστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και μην φοβάστε να δοκιμάσετε νέα πράγματα με τον/την σύντροφό σας.

Τι είναι ο φετιχισμός και πώς συνυπάρχει σε μία υγιή σεξουαλική σχέση;

Σεξ φετίχ: Ο φετιχισμός είναι τυπικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης σεξουαλικότητας. Ωστόσο, η φετιχιστική διέγερση μπορεί να αποδειχθεί πρόβλημα όταν παρεμβαίνει στην κανονική σεξουαλική ή κοινωνική λειτουργία ή όταν η σεξουαλική διέγερση είναι αδύνατη χωρίς το αντικείμενο φετίχ.

Όταν ο φόβος για το σεξ γίνεται εμπόδιο

Ερωτοφοβία: Ο όρος ερωτοφοβία δεν είναι τόσο νέος όσο νομίζουμε. Είναι η φοβία που έχουν ορισμένοι άνθρωποι και αφορά καταστάσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με την σεξουαλικότητα και την σεξουαλική ζωή του ατόμου.

Πώς να ξεπεράσετε το άγχος που σχετίζεται με τον αυνανισμό

Άγχος Αυνανισμός: Το άγχος από τον αυνανισμό μπορεί να πηγάζει από την ενοχή. Τα αισθήματα ενοχής γύρω από τον αυνανισμό μπορεί να συνδέονται με πνευματικές, πολιτισμικές ή θρησκευτικές απόψεις, που θεωρούν τον αυνανισμό ως ανήθικο ή «βρώμικο».