Σεξουαλική Υγεία

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Tips για τη διαχείριση συγκρούσεων από τους ειδικούς

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Tips για τη διαχείριση συγκρούσεων από τους ειδικούς

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Οι διαφωνίες ή συγκρούσεις είναι ένα φυσικό κομμάτι της σχέσης μας με τους άλλους. Στην πραγματικότητα, οι περιστασιακές συγκρούσεις «εντείνουν βαθύτερα τις σχέσεις, αν μπορείτε να τις διαχειριστείτε με ενσυναίσθηση», λέει η Marisa G. Franco, Ph.D., συμβουλευτική ψυχολόγος και ειδικός φιλίας. «Οι σχέσεις μας φτάνουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο οικειότητας όταν συνειδητοποιούμε ότι μπορούμε να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και όταν πρόκειται για σκληρά πράγματα».

Οι διαφωνίες ή συγκρούσεις είναι ένα φυσικό κομμάτι της σχέσης μας με τους άλλους. Στην πραγματικότητα, οι περιστασιακές συγκρούσεις «εντείνουν βαθύτερα τις σχέσεις, αν μπορείτε να τις διαχειριστείτε με ενσυναίσθηση», λέει η Marisa G. Franco, Ph.D., συμβουλευτική ψυχολόγος και ειδικός φιλίας. «Οι σχέσεις μας φτάνουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο οικειότητας όταν συνειδητοποιούμε ότι μπορούμε να είμαστε ειλικρινείς, ακόμη και όταν πρόκειται για σκληρά πράγματα».

Παρακάτω, θεραπευτές σχέσεων μοιράζονται 5 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στη διαχείριση των συγκρούσεων.

1. Πάρτε μια βαθιά ανάσα

Εάν αισθάνεστε έντονα θυμωμένοι κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να θυμηθείτε τον τελικό σας στόχο εδώ. Μπορεί να εξασκήσετε διαφραγματική αναπνοή, η οποία ενεργοποιεί την απόκριση ανάπαυσης και πέψης (το αντίθετο της απόκρισης στο άγχος). Για παράδειγμα, μπορείτε να βάλετε το ένα χέρι στο στήθος σας και το άλλο στο στομάχι σας. Στη συνέχεια, εισπνέετε και εκπνέετε αργά από τη μύτη σας. Κάτι τέτοιο σας δίνει την ευκαιρία να ηρεμήσετε και να δείτε την κατάσταση πιο ολιστικά. «Και σκεφτείτε τις ανάγκες του άλλου ατόμου παράλληλα με τις δικές σας», λέει η Δρ. Franco. «Αν είμαι κάποιος που μπορεί να πει: “Αυτό είναι που χρειάζεται ο σύντροφός μου, αυτό είναι που χρειάζομαι, και αυτό είναι που έχει νόημα και για τους δύο μας τώρα”, θα προσεγγίσετε τη σύγκρουση περισσότερο σαν μια ομάδα», επισημαίνει η Δρ. Φράνκο.

2. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προγραμματίσετε τη συνομιλία σας εκ των προτέρων

Ένας σταθερός τρόπος για να αποφύγετε μια “άδικη μάχη” είναι να πείτε στον σύντροφό σας εκ των προτέρων ότι θα θέλατε να συζητήσετε για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Η Emily Jamea, Ph.D., L.M.F.T., εξηγεί ότι με αυτόν τον τρόπο επιτρέπετε στον σύντροφό σας να σκεφτεί επίσης επί των ζητημάτων που θέλετε να συζητήσετε. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες οι σύντροφοι να προσεγγίσουν τη συνομιλία με ευπάθεια αντί να αισθάνονται επίθεση. Στην περίπτωση των επαγγελματικών συγκρούσεων, η διευθέτηση των διαφωνιών μέσω email μπορεί να δώσει στους συνεργάτες χρόνο να οργανώσουν τις σκέψεις τους και να τις διατυπώσουν με συμπόνια, ανέφερε η Δρ. Jamea.

3. Επιμείνατε στο ζήτημα

Στη ζέση της στιγμής, είναι δελεαστικό να επαναφέρετε κάθε ζήτημα που έχετε βιώσει στο παρελθόν μέσα στη σύκρουση. Ωστόσο αντί να «βυθιστείτε στο παρελθόν», είναι καλύτερα να παραμείνετε επικεντρωμένοι στο ένα σημείο που θέλετε να αντιμετωπίσετε, λέει η Δρ. Jamea, ειδικά εάν ο στόχος είναι να φτάσετε σε μια λύση που μπορεί να εφαρμοστεί.

4. Μην συγκρούεστε για να κερδίσετε

Αφού υπενθυμίσετε στον εαυτό σας ότι εσείς και ο σύντροφός σας είστε στην ίδια ομάδα, είναι χρήσιμο να δοκιμάσετε και να αναστείλετε την επιθυμία να “νικήσετε” τον σύντροφό σας στη σύγκρουση. Στην πραγματικότητα, αυτό που θέλετε είναι «να αναρωτηθείτε πώς φαντάζει ένας ισορροπημένος συμβιβασμός στο μεγάλο σχέδιο της σχέσης μας;», επισημαίνει η Δρ. Jamea. Η πραγματική νίκη θα περιλαμβάνει πιθανώς συνεργασία.

5. Προσπαθήστε να είστε δεκτικοί στις ανησυχίες του άλλου

Ανεξάρτητα από το ποιος μιλάει, μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνετε ανοιχτοί και δεκτικοί όταν είστε αναστατωμένοι. «Όταν ελαχιστοποιούμε τις ανησυχίες των άλλων ή είμαστε απορριπτικοί σχετικά με [το τι λένε], θα καταλήξουν να μας το αναφέρουν πολλές φορές», λέει η Δρ Jamea. Και κάθε στιγμή που θα το φέρνουν μπροστά, θα γίνεται πιο δυνατά. Αυτό μεσοπρόθεσμα μπορεί να μετατρέψει ένα μικρό πρόβλημα σε ένα σημαντικό ζήτημα της σχέσης. Επομένως, αντί να απορρίψετε τις ανησυχίες του συντρόφου σας ή να τις αγνοήσετε, προσπαθήστε να πάρετε μια βαθιά ανάσα και να ακούσετε τι θέλει να σας πει (ακόμη και όταν είναι δύσκολο).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιότητες που χαρακτηρίζουν μια υγιή σχέση

Το πληγωμένο παιδάκι μέσα μου: Πώς εκδηλώνεται στη σχέση μου με το σύντροφό μου

Χρυσοί κανόνες για μία ουσιαστική σχέση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σεξουαλική υγεία: Τα αντησυλληπτικά προστατεύουν από τον καρκίνο των ωοθηκών

Σεξουαλική υγεία: Στο παρόν άρθρο φαίνεται ότι η από του στόματος αντισυλληπτική χρήση προστατεύει από τον καρκίνο των ωοθηκών και του ενδομητρίου. Το προστατευτικό αποτέλεσμα παραμένει για αρκετές δεκαετίες μετά τη διακοπή της χρήσης.

Οι Έλληνες έχουν «ξεχάσει» το σεξ στο δεύτερο lockdown - Στα τάρταρα η ερωτική διάθεση

Όταν οι πολίτες κοινωνούν προσκυνούν και υπηρετούν την αναγκαία συνθήκη ζωής επιβίωσης που μια μορφή της είναι και ο έρωτας και το σεξ. Ακόμα και το φιλί αποτελεί απειλή αφού η ανταλλαγή αναπνοών και εισπνοών μοιάζουν με αέρια θανατηφόρα αυτήν την περίοδο

Η εκδικητική πορνογραφία είναι ανδρική ή γυναικεία υπόθεση;

Αυτό το βίωμα, γαλουχεί ολόκληρες πεποιθήσεις γύρω από τη γυναίκα, που στην ουσία, τη ζηλεύει, την ανταγωνίζεται και της φθονεί την αναπαραγωγική της ικανότητα, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σεξ.

Σεξ και ΣΜΝ: Ο εμβολιασμός σώζει από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα

Σεξ και ΣΜΝ: οι ερευνητές δείχνουν πώς ο εμβολιασμός του δέρματος μπορεί να δημιουργήσει προστατευτικά CD8 Τ-κύτταρα που προσλαμβάνονται στους γεννητικούς ιστούς και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως στρατηγική εμβολιασμού για σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις

Τι κρύβεται πίσω από την σεξουαλική αποχή

Η βασική συμβουλή του Δρ McCarthy είναι το ζευγάρι να αποδεχτεί και να ξεπεράσει τον πόνο, τις αλληλοκατηγορίες και τον θυμό και να τα αντικαταστήσει με την οικειότητα, την αμοιβαία ευχαρίστηση και τον ερωτισμό ως μια κοινή προσπάθεια δύο συντρόφων.

Ο οργασμός σχετίζεται με τη γυμναστική

Οργασμός: Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι συνολικά οι τέσσερις στις δέκα γυναίκες είχαν βιώσει ερωτική ικανοποίηση ή οργασμό κατά τη διάρκεια της γυμναστικής τουλάχιστον 11 φορές στη ζωή τους.