Ψυχική Υγεία

Θάλασσα: Το να βρίσκεστε κοντά στο νερό μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους [vid]

Θάλασσα: Το να βρίσκεστε κοντά στο νερό μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους [vid]

Θάλασσα: «Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της γης καλύπτεται από νερό και το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό—δύο γεγονότα που απεικονίζουν τις κρίσιμες σχέσεις μεταξύ του νερού, της υγείας και των οικοσυστημάτων», αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Για ορισμένους το να βρίσκονται στη θάλασσα είναι ένα είδος κάθαρσης. Και όχι, δεν μιλάμε μόνο για το πώς το αλμυρό νερό φαίνεται να καθαρίζει με μαγικό τρόπο το δέρμα και τα ιγμόρειά μας. Κάτι σχετικό με την απεραντοσύνη της μας κάνει να νιώθουμε “μικροί” και βάζει τα πράγματα φυσικά στη θέση τους. Δεν είναι περίεργο ότι οι περισσότεροι σκέφτονται την θάλασσα, όταν πλησιάζουν οι διακοπές. «Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της γης καλύπτεται από νερό και το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό—δύο γεγονότα που απεικονίζουν τις κρίσιμες σχέσεις μεταξύ του νερού, της υγείας και των οικοσυστημάτων», αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Το BlueHealth Project, μια τετραετής ερευνητική πρωτοβουλία προσπάθησε να κατανοήσει αυτή τη σχέση μεταξύ νερού και ευεξίας. Με επικεφαλής τον Matthew White, μια ομάδα ερευνητών ασχολήθηκε με αυτό το φαινόμενο—ερεύνοντας πάνω από 18.000 ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη. Τα ευρήματά τους υποστήριξαν τη σχέση ανάμεσα στο νερό και την ευτυχία. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι απλά το περπάτημα σε έναν μπλε χώρο (όπου φαίνεται το νερό) για 20 λεπτά την ημέρα αύξησε αμέσως τη διάθεση, σε σύγκριση με το περπάτημα σε ένα πιο αστικό περιβάλλον. Για εκείνους που μπορεί να μην μπορούν να βγουν έξω λόγω υγείας ή κινητικότητας, μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η παρακολούθηση της ατμόσφαιρας των ωκεανών στην τηλεόραση μείωσε την πλήξη και ακόμη και τον υποτονικό πόνο κατά τη διάρκεια ορισμένων ιατρικών θεραπειών.

Καθώς η αστικοποίηση μεγαλώνει, αυξάνονται και οι ανησυχίες για τη δημόσια υγεία. Οι άνθρωποι που ζουν σε πολυκατοικημένες περιοχές είναι πιο επιρρεπείς σε χρόνιες ασθένειες (λόγω έλλειψης σωματικής δραστηριότητας) και επισφαλούς ψυχικής υγείας. Για να μην αναφέρουμε ότι η αστική εξάπλωση έχει επίσης δυσάρεστες επιπτώσεις στο κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της υψηλότερης ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της έλλειψης πρόσβασης σε υγιεινό πόσιμο νερό. Η BlueHealth πιστεύει ότι η εφαρμογή μίας μπλε υποδομής (προσβάσιμα υδάτινα τοπία) στον σχεδιασμό της πόλης θα μπορούσε να είναι μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Ο μπλε χώρος στις αστικές περιοχές μπορεί να βοηθήσει στην παροχή περισσότερων ευκαιριών για κοινωνική σύνδεση και σωματική δραστηριότητα που, με τη σειρά τους, συμβάλλουν στη μείωση του άγχους και των αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία. Το έργο παρέχει επίσης πόρους για να βοηθήσει στην υλοποίηση μπλε χώρων στον αστικό σχεδιασμό.

Επιπλέον, το να είμαστε κοντά στο νερό μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της συνολικής ικανοποίησης από τη ζωή και μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε και περισσότερο. Έχουν βρεθεί συσχετισμοί μεταξύ της ζωής κοντά στο νερό και του προσδόκιμου ζωής. Μια μελέτη παρακολούθησε πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα στον Καναδά και βρήκε σημαντικά μειωμένα ποσοστά θνησιμότητας σε όσους ζουν σε απόσταση 250 μέτρων από το νερό – επισημαίνοντας επίσης πιθανές προστατευτικές επιδράσεις έναντι εγκεφαλικού και αναπνευστικών θανάτων (ειδικά σε γυναίκες και ηλικιωμένους).

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Το σέρφινγκ βοηθά να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη

Πώς οι μπλε χώροι ενισχύουν την ψυχική ευημερία

Πώς οι ασκήσεις στο νερό ωφελούν την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ο έγκαιρος εντοπισμός ψυχικών ασθενειών με την ανίχνευση του "γονιδίου της παρορμητικότητας"

Ελπίζεται ότι περιγράφοντας τη λειτουργία των γονιδιακών δικτύων που συνθέτουν τη βαθμολογία, η μελέτη θα υποκινήσει πρόσθετες έρευνες με στόχο την ανάπτυξη νέων θεραπειών στο μέλλον.

Η κεταμίνη σε συνδυασμό με την παρακολούθηση χαμογελαστών προσώπων υπόσχεται πολλά για άτομα ανθεκτικά στη θεραπεία για την κατάθλιψη

Οι ασθενείς στη δοκιμή μας θα συνεχίσουν να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια σχετικά με τα συμπτώματα κατάθλιψης για ένα ολόκληρο έτος μετά την έγχυση, επιτρέποντάς μας να αποκτήσουμε μια αρχική κατανόηση του πόσο ακριβώς μπορεί να διαρκέσει αυτό το όφελος.

Η παρακολούθηση τηλεόρασης με το παιδί σας μπορεί να βοηθήσει στη γνωστική του ανάπτυξη

Οικογένεια: Διαπιστώθηκε ότι η έκθεση στην οθόνη —είτε από τηλεόραση είτε από φορητή συσκευή— μπορεί να είναι ευεργετική, ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο προβάλλεται.

Η ειδική ομάδα εργασίας των ΗΠΑ συνιστά διαγνωστικές εξετάσεις για το άγχος και την κατάθλιψη στους ενήλικες

Η UTSF αποτελείται από εθελοντές ιατρικούς εμπειρογνώμονες που επιδιώκουν να διατυπώνουν συστάσεις βασισμένες σε στοιχεία που αφορούν διαγνωστικές εξετάσεις, συμβουλευτική και προληπτικά φάρμακα για τη βελτίωση της υγείας των Αμερικανών.

7 Tips για μια καλή ψυχική υγεία

Ψυχική ευεξία: Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να φροντίζουμε καθημερινά την ψυχική μας υγεία και ευεξία.

Οι ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή μας είναι αναμενόμενες στην εγκυμοσύνη

Εγκυμοσύνη: Οι ξαφνικές αλλαγές στη διάθεση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να εντοπιστούν στην κούραση, το σωματικό στρες και τις αλλαγές στον μεταβολισμό, οι ορμόνες είναι η κύρια αιτία των συναισθημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.