Ψυχική Υγεία

Περιβάλλον ψυχική υγεία: Ο χώρος πρασίνου κλειδί για καλύτερη ψυχική υγεία στις πόλεις

Περιβάλλον ψυχική υγεία: Ο χώρος πρασίνου κλειδί για καλύτερη ψυχική υγεία στις πόλεις

Περιβάλλον ψυχική υγεία: Μια πιο πράσινη προσέγγιση στον αστικό σχεδιασμό έχει τα συναφή οφέλη του μετριασμού της κλιματικής αλλαγής, της μείωσης του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας, της διαχείρισης του κινδύνου πλημμύρας και της διατήρησης της βιοποικιλότητας.

Τα δέντρα, το γρασίδι και το πράσινο μειώνουν τον κίνδυνο προβλημάτων ψυχικής υγείας. Είναι ένα μάθημα που πρέπει να μάθουν οι πολεοδόμοι. Τα παιδιά που μεγαλώνουν περιτριγυρισμένα από δέντρα, γρασίδι και χώρους πρασίνου έχουν μικρότερο κίνδυνο να αναπτύξουν ψυχική ασθένεια αργότερα στη ζωή τους, σύμφωνα με Δανούς ερευνητές. Τα ευρήματά τους, στα οποία συμμετείχαν σχεδόν ένα εκατομμύριο Δανοί, ήταν κάτι περισσότερο από μια ενδιαφέρουσα συσχέτιση: ο κίνδυνος προβλημάτων ψυχικής υγείας ποικίλλει άμεσα ανάλογα με την ποσότητα πρασίνου που διατίθεται στο παιδί. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι μετακινούνται στις πόλεις και οι διαγνώσεις ψυχικής υγείας φαίνεται να αυξάνονται, τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν σχέση με τον αστικό σχεδιασμό. Πάνω από 450 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από ψυχική διαταραχή, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί.

Σε ορισμένα μέρη, οι κάτοικοι των πόλεων έχουν σχεδόν 50% υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαταραχές άγχους και διάθεσης σε σύγκριση με τους ομολόγους τους στην ύπαιθρο και ο κίνδυνος σχιζοφρένειας είναι 200 ​​τοις εκατό υψηλότερος για τα παιδιά που μεγαλώνουν στα πιο αστικοποιημένα περιβάλλοντα. Η επαφή με τη φύση έχει συνδεθεί εδώ και καιρό με καλύτερη ψυχική υγεία – γι’ αυτό τα σανατόρια και τα νοσοκομεία βρίσκονται συχνά σε καταπράσινο περιβάλλον. Η ζωή σε πιο πράσινο περιβάλλον θεωρείται ότι βελτιώνει τη σωματική και ψυχική υγεία προάγοντας τη σωματική δραστηριότητα, αυξάνοντας την ψυχολογική αποκατάσταση και την ανάκτηση του στρες και ενισχύοντας τους κοινωνικούς δεσμούς στις γειτονιές. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Aarhus χρησιμοποίησαν δορυφορικά δεδομένα από το 1985 έως το 2015 για να χαρτογραφήσουν την ποσότητα πρασίνου γύρω από τα δανικά σπίτια παιδικής ηλικίας.

Επειδή η Δανία συλλέγει λεπτομερή δεδομένα υγείας για τους πολίτες της, οι ερευνητές θα μπορούσαν να συγκρίνουν αυτά τα δεδομένα με το εάν τα παιδιά συνέχισαν να αναπτύξουν μία από τις 16 ψυχικές διαταραχές αργότερα στη ζωή τους. Τα παιδιά που περιβάλλονταν από τις μεγαλύτερες ποσότητες πρασίνου είχαν έως και 55% χαμηλότερο σχετικό κίνδυνο να αναπτύξουν ψυχική διαταραχή, ακόμα και μετά την προσαρμογή των ερευνητών για άλλους γνωστούς παράγοντες κινδύνου όπως η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η αστικοποίηση και το οικογενειακό ιστορικό ψυχικών διαταραχών. Όσο περισσότερο χώρο πρασίνου είχε ένα παιδί, τόσο χαμηλότερος ήταν ο κίνδυνος κακής ψυχικής υγείας. Αυτή η δοσοεξαρτώμενη σχέση ήταν παρούσα σε ολόκληρη τη χώρα και στον πληθυσμό της Δανίας, υποδεικνύοντας ότι η συσχέτιση είναι κάτι περισσότερο από μια απλή συσχέτιση.

Λαμβάνοντας υπόψη τους ανθρώπους που μετακινούνται από και προς πιο αστικοποιημένες περιοχές, η έρευνα έδειξε επίσης ότι ο κίνδυνος ανάπτυξης ψυχικής διαταραχής μειώνεται με τη διάρκεια του χρόνου που ένα παιδί περιβάλλεται από χώρους πρασίνου από τη γέννησή του έως την ηλικία των 10 ετών. Οι ίδιοι ερευνητές διερεύνησαν περαιτέρω την ιδέα σε μια έρευνα με Δανούς αιμοδότες. Περίπου 66.000 άτομα απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την πρόσβασή τους σε χώρους πρασίνου και «μπλε χώρο» – υδάτινα σώματα. Η τρέχουσα ψυχική ευημερία συνδέθηκε με περισσότερο χώρο πρασίνου γύρω από τα σπίτια των ανθρώπων. Η ηρεμία συνδέθηκε ιδιαίτερα με τον μπλε χώρο. Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι οι πιο σωματικά δραστήριοι άνθρωποι είχαν ακόμη πιο ισχυρές θετικές συσχετίσεις με τον χώρο πρασίνου. Ως εκ τούτου, ο χώρος πρασίνου στην παιδική ηλικία είναι εξαιρετικά σημαντικός, και από αυτό προκύπτει ότι ο πολεοδομικός σχεδιασμός για πρόσβαση σε φυσικά περιβάλλοντα για όλες τις ηλικίες είναι πιθανό να έχει οφέλη.

Τα πολύ μεγάλα σύνολα δεδομένων και για τις δύο μελέτες ενισχύουν τα ευρήματα. Σε βάθος χρόνου, γεωγραφίας, επιπέδου «δόσης» και τεράστιου αριθμού ανθρώπων, τα μοτίβα ήταν τα ίδια. Τα αποτελέσματα αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης κίνησης επιστημονικών μελετών που έχουν βρει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων για τη σωματική και ψυχική υγεία των χώρων πρασίνου. Αυτές οι μελέτες υποστηρίζονται από πολλές πειραματικές μελέτες όπου οι επιστήμονες χειρίστηκαν περιβάλλοντα που έδειξαν ότι ο χώρος πρασίνου συνδέεται με ισχυρότερη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, μειωμένη δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την κατάθλιψη και ενισχυμένη ανάκτηση του στρες. Ακόμη και η έκθεση στη φύση στην εικονική πραγματικότητα έχει αποτέλεσμα. Αυτή η γνώση μπορεί να καθοδηγήσει τον μελλοντικό πολεοδομικό σχεδιασμό – σημαντικό γιατί μέχρι το 2050 περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού αναμένεται να ζουν σε μια πόλη. Η ενσωμάτωση περισσότερων φυσικών περιβαλλόντων στις αστικές περιοχές μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία των κατοίκων της πόλης.

Μια πιο πράσινη προσέγγιση στον αστικό σχεδιασμό έχει τα συναφή οφέλη του μετριασμού της κλιματικής αλλαγής, της μείωσης του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας, της διαχείρισης του κινδύνου πλημμύρας και της διατήρησης της βιοποικιλότητας. Η εργασία εντός και μεταξύ των ερευνητικών κλάδων θα διασφαλίσει ότι θα εκπληρωθεί το πολυλειτουργικό δυναμικό των αστικών χώρων πρασίνου. Οι τοπικές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να κάνουν τις πόλεις πιο πράσινες. Η πρωτεύουσα της Δανίας, η Κοπεγχάγη, αποφάσισε πρόσφατα να μετατρέψει έναν από τους κύριους δρόμους της σε πάρκο για να βελτιώσει την πρόσβαση στους χώρους πρασίνου και η Βαρκελώνη στην Ισπανία ξεκίνησε ένα φιλόδοξο σχέδιο αστικού πρασίνου για ολόκληρη την πόλη για την προώθηση της υγείας των πολιτών της και τη στήριξη της βιοποικιλότητας.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Εκπαίδευση προσωπικού για παροχή βοηθειών στον τομέα της ψυχικής υγείας

Η κλιματική αλλαγή είναι πιθανό να μειώσει την ποσότητα του ύπνου ετησίως

Μάθετε ακριβώς πώς να φροντίσετε το δέρμα σας μετά τον ήλιο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι γονείς πρέπει να εγκαταλείψουν το κολέγιο για να μπορέσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν, λένε οι ειδικοί

"Όταν τους αφήνεις για το κολέγιο, δεν είναι αντίο για πάντα. Είναι "αντίο προς το παρόν". «Βγείτε έξω και αναζητήστε το καλύτερο και κρατήστε τον εαυτό σας σε υψηλό επίπεδο», έγραψε η μαμά Τρίσια Κόντε σε ένα από τα παιδιά της. «Πιστέψτε με ότι αν το κάνετε, θα πάρετε όλα όσα θέλετε», συνέχισε το σημείωμά της.

1 στους 3 γονείς ανησυχεί ότι η σχολική κυκλοφορία αποτελεί κίνδυνο για τα παιδιά

Οδική ασφάλεια: Σχεδόν το ένα τρίτο των γονέων ανησυχούν για την ασφάλεια του παιδιού τους από και προς το σχολείο, με περισσότερο από το ένα τέταρτο να πιστεύει ότι είναι πιθανό ένα παιδί να τραυματιστεί κοντά στην περιοχή που άφησε το σχολείο.

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.