Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Οι παιδικές ζωγραφιές περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς σκέφτονται

Οι παιδικές ζωγραφιές περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς σκέφτονται

Η ικανότητα των παιδιών να σχεδιάζουν αναγνωρίσιμα αντικείμενα και να αναγνωρίζουν ο ένας τις ζωγραφιές του άλλου βελτιώνεται ταυτόχρονα σε όλη την παιδική ηλικία


Η ικανότητα των παιδιών να σχεδιάζουν αναγνωρίσιμα αντικείμενα και να αναγνωρίζουν ο ένας τις ζωγραφιές του άλλου βελτιώνεται ταυτόχρονα σε όλη την παιδική ηλικία, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Στην εργασία που δημοσιεύτηκε στις 8 Φεβρουαρίου στο Nature Communications, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να αναλύσουν τις αλλαγές σε ένα μεγάλο δείγμα σχεδίων παιδιών από 2 έως 10 ετών.

Η μελέτη, που διεξήχθη από τους ερευνητές Bria Long, Judith Fan, Holly Huey, Zixian Chai και Michael Frank, διαπίστωσε ότι η ικανότητα των παιδιών να σχεδιάζουν και να αναγνωρίζουν αντικείμενα αναπτύσσεται παράλληλα. Διαπίστωσε επίσης ότι δεν θα μπορούσε να αποδοθεί όλη η βελτίωση στην αναγνωρισιμότητα του σχεδίου κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας στη βελτίωση της ικανότητας σχεδίασης ή στη συμπερίληψη στερεοτυπικών χαρακτηριστικών, όπως τα ψηλά αυτιά σε ένα κουνέλι.

«Τα είδη των χαρακτηριστικών που οδηγούν τα σχέδια από μεγαλύτερα παιδιά να είναι αναγνωρίσιμα δεν φαίνεται να καθορίζονται από ένα μόνο χαρακτηριστικό που όλα τα μεγαλύτερα παιδιά μαθαίνουν να περιλαμβάνουν στις ζωγραφιές τους», δήλωσε η Judith Fan, επίκουρη καθηγήτρια ψυχολογίας στο Σχολή Ανθρωπιστικών και Επιστημών και κύριος ερευνητής του Εργαστηρίου Γνωστικών Εργαλείων. «Είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο που επιλέγουν αυτά τα συστήματα μηχανικής μάθησης».

Η χρήση μηχανικής μάθησης έδωσε τη δυνατότητα στους ερευνητές να ερμηνεύσουν το μεγάλο μέγεθος δείγματος των σχεδίων σε αυτή τη μελέτη και τόνισε λεπτές αποχρώσεις που τους βοήθησαν να κατανοήσουν πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τον κόσμο και πώς επικοινωνούν αυτές τις αντιλήψεις μέσω του σχεδίου.

Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές συνεργάστηκαν με μέλη του προσωπικού από το Παιδικό Μουσείο Ανακάλυψης του Σαν Χοσέ για να εγκαταστήσουν ένα περίπτερο εντός του μουσείου. Το περίπτερο εμφάνιζε ηχογραφημένες προτροπές βίντεο της πρώτης συγγραφέα της μελέτης, της μεταδιδακτορικής ψυχολογίας του Στάνφορντ, Bria Long, που ζητούσε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ορισμένα ζώα ή αντικείμενα.

Μετά τη λήψη της προτροπής, τα παιδιά που χρησιμοποιούν το περίπτερο θα έχουν στη συνέχεια 30 δευτερόλεπτα για να ζωγραφίσουν το αντικείμενο χρησιμοποιώντας το δάχτυλό τους σε ένα ψηφιακό tablet. Τα παιδιά που χρησιμοποιούν το περίπτερο κλήθηκαν επίσης να αναγνωρίσουν τα αντικείμενα που σχεδίασαν άλλα παιδιά σε ένα παιχνίδι εικασίας και να εντοπίσουν αντικείμενα που εμφανίζονται στην οθόνη για να αξιολογήσουν τις κινητικές τους δεξιότητες.

Αφού συνέλεξαν περίπου 37.000 μεμονωμένα σχέδια από το περίπτερο, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για να αναλύσουν την αναγνωρισιμότητα κάθε σχεδίου. Στη συνέχεια, οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα για τα διαφορετικά μέρη αντικειμένων κάθε εικόνας σε περίπου 2.000 σχέδια, τα οποία σχολιάστηκαν από ενήλικες συμμετέχοντες που κλήθηκαν να περιγράψουν ποιο μέρος του αντικειμένου είχαν σχεδιάσει τα παιδιά με κάθε χτύπημα του στυλό (π.χ. “κεφάλι” ή “ουρά”).

«Οι επιστήμονες ενδιαφέρονται για τις παιδικές ζωγραφιές εδώ και πολύ καιρό», είπε ο Λονγκ, αναφερόμενος σε προηγούμενες μελέτες για το πώς τα παιδιά ζωγραφίζουν αναγνωρίσιμα αντικείμενα. «Αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που καταφέραμε να συνδυάσουμε ψηφιακά σχέδια με καινοτομίες στη μηχανική μάθηση για να αναλύσουμε σχέδια σε κλίμακα σε σχέση με την ανάπτυξη». Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η μελλοντική εργασία σε αυτόν τον τομέα θα περιλαμβάνει παρόμοιες μελέτες σε διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες, τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

 

 

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ζωγραφιές των παιδιών περιέχουν πολύτιμες πληροφορίες για το πώς σκέφτονται

Πρώιμο σχέδιο και ανάπτυξη δεξιοτήτων που συνδέονται με βελτιωμένη εκπαίδευση και συμπεριφορά στα παιδιά

Συμβουλές για να αυξήσετε τη συγκέντρωσή σας

Παιδί: Πώς θα διαβάσει πιο εύκολα και μετά τις διακοπές;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αυτοεκτίμηση: Έτσι επηρεάζει τις σκέψεις μας

Αυτοεκτίμηση: Η αυτοεκτίμηση είναι ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε και εκτιμούμε τον εαυτό μας, και έχει σημαντική επίδραση στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές μας. Μια θετική ή αρνητική αυτοεκτίμηση

Ανασφαλής προσκόλληση: 3 Σημάδια ανασφαλούς προσκόλλησης

Ανασφαλής Προσκόλληση: Η ανασφαλής συναισθηματική προσκόλληση (insecure attachment) αναπτύσσεται συνήθως από τα πρώτα χρόνια της ζωής και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τους άλλους στην ενήλικη ζωή.

Ανασφάλεια: Ενδείξεις του σώματος που φανερώνουν ανασφάλεια

Ανασφάλεια: Η ανασφάλεια δεν εκφράζεται μόνο μέσα από λόγια ή σκέψεις· πολλές φορές, το σώμα μας αποκαλύπτει τα συναισθήματα που προσπαθούμε να κρύψουμε. Υπάρχουν συγκεκριμένα σωματικά σημάδια

Ανασφάλεια παιδιά: Πώς εκδηλώνεται η ανασφάλεια στα παιδιά;

Ανασφάλεια παιδιά: Η ανασφάλεια στα παιδιά είναι ένα συχνό φαινόμενο και μπορεί να προκύψει από διάφορους παράγοντες, όπως το οικογενειακό περιβάλλον, οι εμπειρίες στο σχολείο ή οι προσωπικές τους ιδιαιτερότητες.

Πώς να αναγνωρίσετε την χειριστικότητα

Χειριστικότητα: Η χειριστικότητα είναι μια ψυχολογική στρατηγική που χρησιμοποιούν κάποιοι για να ελέγξουν ή να επηρεάσουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα ή τις ενέργειες των άλλων, συχνά με αθέμιτο ή ύπουλο τρόπο.

Τα αδέλφια ενισχύουν την αυτοεκτίμηση;

Αδέλφια: Τα αδέλφια μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης ενός ατόμου. Η σχέση μεταξύ αδελφών συχνά είναι γεμάτη από αλληλοστήριξη, χιούμορ, και επικοινωνία

Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε την σύγκριση ανάμεσα σε αδέλφια

Σύγκριση ανάμεσα σε αδέλφια: Η σύγκριση ανάμεσα σε αδέλφια είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει συχνά, είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα. Γονείς, συγγενείς, ακόμη και εκπαιδευτικοί, ενδέχεται να συγκρίνουν τις επιδόσεις, τις συμπεριφορές

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το πρώτο ραντεβού

Πρώτο ραντεβού: Η πρώτη συνάντηση με κάποιον που σας ενδιαφέρει μπορεί να είναι αρκετά αγχωτική, αλλά με λίγη προετοιμασία και ανοιχτό μυαλό, μπορείτε να την κάνετε μια ευχάριστη και αξέχαστη εμπειρία. Εδώ είναι πέντε σημαντικά πράγματα

Close Icon