Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Κολύμβηση ψυχική υγεία: Θα μπορούσε η κολύμβηση να είναι επικουρική θεραπεία για την κατάθλιψη και το άγχος

Κολύμβηση ψυχική υγεία: Θα μπορούσε η κολύμβηση να είναι επικουρική θεραπεία για την κατάθλιψη και το άγχος

Κολύμβηση ψυχική υγεία: Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να διερευνούν πώς ακριβώς το νερό συμβάλλει στην ενίσχυση της ψυχικής υγείας και πρόσφατα ανακάλυψαν ότι κάτι τόσο απλό όπως η παρακολούθηση ενός βίντεο από τον ωκεανό ενώ ασκείστε σε ένα στατικό ποδήλατο μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή σας. Αλλά γιατί και πώς μπορούν μερικοί άνθρωποι να αποκομίσουν τόσο ισχυρά οφέλη από την κολύμβηση;

 

Σύμφωνα με μια έρευνα που εξέτασε 1.200 κολυμβητές ηλικίας 16 έως 45 ετών από όλο τον κόσμο:

  • Το 74 τοις εκατό των ερωτηθέντων είπε ότι το κολύμπι βοηθά στην απαλλαγή από το άγχος και την ένταση.
  • Το 68 τοις εκατό των ερωτηθέντων είπε ότι το να είναι μέσα στο νερό τους βοηθά να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους.
  • Το 70 τοις εκατό των ερωτηθέντων είπε ότι το κολύμπι τους βοηθά να αισθάνονται ψυχικά ανανεωμένοι.

 

Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα οφέλη που προσφέρει η κολύμβηση από μια απλή αίσθηση χαλάρωσης ή ηρεμίας. Πράγματι, η επιστήμη αρχίζει να αποκαλύπτει μερικά από αυτά ειδικότερα όσον αφορά την ψυχική υγεία και ορισμένοι ερευνητές διερευνούν εάν η κολύμβηση θα μπορούσε τελικά να γίνει ένα πραγματικό πρωτόκολλο θεραπείας για την κατάθλιψη και το άγχος.

Για παράδειγμα, μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal Case Reports σχετικά με μια 24χρονη Βρετανίδα ονόματι Sarah, η οποία πάσχει από μείζονα καταθλιπτική διαταραχή και άγχος. Τα φάρμακα την έκαναν να αισθάνεται «απογοητευμένη» και αγχωμένη, έτσι με την ενθάρρυνση και την επίβλεψη του Chris van Tulleken από το University College του Λονδίνου, η Sarah άρχισε να εξερευνά την κολύμβηση στο κρύο νερό ως μορφή υδροθεραπείας. Μετά την πρώτη συνεδρία, η Σάρα παρατήρησε βελτίωση των συμπτωμάτων και τις επόμενες εβδομάδες συνέχισε να κολυμπά τακτικά σε ανοιχτά νερά. Σύντομα, μπόρεσε να μειώσει τα φάρμακά της.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να διερευνούν πώς ακριβώς το νερό συμβάλλει στην ενίσχυση της ψυχικής υγείας και πρόσφατα ανακάλυψαν ότι κάτι τόσο απλό όπως η παρακολούθηση ενός βίντεο από τον ωκεανό ενώ ασκείστε σε ένα στατικό ποδήλατο μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή σας. Αλλά γιατί και πώς μπορούν μερικοί άνθρωποι να αποκομίσουν τόσο ισχυρά οφέλη από την κολύμβηση;

Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής σχετικά με το πώς η κολύμβηση υποστηρίζει την ψυχική υγεία

Δίνει μια ώθηση στις χημικές ουσίες του εγκεφάλου

Η άσκηση ενισχύει την παραγωγή ευεργετικών χημικών ουσιών στον εγκέφαλο και το σώμα που μπορούν να αλλάξουν σημαντικά το πώς αισθάνεστε. Οι ενδορφίνες, ειδικότερα, είναι μια ομάδα ορμονών στον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα που διεγείρουν τους υποδοχείς οπιούχων των κυττάρων, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει αναλγητικό ή παυσίπονο αποτέλεσμα. Επιπλέον, η κολύμβηση φαίνεται να επηρεάζει τη διάθεση αυξάνοντας τον αριθμό ορισμένων νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλό σας, δηλαδή της σεροτονίνης, της νοραδρεναλίνης και της ντοπαμίνης. Αυτές οι χημικές ουσίες του εγκεφάλου ενισχύονται από την έντονη σωματική δραστηριότητα και αυξάνουν επίσης τα αποθέματα στεροειδών, γεγονός που σας επιτρέπει να γίνετε πιο ανθεκτικοί στο στρες.

Δίνει μια ώθηση στα εγκεφαλικά κύτταρα

Εκτός από τις ορμόνες και τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου που μπορούν να σας βοηθήσουν να ρυθμίσετε καλύτερα τη διάθεση, η αερόβια άσκηση έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα του νευροτροφικού παράγοντα που προέρχεται από τον εγκέφαλο, μιας πρωτεΐνης στον εγκέφαλο και στο νωτιαίο μυελό που προάγει την επιβίωση, την ανάπτυξη και τη διατήρηση των νευρώνων.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Blue spaces και η συμβολή τους στην ανθρώπινη υγεία

Μπορεί η άγρια κολύμβηση να είναι η λύση για τα συμπτώματα της εμμηνοπαύσης

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναδυόμενοι ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι στο χώρο εργασίας 

Εργασία: Με την άνοδο της απομακρυσμένης εργασίας και της τεχνολογίας που επιτρέπει στους εργαζόμενους να είναι συνεχώς συνδεδεμένοι, μπορεί να είναι δύσκολο για τα άτομα να απομακρυνθούν από την εργασία και να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής.

Μελέτη σάρωσης εγκεφάλου ρίχνει φως στο μυστήριο της ψυχικής υγείας

Ψύχωση: Μια πρόσφατη μελέτη σάρωσης εγκεφάλου έδωσε πολύτιμες γνώσεις για το περίπλοκο φαινόμενο της ψύχωσης, ρίχνοντας φως σε ένα μακροχρόνιο μυστήριο στην έρευνα για την ψυχική υγεία.

Η ευαισθησία των παιδιών στον έπαινο των γονιών τους θα μπορούσε να επηρεάσει τη μελλοντική ψυχική τους υγεία

«Μια σημαντική μελλοντική κατεύθυνση είναι να κατανοήσουμε πώς αναπτύσσεται η παιδική ευαισθησία στον έπαινο και αν μπορεί να διαμορφωθεί από παρεμβάσεις», δήλωσε η αντίστοιχη συγγραφέας Cassidy McDermott, από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

Ο αντίκτυπος της ακραίας ζέστης στην ψυχική υγεία

Καύσωνας: Καθώς η κλιματική αλλαγή συνεχίζει να αυξάνει τη συχνότητα και την ένταση των καύσωνα, η κατανόηση και ο μετριασμός των επιπτώσεών τους στην ψυχική υγεία είναι ζωτικής σημασίας.

Ψυχιατρικές παθήσεις μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε άτομα με νευρική ανορεξία

Επίσης, το 13,9% όλων των θανάτων ασθενών με νευρική ανορεξία οφείλονταν σε αυτοκτονία. «Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν την κρίσιμη ανάγκη για τους κλινικούς γιατρούς να αναγνωρίζουν πρόσθετες διαταραχές ψυχικής υγείας σε εφήβους και ενήλικες με ανορεξία», δήλωσε η αντίστοιχη συγγραφέας Mette Søeby, MD και Ph.D. φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο του Άαρχους/ Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Άαρχους.

Τι να κάνετε αν τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού σας κάνουν να νιώθετε πολύ μόνη

Αίσθημα μοναξιάς: Η άφιξη του καλοκαιριού συχνά φέρνει οράματα ξέγνοιαστης διασκέδασης, αλλά για κάποιους, τα μεγάλα Σαββατοκύριακα μπορεί να τονίσουν τα συναισθήματα μοναξιάς.

Close Icon