ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: Η τακτική άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της κολπικής μαρμαρυγής [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: Η τακτική άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της κολπικής μαρμαρυγής [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: Σύμφωνα με μια σχετικά πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύτηκε το περασμένο έτος από την επιστημονική κοινότητα, η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της ανάπτυξης κολπικής μαρμαρυγής.

Η τακτική, μέτρια έως έντονη άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της κολπικής μαρμαρυγής, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαΐου του περασμένου έτους από το επιστημονικό περιοδικό The American Journal of Cardiology.

Τι είναι η κολπική μαρμαρυγή;

Πρόκειται στη ουσία για έναν μη φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό, ο οποίος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού επεισοδίου, καρδιακής ανεπάρκειας και άλλων παθήσεων που σχετίζονται με την καρδιά. Στην κολπική μαρμαρυγή, οι δύο ανώτερες και οπίσθιες καρδιακές κοιλότητες – γνωστές ως καρδιακοί κόλποι – χτυπούν ακανόνιστα, χωρίς να συντονίζονται με τις δύο κατώτερες και πρόσθιες κοιλότητες της καρδιάς – αλλιώς κοιλίες.

Η κολπική μαρμαρυγή είναι η συχνότερη μορφή αρρυθμίας, καθώς αποτελεί περίπου το 1/3 όλων των αρρυθμιών, ενώ όσο αυξάνεται η ηλικία του ατόμου, τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα να εμφανίσει κολπική μαρμαρυγή.

Η έρευνα

Προηγούμενες μελέτες που εξετάζουν τη σχέση μεταξύ του κολπικής μαρμαρυγής (που προκαλεί γρήγορο, ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό) και της άσκησης έχουν δείξει αντικρουόμενα αποτελέσματα. Ωστόσο, αυτές οι μελέτες βασίστηκαν σε αυτο-αναφορές των συμμετεχόντων. Στην νέα μελέτη, οι 5.147 συμμετέχοντες φορούσαν ειδικές συσκευές που μετρούσαν τα επίπεδα δραστηριότητάς τους για τέσσερις έως επτά συνεχόμενες ημέρες.

Κατά τη διάρκεια μιας μέσης περιόδου παρακολούθησης που διήρκησε 3,5 έτη, ένα ποσοστό της τάξης περίπου του 8% των ατόμων που συμμετείχαν στην μελέτη ανέπτυξαν κολπική μαρμαρυγή. Μετά την προσαρμογή και παρακολούθηση άλλων παραγόνταν που φαίνεται να επηρεάζουν το φαινόμενο της κολπικής μαρμαρυγής – συμπεριλαμβανομένων του καπνίσματος, της χρήσης αλκοόλ και του δείκτη μάζας του σώματος – οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που αφιέρωναν περισσότερο χρόνο στην προπόνηση, έχοντας μέτρια έως έντονη δραστηριότητα, ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν κολπική μαρμαρυγή, εν συγκρίσει με εκείνους που ασκούνταν λιγότερο συχνά.

Ένας από τους λόγους που εξηγεί τα παρατηρούμενα ευρήματα μπορεί να είναι το γεγονός ότι η άσκηση μειώνει την αρτηριακή πίεση. Η οποία είναι με τη σειρά της ένας γνωστός παράγοντας κινδύνου ανάπτυξης κολπικής μαρμαρυγής. Την ίδια στιγμή, η τακτική σωματική δραστηριότητα αποτρέπει τις λεπτές, δυσμενείς αλλαγές στην καρδιακή λειτουργία που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα καρδιακού ρυθμού.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ψυχική υγεία : Τι είναι και πως λειτουργεί

Ο παράγοντας που σχετίζεται με τη συχνότητα των σεξουαλικών επαφών

Πλήρη «χάρτη» του γονιδιώματος του κορωνοϊού δημιούργησαν ερευνητές του ΜΙΤ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορώ να κάνω σεξ με ταμπόν;

Σεξ περίοδος: Μπορείτε σίγουρα να κάνετε σεξ κατά τη διάρκεια της περιόδου σας. Μερικές γυναίκες διαπιστώνουν ότι το αίμα της εμμήνου ρύσεως λειτουργεί καλά ως φυσικό λιπαντικό, ενώ οι ίδιες νιώθουν μεγαλύτερη διέγερση κατά τη διάρκεια της περιόδου τους. Ωστόσο, το σεξ με ταμπόν δεν συνιστάται.

Μηλόξυδο για τη θεραπεία της ουρολοίμωξης: Αλήθεια ή φήμη;

Μηλόξυδο ουρολοίμωξη: Τελευταία, το μηλόξυδο έχει αποκτήσει τη φήμη της θεραπείας όλων. Ωστόσο, πολλοί από αυτούς τους ισχυρισμούς είναι υπερβολικοί και στερούνται επιστημονικής στήριξης. Έτσι, ως σήμερα δεν υπάρχουν ακόμη επιστημονικά στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι το μηλόξυδο μπορεί να θεραπεύσει μια ουρολοίμωξη. Αλλά είναι πιθανό να έχει κάποια οφέλη.

Τι είναι το άμυλο αραβοσίτου και ποια η θρεπτική του αξία

Άμυλο καλαμποκιού: Για να φτιάξουν άμυλο καλαμποκιού, που μερικές φορές αποκαλείται άμυλο αραβοσίτου, οι αγρότες διαχωρίζουν πρώτα το πίτουρο, το φύτρο και το ενδοσπέρμιο των κόκκων του καλαμποκιού. Στη συνέχεια, το άμυλο από το ενδοσπέρμιο των πυρήνων εξάγεται μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται υγρή άλεση. Τέλος, το καλαμποκάλευρο αποξηραίνεται και συσκευάζεται. Το άμυλο καλαμποκιού θεωρείται τρόφιμο υψηλής επεξεργασίας. Εκτός από το ότι χρησιμοποιείται ως κοινό πρόσθετο τροφίμων, το καλαμποκάλευρο έχει πολλές εμπορικές χρήσεις. Μπορεί να βρεθεί σε μπαταρίες, βρεφική πούδρα, βιοπλαστικά, σπίρτα και καλλυντικά.

3 λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική για την υγεία της καρδιάς

Αθλητισμός Κολύμβηση: Οποιοδήποτε είδος καρδιαγγειακής άσκησης μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε τον καρδιακό σας μυ και να αυξήσετε τη δύναμή σας. Αλλά το κολύμπι, ειδικότερα, είναι ένας πολύ καλός τρόπος άσκησης για την υγεία της καρδιάς. 

Γνωρίστε το θαυματουργό σκουαλένιο

Σκουαλένιο: Πρόκειται για μια φυσική ένωση με αντικαρκινικές, αντιγηραντικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, η οποία βρίσκεται στις ελιές, το ελαιόλαδο και το λάδι αμάρανθου.