Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός Καρδιά Οφέλη: Νέα μελέτη προτείνει αύξηση των συνιστώμενων οδηγιών άθλησης για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία [vid]

Αθλητισμός Καρδιά Οφέλη: Νέα μελέτη προτείνει αύξηση των συνιστώμενων οδηγιών άθλησης για καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία [vid]

Αθλητισμός Καρδιά Οφέλη: Ένα από τα καλύτερα δώρα που μπορείτε να δώσετε στην καρδιά σας είναι η σωματική δραστηριότητα. Στην πραγματικότητα, εάν συνδυάσετε την τακτική άσκηση με μια ισορροπημένη διατροφή, η καρδιά σας θα σας ανταμείψει. Διαβάστε στο κείμενο που ακολουθεί τα ευρήματα μιας νέας επιστημονικής μελέτης αναφορικά με τη διάρκεια και την ένταση της άσκησης που ενδείκνυνται για γερή καρδιαγγειακή υγεία.

Η τακτική άσκηση είναι καλό φάρμακο για την υγεία, ενώ οι αγχολυτικές και αντικαταθληπτικές της δράσεις έχουν πολλάκις αναλυθεί σε προγενέστερα κείμενά μας. Οι απόψεις των ειδικών υγείας και των επιστημόνων που μελετούν – δεκαετίες τώρα – τα ευεργετικά της οφέλη ποικίλουν, ως προς το πόσης διάρκειας άσκηση είναι αρκετή προκειμένου ο ανθρώπινος οργανισμός να ωφεληθεί τα μέγιστα από τις ευεργετικές της δράσεις.

Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερα

Σύμφωνα με μια νέα ερευνητική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο στις 12 Ιανουαρίου 2021, από το επιστημονικό περιοδικό PLOS Medicine, όσο περισσότερο κανείς αθλείται και όσο πιο έντονα, τόσο καλύτερα. Ειδικότερα, οι επιστήμονες, που διεξήγαγαν την εν λόγω μελέτη, ζήτησαν από περισσότερα από 90.000 άτομα – χωρίς καρδιακή νόσο – να φορούν fitness trackers για μια εβδομάδα με σκοπό να μετρήσουν τη διάρκεια και την ένταση της σωματικής τους δραστηριότητας. Η μελέτη διήρκησε για πέντε χρόνια. Έτσι, μια πενταετία αργότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα πιο ενεργά άτομα είχαν λιγότερες πιθανότητες για καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Επιπλέον, όσοι ήταν περισσότερο ενεργοί σωματικά ήταν λιγότερο πιθανό να διαγνωστούν με καρδιαγγειακές παθήσεις.

Τα ευρήματα της μελέτης

Βέβαια, τα ευρήματα αυτά δεν προκαλόυν έκπληξη στην ερευνητική κοινότητα. Αυτό ωστόσο που διεπίστωσε η εν λόγω μελέτη και αξίζει να αναφερθεί είναι ότι οι ερευνητές ανακάλυψαν πως ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου ή καρδιαγγειακής νόσου συνέχισε να συρρικνώνεται, καθώς τα εβδομαδιαία λεπτά δραστηριότητας και έντασης των συμμετεχόντων αυξάνονταν.

Έτσι, τα άτομα που ασκούνταν για μεγαλύτερη διάρκεια και ακολουθούσαν υψηλότερης έντασης προπονήσεις είχαν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να διατηρήσουν καλή καρδιαγγειακή υγεία. Αν και οι επίσημες οδηγίες προτείνουν στους ενήλικες να ασκούνται από 150 έως 300 λεπτά την εβδομάδα, με μέτριας έντασης ρυθμούς, τα ευρήματα από την νέα μελέτη υποδηλώνουν ότι η προσπάθεια να προσθέσει κανείς λίγη επιπλέον άσκηση στην εβδομαδιαία ρουτίνα του –  είτε αυτό μεταφράζεται σε χρόνο, είτε σε ένταση ή και στα δύο – προσφέρει μεγαλύτερη ανταμοιβή.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί ποιο είδος άσκησης συνίσταται για την ενίσχυση της καρδιαγγειακής υγείας:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Χορταστικό ρύζι με μαύρα φασόλια και πιπεριές

Οι διαβητικοί σε προχωρημένο στάδιο κινδυνεύουν περισσότερο από τον κορωνοϊό

Οι φράουλες θωρακίζουν την καρδιά χωρίς να παχαίνουν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να φτιάξετε με ευκολία μολοχία;

Μολοχία συνταγή: Η μολοχία, γνωστή και ως μολόχα γιούτας ή αιγυπτιακό σπανάκι, είναι ένα αγαπημένο πιάτο σε πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Οδηγός για μπαμπάδες και για το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τα αισθήματα άγχους

Άγχος εγκυμοσύνη: Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι μια περίοδος χαράς, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει σημαντικό άγχος και αισθήματα θλίψης, όχι μόνο για τις μητέρες αλλά και για τους πατέρες.

BRI: Τι είναι ο δείκτης στρογγυλότητας σώματος;

BRI: Αντί να εξετάζει το ύψος και το βάρος, το BRI ποσοτικοποιεί μαθηματικά τα επίπεδα σωματικού λίπους εξετάζοντας το ύψος και την περίμετρο της μέσης. Αυτό παρέχει μια τιμή που κυμαίνεται συνήθως από ένα έως 20.

Close Icon