Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός Ψυχική Υγεία: Η τακτική άσκηση ως αντίβαρο στο άγχος και το στρες [vid]

Αθλητισμός Ψυχική Υγεία: Η τακτική άσκηση ως αντίβαρο στο άγχος και το στρες [vid]

Αθλητισμός Ψυχική Υγεία: Η τακτική άσκηση είναι μια από τις καλύτερες στρατηγικές για την καταπολέμηση του στρες, αλλά και τη διαχείριση των καρδιακών παθήσεων.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναφέρουν υψηλά επίπεδα άγχους σε καθημερίνη βάση. Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής και οι αλλαγές στην καθημερινότητά μας που επέβαλε η νέα πραγματικότητα της παγκόσμιας πανδημίας φέρνουν πολλούς από εμάς αντιμέτωπους με μια σειρά αγχογόνων παραγόντων που μπορεί να επηρεάσουν δυσμενώς την υποκειμενική μας ευημερία.

Ευτυχώς, το άγχος και το στρες μπορούν να ανακουφιστούν, αρκεί να είμαστε έτοιμοι να κάνουμε στην καθημερινή μας ζωή ορισμένες μικρές ή μεγαλύτερες τροποποιήσεις. Η τακτική άσκηση είναι ένα εξ αυτών. Η άθληση είναι ένα απλό πρώτο βήμα για να ανακουφίσετε σώμα και πνεύμα από το στρες. Σημειώνεται δε ότι δια μέσου της άσκησης θα μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της υγείας της καρδιάς.

Η άσκηση ως συνειδητή επιλογή αυτοφροντίδας και διαχείρισης του στρες

  • Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα συνολικά επίπεδα άγχους και να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά.
  • Η τακτική άσκηση μπορεί να έχει θετική επίδραση στη διάθεσή σας ανακουφίζοντας την ένταση, το άγχος, τον θυμό και την ήπια κατάθλιψη που συχνά συμβαδίζουν με το άγχος.
  • Μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου σας, η οποία μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά από το άγχος, την κατάθλιψη και το στρες.
  • Την ίδια σιγμή η άσκηση μπορεί να ενισχύσει τα επίπεδα εμπιστοσύνης και αυτοπεποίθησής σας.

Πώς βοηθά η άσκηση στην αντιμετώπιση του άγχους;

  • Η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την ικανότητα του σώματός σας να αξιοποιεί το οξυγόνο και επίσης βελτιώνει τη ροή του αίματος. Και οι δύο αυτές αλλαγές έχουν άμεση επίδραση στον εγκέφαλό σας.
  • Η άσκηση αυξάνει επίσης την παραγωγή ενδορφινών στον εγκέφαλό σας. Οι ενδορφίνες είναι οι νευροδιαβιβαστές που είναι υπεύθυνοι για την αίσθηση ευεξίας και ευφορίας που βιώνουν πολλοί άνθρωποι μετά την άσκηση.
  • Μερικοί άνθρωποι παρατηρούν βελτίωση στη διάθεσή τους αμέσως μετά την προπόνηση. Καθώς επιμένετε σε ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης θα είστε όλο και περισσότερο σε θέση να παρατηρηρείτε αύξηση των συναισθημάτων ευεξίας.
  • Εκτός από την άμεση επίδραση στα επίπεδα άγχους σας, η τακτική άσκηση προάγει επίσης τη συνολική υγεία με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα, βελτιώνοντας τη φυσική σας ευεξία και την υγεία της καρδιάς σας, θα έχετε λιγότερους λόγους να νιώθετε άγχος.

 

Παρακολουθήστε στο βίντεο που ακολουθεί ένα ολιγόλεπτο πρόγραμμα άσκησης για την ανακούφιση του στρες:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η Βόλτα με το Σκύλο σας οφελεί την Υγεία σας

Τροφές που Δεν πρέπει να Καταναλώνεις πριν πας για Τρέξιμο

Μείνε fit και υγιής χωρίς συνδρομή γυμναστηρίου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κερδίστε πολύτιμο χρόνο για τον εαυτό σας

Οργάνωση χρόνου: Πολλοί άνθρωποι ζουν σε μία συνεχή κατάσταση άγχους και έχουν την εντύπωση ότι δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Όλοι μπορούμε να ξεκλέψουμε λίγο χρόνο, αρκεί να οργανώσουμε το πρόγραμμά μας καλύτερα.

Πώς να γλιτώσετε από την κακοσμία στόματος

Κακοσμία στόματος: Σίγουρα έχει τύχει σε όλους μας να μυρίσουμε την αναπνοή κάποιου και να χρειαστεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, λόγω της κακοσμίας. Ωστόσο, έχετε αναρωτηθεί μήπως το ίδιο συμβαίνει και σε εσάς;

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.