ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αλήθειες Μύθοι: Τι γνωρίζετε πραγματικά για την κοιλιοκάκη;

Αλήθειες Μύθοι: Τι γνωρίζετε πραγματικά για την κοιλιοκάκη;

# 4: Η ευαισθησία στη γλουτένη διαφέρει από την κοιλιοκάκη Η κοιλιοκάκη, όπως έχουμε πει, είναι μια αυτοάνοση ασθένεια. Η λανθασμένη αντίληψη ότι η ευαισθησία στη γλουτένη δεν είναι «πραγματική» κατάσταση έχει απορριφθεί από έναν αριθμό παγκοσμίου φήμης ερευνητών. Αυτό που έχουν και οι δύο συνθήκες είναι η ανάγκη αφαίρεσης όλης της γλουτένης από τη διατροφή κάποιου.

Αλήθειες Μύθοι: Ο Μάιος του 2021 είναι μήνας συνειδητοποίησης για ένα παγκόσμιο γεγονός που έχει σχεδιαστεί για την ευαισθητοποίηση στην ασθένεια. Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας είναι η αύξηση της γνώσης του κοινού σχετικά με αυτήν τη συχνά παρανοημένη αυτοάνοση ασθένεια. Οι εκδηλώσεις στοχεύουν επίσης στην ευαισθητοποίηση σχετικά με το πώς η κατάσταση επηρεάζει αυτούς που αγωνίζονται και ζουν μαζί της κάθε μέρα.

Ο στόχος είναι επίσης να ενθαρρυνθούν οι συνομιλίες που χτυπούν κοινές παρανοήσεις και μύθους.

Μελετητής  της κατάστασης είναι ο Δρ. Vikki Petersen, Πιστοποιημένος Κλινικός Διατροφολόγος, Χειροπράκτης και Πιστοποιημένος Ιατρός Λειτουργικής Ιατρικής.

Ο Petersen έχει μερικές χρήσιμες γνώσεις για την κοιλιοκάκη και επισημαίνει ορισμένες κοινές παρανοήσεις που πρέπει να γνωρίζουν όλοι.

«Η κοιλιοκάκη είναι μια αυτοάνοση ασθένεια που επηρεάζει την επένδυση του λεπτού εντέρου σας, προκαλώντας φλεγμονή, πεπτική δυσφορία, μειωμένη ικανότητα απορρόφησης ορισμένων θρεπτικών ουσιών και τάση ανάπτυξης άλλων σοβαρών ασθενειών».

Για να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση για την ασθένεια, ο Δρ Petersen συζητά τέσσερις μύθους για την κοιλιοκάκη. Αυτοί είναι:

# 1: Η κοιλιοκάκη και οι αλλεργίες στο σιτάρι είναι το ένα και το αυτό. Μερικές φορές πιστεύεται ότι η κοιλιοκάκη είναι ίδια με την αλλεργία στο σιτάρι. Είναι πολύ διαφορετικά. Η κοιλιοκάκη είναι μια αυτοάνοση ασθένεια όπου πρέπει κανείς να αποφύγει τη γλουτένη (σιτάρι, σίκαλη, κριθάρι) μια ζωή.

Η κοιλιοκάκη είναι αρκετά συνηθισμένη, επηρεάζοντας το 1% του πληθυσμού, καθιστώντας τη μία από τις πιο κοινές δια βίου διαταραχές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Οι αλλεργίες στο σιτάρι είναι στην πραγματικότητα πολύ σπάνιες.

# 2: Μικρές ποσότητες γλουτένης δεν θα επηρεάσουν τα άτομα με κοιλιοκάκη. Μια εσφαλμένη αντίληψη είναι ότι ένα «δάγκωμα» ή «γουλιά» από κάτι που περιέχει γλουτένη δεν θα μπορούσε να ενοχλήσει κάποιον που πάσχει από κοιλιοκάκη. Το γεγονός είναι ότι η ανάγκη αποφυγής της γλουτένης δεν είναι ποσοτική, αλλά μάλλον ποιοτική… που σημαίνει ότι μια «ψίχα» ψωμιού σε μια σαλάτα είναι αρκετή για να δημιουργήσει πολύ κακές επιπτώσεις σε κάποιον με την ασθένεια.

# 3: Η δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι μια «μανία». Μια εσφαλμένη αντίληψη είναι ότι η αποφυγή της γλουτένης είναι «μανία» και δεν είναι πραγματικά απαραίτητη. Δυστυχώς, η μη αντιμετωπισμένη κοιλιοκάκη (που σημαίνει ότι το άτομο δεν αποφεύγει εντελώς τη γλουτένη) μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο (λέμφωμα), ηπατική νόσο, θυρεοειδή νόσο, αποβολές, νευρολογικές παθήσεις και άλλα. Τα συμπτώματα και οι μακροπρόθεσμες εκδηλώσεις ξεπερνούν πολύ τις «στομαχικές διαταραχές».

# 4: Η ευαισθησία στη γλουτένη διαφέρει από την κοιλιοκάκη Η κοιλιοκάκη, όπως έχουμε πει, είναι μια αυτοάνοση ασθένεια. Η λανθασμένη αντίληψη ότι η ευαισθησία στη γλουτένη δεν είναι «πραγματική» κατάσταση έχει απορριφθεί από έναν αριθμό παγκοσμίου φήμης ερευνητών. Αυτό που έχουν και οι δύο συνθήκες είναι η ανάγκη αφαίρεσης όλης της γλουτένης από τη διατροφή κάποιου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί οι γυναίκες παθαίνουν συχνότερα αυτοάνοσα νοσήματα

Αυτοάνοσα θεραπείες : Το δέρμα αντικατοπτρίζει την υγεία μας

Τι είναι η τροφική δυσανεξία

Ποιοι χρειάζονται μία διατροφή χωρίς γλουτένη;

Mη επεμβατική μέθοδος διάγνωσης των εντερικών παθήσεων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι συνέπειες του χρόνιου στρες στην υγεία

Άγχος Συνέπειες: Το άγχος είναι παντού και για κάθε άνθρωπο σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Και ενώ το λίγο άγχος είναι εντάξει - ένας βαθμός άγχους είναι και ωφέλιμος - το πολύ άγχος μπορεί να σας κουράσει και να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

H άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιας νόσου

Αθλητισμός: Έχει αποδειχθεί ότι η τακτική άσκηση βελτιώνει την ευαισθησία των ατόμων στην ινσουλίνη, αυξάνει την υγεία της καρδιάς, ενώ μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.