Fitness

Οι λόγοι που επιμένουμε να τρώμε ενώ δεν πεινάμε

Οι λόγοι που επιμένουμε να τρώμε ενώ δεν πεινάμε

 

Βλέπετε τηλεόραση και εντελώς αυτόματα περνάτε στην κουζίνα για να φάτε κάτι κατά τη διάρκεια του προγράμματος που παρακολουθείτε. Είστε στο σπίτι και έχετε ολοκληρώσει το κανονικό σας γεύμα αλλά κάτι σας ωθεί προς την κουζίνα. Νιώθετε ότι χρειάζεστε κάτι να φάτε παρόλο που η πείνα σας έχει κορεστεί. Ποιος είναι όμως ο λόγος που ενώ το σώμα μας δεν μας ειδοποιεί ότι χρειάζεται τροφή εμείς επιμένουμε να τρώμε;

 Σχετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr η Χελιώτη Χριστίνα -Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια MSc.

Την απάντηση θα την βρείτε αν κάνετε το εξής πείραμα: μην φάτε την επόμενη φορά που θα επιδιώξετε να φάτε κάτι χωρίς να πεινάτε. Αυτό σας οδηγεί στο φαγητό είναι κάποιο ή κάποια δυσάρεστα συναισθήματα τα οποία υπεκφεύγετε με το φαγητό. Ένας άλλος λόγος που μπορεί να τρώτε χωρίς να πεινάτε είναι γιατί υπάρχουν πολλά ερεθίσματα νόστιμων εδεσμάτων γύρω σας. Στην πρώτη περίπτωση, που αποφεύγετε να αντιμετωπίσετε δυσάρεστα συναισθήματα κατά μέτωπο, μπορεί να έχετε βρει μια υποσυνείδητη ή και συνειδητή λύση, την κατανάλωση τροφής. Με στόχο λοιπόν να αλλάξετε τα συναισθήματά σας, καταφεύγετε στο φαγητό. Όταν σας καταλαμβάνει το συναίσθημα του άγχους, της αγωνίας, του θυμού, της λύπης, της μοναξιάς ή της ανίας αρχίζετε να τρώτε για να ανακουφιστείτε.

 Μπορεί να νιώσετε κάποια ανακούφιση αλλά θα διαρκέσει για όση ώρα τρώτε. Μετά είναι πολύ πιθανό να κυριευθείτε από τύψεις και ενοχές που θα καταλήξουν σε άλλη μια απόπειρα ανακούφισης με το φαγητό. Τότε ξεκινά ένας φαύλος κύκλος αρνητικών συναισθημάτων και κατανάλωσης τροφής. Δεν τρώτε για να προσφέρετε στο σώμα σας την ενέργεια που έχει ανάγκη για να είναι υγιές, αλλά για να αλλάξετε τα συναισθήματά σας.

Αντί να αναρωτηθείτε εκείνη τη στιγμή που έχετε την επιθυμία να φάτε, αν πεινάτε πραγματικά ή αν βρίσκετε το φαγητό έναν γρήγορο τρόπο άμβλυνσης αρνητικών συναισθημάτων, χωρίς δεύτερη σκέψη, καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες τροφής. Το πρώτο βήμα που θα συμβάλλει ουσιαστικά στη διακοπή του φαύλου κύκλου αρνητικών συναισθημάτων – κατανάλωσης τροφής είναι η αναγνώριση των συναισθημάτων σας. Πριν αρχίσετε να τρώτε ρωτήστε τον εαυτό σας αν πεινάτε και αν το σώμα σας σάς ειδοποιεί ότι χρειάζεται να φάτε. Αν η απάντηση είναι αρνητική, ρωτήστε τον εαυτό σας πώς αισθάνεστε. Μπορεί να είστε μόνος/μόνη στο σπίτι και να μην ξέρετε τι να κάνετε. Είναι πιθανό από ανία και μοναξιά να φάτε κάτι. Το φαγητό θα σας ανακουφίσει παροδικά και στη συνέχεια θα θελήσετε να φάτε κάτι άλλο, με αποτέλεσμα σε λίγο χρονικό διάστημα να αυξηθεί το βάρος σας.

Όταν θα έχετε καταλάβει ποιο ή ποια συναισθήματα σας κατευθύνουν στο φαγητό θα έχετε βοηθήσει σημαντικά τον εαυτό σας στη διακοπή της ψυχογενούς κατανάλωσης τροφής. Αντί να φάτε κάτι επεξεργαστείτε αυτό που αισθάνεστε, γράψτε σε ένα τετράδιο την ημέρα, την ώρα και τα συναισθήματα σας κάθε φορά που θέλετε να φάτε χωρίς να πεινάτε. Καταγράψτε τα επεισόδια αυτά για μια εβδομάδα. Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχουν συγκεκριμένες στιγμές ή ώρες της ημέρας που νιώθετε την ανάγκη να φάτε ενώ δεν πεινάτε. Εάν ο λόγος που τρώτε είναι η ανία, ξεκινήστε ένα καινούργιο χόμπι που σας ενδιαφέρει. Η εγγραφή σε ένα γυμναστήριο θα σας βοηθήσει στην απώλεια βάρους, όχι μόνο γιατί θα καταναλώνετε ενέργεια αλλά και γιατί θα αποφεύγετε συνθήκες κάτω από τις οποίες καταναλώνετε τροφή χωρίς να την χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι ο οργανισμός σας έχει ανάγκη από τρία κύρια γεύματα την ημέρα, η έλλειψη των οποίων θα οδηγήσει στην επιβράδυνση της καύσης ενέργειας με αποτέλεσμα την αποθήκευση λίπους στο σώμα.

  • Αναρωτηθείτε πριν φάτε: πεινάω πραγματικά;
  • Ποιο είναι το συναίσθημα που σας οδηγεί στο φαγητό;
  • Επιτρέψτε στον εαυτό σας να βιώσει το συναίσθημα.
  • Αντιμετωπίστε το αρνητικό συναίσθημα βρίσκοντας ουσιαστικές λύσεις.
  • Πώς μπορείτε να βελτιώσετε τομείς όπως: εργασία, φιλικές σχέσεις, ελεύθερος χρόνος, οικογένεια.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η άθληση και τα πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό

Personal Trainer και ο ρόλος του

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ασκήσεις στην παραλία

Θάλασσα και άσκηση: Μετέτρεψε την παραλία σε γυμναστήριο. Δεν χρειάζεστε καμία συμμετοχή σε γυμναστήριο, για να είστε σε φανταστική κατάσταση. Επειδή έχεις ήδη δωρεάν γυμναστήριο, και είναι στη διάθεσή σου. Το μόνο που χρειάζεσαι για να προσαρμοστείς αυτό το καλοκαίρι είναι η εξυπνάδα σου και η φύση. Ο εξωτερικός χώρος μπορεί να προσφέρει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών εργαλείων, αν είστε πρόθυμοι να είστε δημιουργικοί.

Απόκτησε δυνατά και γυμνασμένα χέρια με αυτό το 20’

Γυμναστική: Η αλήθεια είναι πως αν υπάρχει κάτι που η σημερινή μέρα δεν ευνοεί με τίποτα να κάνεις σε εξωτερικό χώρο αυτό είναι το να γυμναστείς. Οι έντονες χιονοπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας δυσκόλεψαν πολύ τη σημερινή μέρα, όμως το γεγονός πως βρισκόμαστε σε lockdown μας βοήθησε ιδιαίτερα.

Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας για τους αθλητές

Mental Game: Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας. Το Mental Game είναι το τμήμα της αθλητικής ψυχολογίας που επικεντρώνεται ειδικά στο να βοηθήσει τους αθλητές να ξεφύγουν από τους ψυχικούς φραγμούς που τους εμποδίζουν να αποδώσουν έως τις μέγιστες δυνατότητές τους.

Οφέλη της αερόβιας άσκησης

Ακούστε το σώμα σας: Πρέπει να ακούτε το σώμα σας για να αποφύγετε τον τραυματισμό. Αυτό σημαίνει ότι πιέζεστε, όσο το σώμα σας μπορεί να το αντέξει και ξεκουράζεστε όταν νιώσετε την κόπωση.

Κάποια από τα πιο παράξενα αθλήματα που έχεις δει

Περίεργα αθλήματα: Οι οπαδοί δεν δείχνουν να τα προτιμούν. Αυτά τα παράξενα αθλήματα - που προέρχονται από την παράδοση που τιμήθηκε με την πάροδο του χρόνου, επινοήθηκαν από την βαρεμάρα και τα πάντα στο ενδιάμεσο - είναι παράξενα, τρελά και άγρια με τρόπους που πολλά παραδοσιακά αθλήματα απλά δεν μπορούν να συγκρίνουν. 

Υπαίθρια γυναστήρια στη Γερμανία στη μάχη κατα του κορωνοϊού από αλυσιδα γυμναστηρίων

Για την λειτουργία των συγκεκριμένων υπαίθριων γυμναστηρίων υπήρξε γνωμοδότηση του καθηγητή Ιατρικής Κλάους-Ντίτερ Τσάστρο, του «Πάπα της Υγιεινής», όπως είναι γνωστός στη Γερμανία, ο οποίος αποφάνθηκε ότι με την τήρηση των κανόνων, αποκλείεται υπό αυτές τις συνθήκες η μετάδοση του κορωνοϊού

Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί και οι θεραπείες στην καλαθοσφαίριση

Μπάσκετ- κακώσεις: Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί. Η ανάπτυξη του STOP (Αθλητικά Τραύματα και Πρόληψη Υπερχρήσης) Τραυματισμών από Αθλήματα ξεκίνησε από την Αμερικανική Ορθοπεδική Εταιρεία Αθλητικών Φαρμάκων (AOSSM).