Αυτοφροντίδα

Ξεκούραση Σημασία: Η ίση αποκατάσταση σε 7 βασικές πλευρές της ζωής μας.

Ξεκούραση Σημασία: Η ίση αποκατάσταση σε 7 βασικές πλευρές της ζωής μας.

Ο τελευταίος τύπος ξεκούρασης είναι ο πνευματικός, η ικανότητα δηλαδή να συνδεόμαστε πέρα από το σωματικό και νοητικό επίπεδο και να νιώθουμε μια βαθιά αίσθηση ανήκειν, αγάπης, αποδοχής και σκοπού.

Ξεκούραση Σημασία: Έχετε ποτέ προσπαθήσει να διορθώσετε μια έντονη έλλειψη ενέργειας με περισσότερο ύπνο – αλλά τελικά ανακαλύψατε ότι και πάλι νιώθετε εξουθενωμένοι; Αν έχετε παρατηρήσει κάτι τέτοιο, υπάρχει κάτι που χρειάζεται να γνωρίζετε: Ο ύπνος και η ξεκούραση δεν είναι το ίδιο πράγμα, παρόλο που πολλοί από εμάς συγχέουμε λανθασμένα αυτά τα δύο.

Συνηθίζουμε να πιστεύουμε ότι επειδή κοιμηθήκαμε πολύ, έχουμε ξεκουραστεί, αλλά στην πραγματικότητα μας λείπουν όλα τα άλλα είδη ξεκούρασης που χρειαζόμαστε απεγνωσμένα. Το αποτέλεσμα είναι μια κοινωνία παραγωγικών αλλά χρόνια εξουθενωμένων ατόμων.

Υποφέρουμε από έλλειψη ξεκούρασης επειδή δεν κατανοούμε την πραγματική της δύναμη. Ξεκούραση σημαίνει ίση αποκατάσταση σε 7 βασικές πλευρές της ζωής μας.

Οι 7 τύποι ξεκούρασης που όλοι χρειαζόμαστε

Ο πρώτος τύπος ξεκούρασης που χρειαζόμαστε είναι ο σωματικός, που μπορεί να είναι παθητικός ή ενεργητικός. Η παθητική σωματική ξεκούραση περιλαμβάνει τον ύπνο και τη λεγόμενη σιέστα, ενώ η ενεργητική σημαίνει δραστηριότητες ανάπαυσης όπως γιόγκα, διατάσεις, μασάζ, τα οποία βοηθούν στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και στην ευλυγισία.

Ο δεύτερος τύπος είναι η διανοητική ξεκούραση. Γνωρίζετε εκείνον τον συνάδελφο που ξεκινά τη μέρα του με μια μεγάλη κούπα καφέ; Είναι συχνά ευερέθιστος και ξεχασιάρης και δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί στην εργασία του. Όταν το βράδυ ξαπλώνει να κοιμηθεί, συχνά δυσκολεύεται να μη σκέφτεται τη μέρα του και τις συζητήσεις που έγιναν. Και παρά το γεγονός ότι κοιμάται από 7 μέχρι και 8 ώρες, ξυπνά νιώθοντας σα να μην ξάπλωσε ποτέ. Του λείπει η διανοητική ανάπαυλα.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεται να αφήσετε την εργασία σας ή να πάτε διακοπές για να το διορθώσετε. Τα σύντομα διαλείμματα μέσα στην ημέρα ανά δύο περίπου ώρες είναι μια καλή λύση. Αυτά τα διαλείμματα μας υπενθυμίζουν να επιβραδύνουμε λίγο. Μπορείτε επίσης τα βράδια πριν κοιμηθείτε, να διαβάζετε ένα καλό βιβλίο ή να βλέπετε μια καλή σειρά/ ταινία, ώστε να ξεχνάτε τα βάρη της ημέρας.

Ο τρίτος τύπος ξεκούρασης που χρειαζόμαστε είναι ο αισθητηριακός. Έντονα φώτα, οθόνες υπολογιστών, θόρυβος και πολλές συζητήσεις – είτε είναι στο γραφείο είτε μέσω τηλεργασίας – υπερφορτώνουν τις αισθήσεις μας. Αυτό μπορεί να ελεγχθεί κάνοντας κάτι απλό, όπως το να κλείνουμε τα μάτια μας για ένα λεπτό κάποιες φορές μέσα στη μέρα ή να απομακρυνόμαστε από οτιδήποτε έχει οθόνη στο τέλος της ημέρας. Οι σχεδιασμένες στιγμές αισθητηριακής στέρησης μπορούν να ξεκινήσουν να αντιστρέφουν τη βλάβη που δημιουργείται από έναν κόσμο πλημμυρισμένο από συναισθήματα.

Ο τέταρτος τύπος ξεκούρασης είναι ο δημιουργικός. Είναι εξαιρετικά σημαντικός για όσους πρέπει στην καθημερινότητά τους να επιλύουν προβλήματα ή να έχουν συνεχώς νέες ιδέες. Η δημιουργική ξεκούραση αναζωογονεί και ξαναγεμίζει τις μπαταρίες μας.

Η επαφή με την ομορφιά της φύσης, η επίσκεψη σε ένα νέο μέρος προσφέρουν αυτή τη μορφή ανάπαυλας. Η απόλαυση της τέχνης επίσης μπορεί να μας ξεκουράσει. Επίσης, χρησιμοποιήστε αυτά τα μέσα και στην καθημερινή σας εργασία, δεν χρειάζεται να κοιτάτε έναν λευκό τοίχο στο γραφείο ή στο κατάστημά σας, ζωγραφίστε τον, κρεμάστε έργα τέχνης και φωτογραφίες από ταξίδια σας.

Τώρα ας μιλήσουμε για ένα άλλο παράδειγμα – για τον φίλο που όλοι θεωρούν ότι είναι ο καλύτερος άνθρωπος που έχουν ποτέ γνωρίσει. Σε αυτόν όλοι μπορούν να βασιστούν, αυτόν θα καλέσετε αν θέλετε μια χάρη επειδή ακόμα κι αν δεν θέλει να το κάνει, γνωρίζετε ότι θα σας απαντήσει με ένα διστακτικό «ναι» παρά με ένα σίγουρο «όχι». Αλλά όταν αυτό το άτομο μένει μόνο του, νιώθει ότι δεν το εκτιμούν και ότι οι άλλοι το εκμεταλλεύονται.

Αυτός ο φίλος σου χρειάζεται συναισθηματική ξεκούραση, χρόνο και χώρο δηλαδή να εκφράσει τα συναισθήματά του ελεύθερα και να σταματήσει να γίνεται ευχάριστος συνεχώς στους άλλους. Η συναισθηματική ξεκούραση επίσης προϋποθέτει το θάρρος της αυθεντικότητας. Ένας συναισθηματικά ξεκούραστος άνθρωπος μπορεί να απαντήσει στην ερώτηση «Πώς είσαι σήμερα;» με ένα ειλικρινές «Δεν είμαι καλά» – και ύστερα να μοιραστεί ό,τι σκέφτεται, όσο σκληρό κι αν είναι.

Αν χρειάζεστε και εσείς συναισθηματική ξεκούρασης, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα σας λείπει και η κοινωνική ξεκούραση. Αυτό συμβαίνει όταν αποτυγχάνουμε να διακρίνουμε ανάμεσα σε εκείνες τις σχέσεις που μας αναζωογονούν και σε εκείνες που μας κουράζουν. Για να βιώσουμε περισσότερη κοινωνική ξεκούραση, χρειάζεται να συναντάμε περισσότερο θετικούς και υποστηρικτικούς ανθρώπους. Ακόμα κι αν οι αλληλεπιδράσεις μας είναι ψηφιακές αυτό τον καιρό, μπορούμε να επιλέξουμε να μιλάμε έχοντας περισσότερη οπτική επαφή μέσω κάμερας ώστε να εστιάζουμε σε αυτόν που μιλάμε.

Ο τελευταίος τύπος ξεκούρασης είναι ο πνευματικός, η ικανότητα δηλαδή να συνδεόμαστε πέρα από το σωματικό και νοητικό επίπεδο και να νιώθουμε μια βαθιά αίσθηση ανήκειν, αγάπης, αποδοχής και σκοπού. Γι’ αυτό, αναζητήστε κάτι βαθύτερο πνευματικό για να θρέψετε την ψυχή σας, είτε αυτό είναι ο διαλογισμός, συμμετοχή σε δράσεις της κοινότητας με φιλανθρωπικό σκοπό, είτε ένα βαθύ βιβλίο.

Όπως μπορείτε να δείτε, ο ύπνος από μόνος του δεν μπορεί να μας αναζωογονήσει σε τέτοιο βαθμό που να νιώθουμε απόλυτα ξεκούραστοι. Έτσι, ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε να εστιάζουμε σε εκείνους τους τύπους ανάπαυλας και ξεκούρασης που χρειαζόμαστε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Το βιολογικό μας ρολόι ευθύνεται για τον ύπνο

Πάρε τον έλεγχο του άγχους σου και κάν’ το να δουλεύει υπέρ σου

Γιατί το να μην εργάζεσαι είναι το ίδιο υγιές με το αντίθετο

Η Ιεροτελεστία του ύπνου

Πώς να διατηρήσεις την χαρά σου σε μία αγχωτική ζωή

Πώς να είμαι χαρούμενος: Όταν η ζωή είναι αγχωτική εσύ μείνε δυνατός. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ευέξαπτοι, συγκλονισμένοι, και απλά όχι με τον καλύτερο τρόπο όταν αισθάνονται υπερφορτωμένοι από τις απαιτήσεις στη ζωή τους. Και ενώ μερικά από τα πράγματα που με κάνουν ευτυχισμένο μπορεί να μην είναι όλα πράγματα που σε κάνουν ευτυχισμένο, υπάρχουν κάποια πράγματα που τείνουν να δημιουργούν μια μεγαλύτερη εμπειρία ευτυχίας σχεδόν στη ζωή όλων.

Η επιστημονική εξήγηση για την αγάπη μας στη θάλασσα

Η επιστήμη πίσω από τη φράση "Η θάλασσα με κάνει χαρούμενο". Όλοι οι λάτρεις συμφωνούν ότι η παραλία είναι το "ευτυχισμένο" μέρος τους. Τα μάτια μας λάμπουν όταν σκεφτόμαστε την επόμενη επίσκεψή μας εκεί και για τους περισσότερους, το να είμαστε μακριά από την καθημερινή ρουτίνα μας είναι λόγος για να πάμε στην παραλία. Τι ακριβώς είναι αυτό με την παραλία που μας κάνει ευτυχισμένους; Γιατί στρεφόμαστε στο νερό για μια αίσθηση ηρεμίας και διαύγεια;

Πιθανές αιτίες που αισθάνεσαι μόνιμη κόπωση

Αισθάνομαι κουρασμένη: Γιατί νιώθεις αυτή την κατάπτωση . "Γιατί είμαι τόσο κουρασμένη;" είναι μια ερώτηση που οι άνθρωποι αναρωτιούνται αρκετά συχνά. Όλοι κουράζονται κάποια στιγμή, ιδιαίτερα μετά από μια ασθένεια, μια μακρά νύχτα με ένα άρρωστο παιδί ή μια πολυάσχολη εβδομάδα στη δουλειά. Ωστόσο, όταν η κούραση είναι επίμονη, όταν νιώθεις κουρασμένος μόλις ξυπνήσεις το πρωί ή όταν ο ύπνος δεν φαίνεται να βοηθάει, όσο και αν ξεκουράζεσαι—μπορεί συχνά να υποδεικνύει ένα βαθύτερο, υποκείμενο πρόβλημα.

Κάντε τον χρόνο να δουλεύει υπέρ σας

Αλλά μία προσέγγιση που γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη αντιπροσωπεύεται από το μότο «δουλεύω εξυπνότερα, όχι σκληρότερα». Η σωστή διαχείριση του χρόνου δεν είναι η ολοκλήρωση πολλών εργασιών μέσα σε μια μέρα• είναι η απλοποίηση της καθημερινότητας και η ανακούφιση από το στρες.