Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα στη μέση ηλικία: Πως να φροντίσετε τον εαυτό σας αν είστε άνω των 50

Αυτοφροντίδα στη μέση ηλικία: Πως να φροντίσετε τον εαυτό σας αν είστε άνω των 50

Αυτοφροντίδα στη μέση ηλικία: Θέλετε να κρατήσετε το μυαλό σας αιχμηρό καθώς μεγαλώνετε; Εκπλήξατε τον εαυτό σας. Οι νέες εμπειρίες θα δημιουργήσουν νέες οδούς στον εγκέφαλό σας, διατηρώντας το μυαλό σας υγιές καθώς μεγαλώνετε. Ο ενθουσιασμός είναι επίσης ένας παράγοντας ενίσχυσης της ευτυχίας.

1. Γεμίστε την κενή φωλιά σας

Εάν τα παιδιά σας έχουν μετακομίσει και το σπίτι σας φαίνεται άδειο, σκεφτείτε να υιοθετήσετε ένα κατοικίδιο. Τα άτομα με γάτες και σκύλους φαίνεται να έχουν χαμηλότερη χοληστερόλη και μικρότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αναφέρουν επίσης λιγότερες επισκέψεις στους γιατρούς. Δεν ξέρουμε γιατί ακριβώς τα κατοικίδια φαίνεται να βοηθούν. Αλλά τουλάχιστον, η παρέα ενός σκύλου που χρειάζεται περιπάτους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε την καθημερινή σας άσκηση, πέραν του ότι τα ζώα σας δίνουν απέραντη αγάπη.

2. Προστατέψτε τις αρθρώσεις σας

Το να γερνάς δεν σημαίνει να σταματήσεις να ασκήσε. Παλιότερα οι άνθρωποι πίστευαν ότι το τρέξιμο θα καταστρέψει τα γόνατά τους. Αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι μπορεί να τα ενισχύσει, προωθώντας την υγεία των μυών που τους προστατεύουν. Και δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο αρθρίτιδας. Ωστόσο, εάν έχετε αρθρίτιδα ή καταπονημένες αρθρώσεις, το τρέξιμο μπορεί να μην ενδείκνυται για σας. Μπορείτε βέβαια ακόμα να επωφεληθείτε από την άσκηση, υιοθετώντας δραστηριότητες χαμηλού αντίκτυπου, όπως περπάτημα ή ποδηλασία, που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση των μυών, τη στήριξη των αρθρώσεων και τη μείωση του πόνου.

3. Ανακαλύψτε ξανά το σεξ

Καθώς μεγαλώνετε, η σεξουαλική σας ζωή αλλάζει. Η ωρίμανση φέρνει μαζί της και πραγματικά οφέλη. Είστε και νιώθετε πιο σίγουροι. Επιπλέον, στην περίπτωση που έχετε παιδία και έχουν μετακομίσει, έχετε όλο το σπίτι δικό σας για να απολαύσετε ξανά το σεξ, χωρίς περισπασμούς και συστολές.

 

4. Συνεχίστε να μαθαίνετε

Εκπλήξατε τον εαυτό σας. Αντί να κολλήσετε με ό, τι είναι οικείο και άνετο, αντιμετωπίστε κάτι νέο. Επισκεφτείτε μέρη άγνωστα και ασυνήθιστα. Κάντε νέους φίλους. Μάθετε ένα μουσικό όργανο ή μια γλώσσα. Οι νέες εμπειρίες θα δημιουργήσουν νέες οδούς στον εγκέφαλό σας, διατηρώντας το μυαλό σας υγιές καθώς μεγαλώνετε. Ο ενθουσιασμός είναι επίσης ένας παράγοντας ενίσχυσης της ευτυχίας.

5. Κόψτε το νάτριο

Είναι η αρτηριακή σας πίεση υψηλότερη από παλιά; Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο, αφού τείνει να αυξάνεται καθώς μεγαλώνουμε. Επειδή το νάτριο μπορεί να αυξήσει τις μετρήσεις σας, μειώστε το αλάτι στη διατροφή σας. Ανάμεσα στις ύποπτες πηγές κατανάλωσης αλατιού είναι τα έτοιμα και συσκευασμένα τρόφιμα. Το ψωμί και τα ψωμάκια μπορούν επίσης να περιέχουν πολύ αλάτι. Εάν θέλετε να επαναφέρετε μια φυσική ισορροπία, φάτε μια μπανάνα – το κάλιο θα μειώσει την επίδραση του νατρίου στη διατροφή σας και μπορεί να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση.

6. Μειώστε τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Θέλετε να κρατήσετε το μυαλό σας αιχμηρό καθώς μεγαλώνετε; Μετακινηθείτε. Η τακτική άσκηση στη μέση ηλικία μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες να έχετε προβλήματα μνήμης μελλοντικά. Η άσκηση ενισχύει τη ροή του αίματος στον εγκέφαλό σας και βοηθά τα νέα κύτταρα να αναπτυχθούν. Μόνο 30 λεπτά περπάτημα, ποδηλασία ή ακόμα και κηπουρική για 5 ημέρες την εβδομάδα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να "κολλήσετε" στις υγιείς σας συνήθειες

Το θαλασσινό νερό είναι αντιγηραντικό

DIY: Η αποτελεσματικότερη αντιγηραντική μάσκα ομορφιάς

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κερδίστε πολύτιμο χρόνο για τον εαυτό σας

Οργάνωση χρόνου: Πολλοί άνθρωποι ζουν σε μία συνεχή κατάσταση άγχους και έχουν την εντύπωση ότι δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Όλοι μπορούμε να ξεκλέψουμε λίγο χρόνο, αρκεί να οργανώσουμε το πρόγραμμά μας καλύτερα.

Πώς να γλιτώσετε από την κακοσμία στόματος

Κακοσμία στόματος: Σίγουρα έχει τύχει σε όλους μας να μυρίσουμε την αναπνοή κάποιου και να χρειαστεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, λόγω της κακοσμίας. Ωστόσο, έχετε αναρωτηθεί μήπως το ίδιο συμβαίνει και σε εσάς;

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.