Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Πώς οφείλουμε να εξετάζουμε την αυτοφροντίδα μας;

Αυτοφροντίδα: Πώς οφείλουμε να εξετάζουμε την αυτοφροντίδα μας;

Αυτοφροντίδα: Υπάρχουν πέντε βασικοί πυλώνες της αυτοφροντίδας που πρέπει να γνωρίζουμε: ψυχική, συναισθηματική, σωματική, πνευματική και κοινωνική αυτοφροντίδα.

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αυτοφροντίδα είναι απλώς να κάνετε αφρόλουτρα ή να κοιμάστε μια επιπλέον ώρα. Ωστόσο, η ευημερία μας επηρεάζεται από κάθε τομέα της ζωής μας, επομένως θα πρέπει να εφαρμόζουμε αυτοφροντίδα σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς. Υπάρχουν πέντε βασικοί πυλώνες της αυτοφροντίδας που πρέπει να γνωρίζουμε: ψυχική, συναισθηματική, σωματική, πνευματική και κοινωνική αυτοφροντίδα. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο καθένα.

Διανοητικός πυλώνας

Όταν μιλάμε για ψυχική ικανότητα, μιλάμε για τις δραστηριότητες που κρατούν το μυαλό σας σε πρόκληση και αφοσίωση. Αυτά είναι τα πράγματα που σας οδηγούν σε μια κατάσταση ροής — όπου εστιάζετε αβίαστα σε κάτι που απολαμβάνετε. Το να βιώνεις τη ροή όσο περισσότερο μπορείς, να προκαλείς το μυαλό σου και να μαθαίνεις νέα πράγματα είναι όλες μορφές ψυχικής αυτοφροντίδας. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να βελτιώσετε την ψυχική σας αυτο-φροντίδα:

  • Ακούστε ένα ενδιαφέρον podcast στις καθημερινές σας μετακινήσεις
  • Αφιερώστε χρόνο για να διαβάσετε, ακόμα κι αν είναι μόνο μερικές σελίδες από το αγαπημένο σας βιβλίο πριν τον ύπνο
  • Πείτε ναι στις ευκαιρίες μάθησης και επαγγελματικής εξέλιξης στην εργασία

Συναισθηματικός πυλώνας

Το να φροντίζετε τη συναισθηματική σας υγεία σημαίνει να προσπαθείτε να κατανοήσετε τα συναισθήματά σας και πώς να τα αντιμετωπίσετε. Ενώ ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων είναι υγιές, είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε τι προσπαθούν να σας πουν και να τα εκφράσετε με εποικοδομητικό τρόπο. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να εργαστείτε στη συναισθηματική σας αυτο-φροντίδα:

  • Ενισχύστε τις δεξιότητες συναισθηματικής ρύθμισης και τους μηχανισμούς αντιμετώπισης με την εγγραφή σας για θεραπεία
  • Αφιερώστε χρόνο γράφοντας ημερολόγιο για να κατανοήσετε καλύτερα τα συναισθήματά σας και από πού προέρχονται
  • Εξασκηθείτε να παρατηρείτε τα συναισθήματά σας στην καθημερινή σας ζωή, αντί να αντιδράτε σε αυτά

Φυσικός πυλώνας

Η σωματική σας υγεία είναι κρίσιμη για τη συνολική σας ευεξία. Όταν οι βασικές σας ανάγκες δεν ικανοποιούνται, τείνετε να είστε λιγότερο ανθεκτικοί συναισθηματικά και ψυχικά. Τα συμπτώματα του άγχους, της κατάθλιψης και πολλών άλλων παθήσεων μιμούνται συμπτώματα αφυδάτωσης. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να εργαστείτε στη σωματική σας αυτο-φροντίδα:

  • Συνεχίστε και δώστε προτεραιότητα στις τακτικές επισκέψεις γιατρού
  • Αντιμετωπίστε τα προβλήματα υγείας καθώς προκύπτουν, αντί να αφήσετε ένα φορτωμένο πρόγραμμα να εμποδίσει
  • Φροντίστε το σώμα σας κάνοντας γυμναστική και τρώγοντας θρεπτικές τροφές

Πνευματικός πυλώνας

Η πνευματική μας φροντίδα του εαυτού μας μας συνδέει με κάτι μεγαλύτερο από εμάς. Μπορεί να εστιάζεται εξωτερικά, όπως μια θρησκευτική πρακτική. Ωστόσο, οι εσωτερικές πρακτικές – όπως ο διαλογισμός και η αναπνοή – μπορούν επίσης να προσφέρουν πνευματική εκπλήρωση. Η πνευματική ευεξία είναι ένα ατομικό ταξίδι. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να ενισχύσετε την πνευματική σας αυτο-φροντίδα:

  • Κάντε γιόγκα ή άλλες προσεκτικές κινήσεις που σας συνδέουν με τον εαυτό σας
  • Κάντε την πνευματική πρακτική που έχετε επιλέξει ως προτεραιότητα — μπορείτε να ξεκινήσετε αφιερώνοντας μόνο 10 λεπτά την ημέρα
  • Συνδεθείτε με μια κοινότητα που σας βοηθά να ενισχύσετε την πνευματική σας ευημερία

Κοινωνικός πυλώνας

Ο χρόνος που περνάμε με τους φίλους, την οικογένεια και τους αγαπημένους μας είναι μέρος αυτού που δίνει νόημα στη ζωή. Όμως, παρά το πόσο πολύ χρειάζονται τα ανθρώπινα όντα την κοινωνική σύνδεση, συχνά την παραμελούμε – ειδικά όταν αισθανόμαστε ήδη χαμηλοί. Το να περνάμε χρόνο με άλλους που μας κάνουν να νιώθουμε καλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φροντίσουμε την ψυχική μας υγεία. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να βελτιώσετε την κοινωνική σας αυτο-φροντίδα:

  • Ξεκινήστε ένα χόμπι που σας συνδέει με άλλους, όπως να συμμετάσχετε σε ένα αθλητικό πρωτάθλημα αναψυχής ή να μάθετε να χορεύετε
  • Επικοινωνήστε με τους φίλους και τα μέλη της οικογένειάς σας τακτικά (είναι εντάξει να βάλετε υπενθυμίσεις στο ημερολόγιό σας!)
  • Μην αφήνετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αντικαταστήσουν την πραγματική κοινωνική αλληλεπίδραση – προγραμματίστε να δείτε τα αγαπημένα σας πρόσωπα προσωπικά ή να τους τηλεφωνήσετε
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η μουσική βελτιώνει την αυτοφροντίδα μας;

5 στρατηγικές αντιμετώπισης όταν ζείτε με μια διατροφική διαταραχή

Πώς θα βοηθήσει η αυτοφροντίδα στη μείωση του άγχους;

9 Πράγματα που θα βελτιώσουν την αυτοφροντίδα σας χωρίς να ξοδέψετε χρήματα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς μπορούμε να χαλαρώσουμε το παχύ έντερο μας από τον ερεθισμό;

Ευερέθιστο έντερο: Με απλές αλλαγές διατροφής, διαχείριση του στρες και τακτική άσκηση, μπορείτε να χαλαρώσετε το ευερέθιστο έντερο και να βελτιώσετε τη συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος.

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.