Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Πώς να αποκτήσετε μεγαλύτερη ισορροπία σε έναν «ανισόρροπο» κόσμο

Αυτοφροντίδα: Πώς να αποκτήσετε μεγαλύτερη ισορροπία σε έναν «ανισόρροπο» κόσμο

Αυτοφροντίδα: Σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο, η καθημερινή ζωή είναι γεμάτη περισπασμούς. Προσπαθώντας να ελέγξετε την to do list σας μπορεί να ξεχάσετε να δώσετε προσοχή στο ποιοι πραγματικά είστε και τι είναι στα αλήθεια σημαντικό για εσάς.

Οι αντιξοότητες της ζωής – μεταβαλλόμενες συνθήκες τόσο ευχάριστες όσο και δυσάρεστες – μπορούν να γεμίσουν τις στιγμές σας τόσο, ώστε να χάσετε τους στόχους, την κατεύθυνση και τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να εκφράσετε τη ζωή σας. Αυτή η υπεραπασχόληση μπορεί να σας κάνει ευάλωτο, καθιστώντας δύσκολο να παρατηρήσετε τις αλήθειες, τις ανάγκες και τις κλήσεις τόσο μέσα σας όσο και γύρω σας.

Πολλοί από εμάς γνωρίζουμε ότι θα επωφεληθούμε δημιουργώντας λίγο χώρο για να αναπνεύσουμε, καθώς αντιμετωπίζουμε τις επίμονες απαιτήσεις της ζωής και της εργασίας. Η εμπλοκή σε πρακτικές που μπορούν να μας βοηθήσουν να χτίσουμε την εστίαση και την προσοχή μπορεί να μας εμπνεύσει να απελευθερωθούμε από περισπασμούς, βελτιώνοντας την αίσθηση της ισορροπίας και την ικανότητά μας να αξιοποιήσουμε στιγμές ευτυχίας. Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, ακόμη και η σύντομη εμπλοκή με πρακτικές mindfulness και διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της προσοχής μας (Kabat-Zinn, 2012; Goleman & Davidson, 2017). Οι Goleman και Davidson αναφέρουν ότι οκτώ λεπτά mindfulness μπορούν να μειώσουν την «περιπλάνηση» του μυαλού για μικρό χρονικό διάστημα, ενώ η αντίστοιχη πρακτική για περίπου δέκα ώρες σε διάστημα δύο εβδομάδων μπορεί να κάνει ακόμη μεγαλύτερη διαφορά.

Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι το κλειδί για διαρκή οφέλη είναι η τακτική εξάσκηση του mindfulness σε συνεχή βάση.

Η αύξηση της αίσθησης της ανθεκτικότητας και της ευτυχίας σας δεν απαιτεί μεγάλες αλλαγές – ακόμη και οι σύντομες στιγμές μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο θετικό συναίσθημα. Το μυστικό για πολλούς ανθρώπους είναι να δοκιμάσετε μια πειραματική προσέγγιση. Ξεκινήστε με κάτι μικρό. Στη συνέχεια, δημιουργήστε σταδιακά περισσότερο χώρο στη ζωή σας για αυτές τις πρακτικές, καθώς παρατηρείτε πώς ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής και τους στόχους σας.

1 – Γευτείτε προσεκτικά το φαγητό και το ποτό σας: Σε κάθε γεύμα, προσπαθήστε να σταματήσετε σκόπιμα για μια στιγμή ώστε να απολαύσετε τις διάφορες γεύσεις. Εμπλέξτε τις πέντε αισθήσεις σας. Δώστε προσοχή στις υφές, τις μυρωδιές και τις αισθήσεις που βιώνετε καθώς αλληλεπιδράτε με το φαγητό και το ποτό σας. Τι παρατηρείτε;

2 – Αναλογιστείτε τις ευχάριστες στιγμές σας: Για να εκτιμήσετε τις θετικές στιγμές, πάρτε μια βαθιά ανάσα, παρατηρήστε την ευχάριστη εμπειρία και καλωσορίστε τη με μια αίσθηση χαράς και ευγνωμοσύνης.

3 – Αναλογιστείτε τις ευχάριστες αναμνήσεις: Μία ή δύο φορές την ημέρα, σταματήστε για λίγο ώστε να επαναφέρετε μια ευχάριστη μνήμη, θυμηθείτε μια εμπειρία από το παρελθόν ή κάτι που συνέβη νωρίτερα την ίδια ημέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η καλύτερη περιποίηση που μπορείς να προσφέρεις στο πρόσωπό σου

Η συμβουλή να είστε mindful την ώρα που εργάζεστε είναι η καλύτερη που έχουμε ακούσει

Τι είναι το τάντρα;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να κάνετε διαλογισμό

Διαλογισμός: Ο διαλογισμός αφορά επίσης την καλλιέργεια μιας πιο ήπιας, πιο συμπονετικής στάσης. Λέγεται συχνά ότι η πραγματική απόδειξη της αποτελεσματικότητας του διαλογισμού είναι όταν παρατηρείτε ότι έχετε γίνει λιγότερο αντιδραστικοί σε περισπασμούς στην καθημερινή ζωή, όταν δεν κάνετε διαλογισμό.

Η δύναμη των εναλλακτικών θεραπειών στην καθημερινότητά σας

Ρέικι: Το Ρέικι είναι μια τεχνική ενεργειακής θεραπείας που προάγει τη χαλάρωση, μειώνει το στρες και το άγχος μέσω του απαλού αγγίγματος και βοηθά τους ανθρώπους να γίνουν ενεργειακά ισορροπημένοι σωματικά, συναισθηματικά, διανοητικά και πνευματικά. 

Απαλλαγείτε από τους πόνους της πλάτης με μερικά tips αυτοφροντίδας

Πλάτη πόνος: Όπως καταλαβαίνουμε η αυτοφροντίδα για πόνους στην πλάτη ακόμα και χρόνιους είναι μονόδρομος. Ξεκλέψτε πάντα λίγο χρόνο για τον εαυτό σας και φροντίστε τον όσο το δυνατόν καλύτερα για να αποκτήσετε μια ποιότητα ζωής που θα ζήλευαν πολλοί.

Η αυτοφροντίδα μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών επιπλοκών στις γυναίκες

Αυτοφροντίδα: Οι γυναίκες που είναι ευγενικές με τον εαυτό τους έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με τις γυναίκες που δυσκολεύονται να φροντίσουν εαυτές, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. 

Τι τρώμε και πίνουμε όταν είμαστε κρυωμένοι;

Αυτοφροντίδα κρυολόγημα: Όταν είστε άρρωστοι, το σώμα σας χρειάζεται θρεπτικές τροφές περισσότερο από ποτέ. Το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι η άμυνα του σώματός σας ενάντια σε εισβολείς.