ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Τύποι συμπεριφοράς που προβληματίζουν για ενδεχόμενη κατάθλιψη

Τύποι συμπεριφοράς που προβληματίζουν για ενδεχόμενη κατάθλιψη

Ιδιαίτερα αν από τους πέντε τύπους συμπεριφοράς που ακολουθούν, συντρέχουν όλοι ή οι περισσότεροι από αυτούς, τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε για το ενδεχόμενο να έχετε κατάθλιψη – και οι εν λόγω τύποι συμπεριφοράς να μην είναι παρά η αντίδρασή σας στο να την αποδεχτείτε.

Επιδεικνύετε ακραία τελειομανία

Προσπαθείτε να κάνετε διαρκώς το καλύτερο με ό,τι κι αν ασχολείστε και έχετε την τάση να αναλαμβάνετε τις ευθύνες, ακόμη και εκείνες που δεν σας αναλογούν. Είστε ο τέλειος γονέας, ολοκληρωμένος επαγγελματίας, αρχηγός της παρέας, ο καλύτερος φίλος. Μετράτε συνεχώς και αξιολογείτε τις καταστάσεις και αν δεν ανταποκρίνεστε στις προσδοκίες, αυξάνετε την πίεση στον εαυτό σας. Το καθημερινό σας πρόγραμμα είναι εξοντωτικό -έχετε φροντίσει να γεμίσετε κάθε ώρα και λεπτό με κάποια δραστηριότητα, αλλιώς αισθάνεστε ενοχές. Δεν χαλαρώνετε ποτέ, ίσως γιατί γνωρίζετε ότι αν το κάνετε αυτό θα έρθει στην επιφάνεια η κατάθλιψη.

Δεν αποδέχεστε ότι ζορίζεστε

Αποφεύγετε ή απορρίπτετε τον θυμό, τις δικαιολογίες και όλα τα επώδυνα συναισθήματα. Δεν μπορείτε να εκφράσετε αρνητικά συναισθήματα και να παραδεχτείτε ότι νιώθετε απογοητευμένος, σκασμένος, και ότι βρίσκετε τα πάντα μάταια. Αντί αυτής της συμπεριφοράς χαμογελάτε, ερχόμενοι συχνά σε κοντράστ με αυτό που πραγματικά σας συμβαίνει. Δεν θέλετε να σας σχολιάσουν αρνητικά και θέλετε να αποφύγετε τη μιζέρια, με αποτέλεσμα να φοράτε μια χαμογελαστή μάσκα.

Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα τρομακτικό όταν υπάρχει αυτοκτονικός ιδεασμός, καθώς δεν αφήνετε να μπει κανείς στον κόσμο σας, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες.

Έχετε ανάγκη για πλήρη έλεγχο

Η ανάγκη για συνεχές κοντρολάρισμα είναι εξουθενωτική και έτσι πολύς χρόνος και φαιά ουσία δαπανάται για τα πράγματα που μπορεί να προκύψουν και να διακόψουν αυτόν τον έλεγχο. Ίσως να μην είναι προφανές στους άλλους ότι το άγχος αυτό υπάρχει. Περισσότερο εμφανές γίνεται όταν οι άνθρωποι γύρω σας σάς επαινούν και σας θαυμάζουν για το πώς τα φροντίζετε όλα στην εντέλεια.

Προσθέτετε διαρκώς στόχους

Μπορεί αυτό να είναι το να βάψετε το σπίτι ή να τακτοποιήσετε την αποθήκη ή να διαβάσετε ένα βιβλίο. Ή να αναμορφώσετε τη δομή την εταιρείας και να φέρετε τα πάνω κάτω. Επαγγελματικά αυτό μπορεί να σας δώσει τη φήμη ανθρώπου οραματιστή και στον προσωπικό τομέα να σας κάνει να φαίνεστε εξαιρετικά δραστήριος. Προφανώς, το να χρησιμοποιείτε στόχους και επιτεύγματα είναι ένας τρόπος για να αισθάνεστε πολύτιμοι και να αποσπάσετε τον εαυτό σας από κάθε εσωτερική ανασφάλεια ή φόβο.

Νιώθετε (και δηλώνετε) ευλογημένος

Πέρα από την αμερικανιά του να δηλώνει κανείς διαρκώς ευλογημένος λόγου χάρη στα social media (ή ένα κράμα υπερβολής και αφέλειας, αν θέλετε πιο κομψά), το να υπολογίζει κάποιος διαρκώς το τι έχει στη ζωή του και από εκεί να διατρανώνει το συμπέρασμα ότι «είναι πολύ καλά», μάλλον δεν λειτουργεί πάντα. Το να είσαι αυτάρκης και ολιγαρκής, αισιόδοξος και ευγνώμων, μπορεί να συνδράμει θετικά την ψυχική υγεία , μπορεί όμως να είναι και κακό, καθώς δεν αφήνει το άτομο να προχωρήσει παρακάτω. Είναι, τρόπον τίνα, ένα σήμα στον εαυτό μας, του τύπου «καλά είσαι εδώ, κάτσε εκεί που είσαι», αφού μάλιστα δεν έχει χρειαστεί να περάσεις και Κατοχή…

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η ιδανική διατροφή για εγκύους ανάλογα το τρίμηνο

10 σημάδια για να αναγνωρίσεις του τοξικούς ανθρώπους γύρω σου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σκεφτείτε το δύο φορές πριν τρέξετε να ξεπλύνετε το δέρμα σας από το θαλασσινό αλάτι

Μπορεί το αλάτι από το νερό της θάλασσας να σας ενοχλεί, αλλά δεν φαίνεται πως συμφωνούν ούτε οι σύγχρονοι επιστήμονες, ούτε και ο Ιπποκράτης που πρώτος αναφέρθηκε στις ευεργετικές ιδιότητες του θαλασσινού νερού.

Τρία καταπληκτικά tips για μία low carb διατροφή

Διατροφή υδατάνθρακες: Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες περιορίζουν τον αριθμό των υδατανθράκων που τρώει ένα άτομο. Έτσι, αντί για υδατάνθρακες, οι άνθρωποι επικεντρώνονται στην κατανάλωση πρωτεϊνών, υγιεινών λιπών και λαχανικών.

Τα παιδιά και οι νέοι εν πρέπει να παραλείπουν τις ιατρικές εξετάσεις ρουτίνας, προειδοποιούν οι γιατροί.

Οι εξετάσεις μαστογράφου και Παπανικολάου είναι σημαντικές σε νεαρή ηλικία. Οι ανεπάρκειες στο σώμα όπως η βιταμίνη Β12 και D και το ασβέστιο πρέπει να αξιολογηθούν για να αποφευχθούν μακροπρόθεσμα ζητήματα όπως αρθρίτιδα, άνοια, μειωμένη συγκέντρωση και μνήμη.

Διάλογος με τον ιδιωτικό τομέα φαρμάκου για τη φροντίδα του διαβήτη και άλλων μη μεταδοτικών νοσημάτων

Η βελτίωση της πρόσβασης σε φάρμακα και προϊόντα τεχνολογίας υγείας για τη διάγνωση, τη διαχείριση και τη θεραπεία του διαβήτη είναι πολύπλευρη και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρόκλησης της εξασφάλισης πρόσβασης στην υγειονομική περίθαλψη.

Μάθετε πώς να διαχειρίζεστε τα σκαμπανεβάσματα στην καμπύλη της σεξουαλικής επιθυμίας

Σεξ: Γνωρίζετε την περίοδο που λέμε «μήνα του μέλιτος» σε μία σχέση; Είναι αυτή η εκστατική, τρελά ερωτική περίοδος μιας καινούργιας σχέσης, που το μόνο που θέλετε να κάνετε είναι να σκίζετε τα ρούχα του άλλου και να κάνετε έρωτα 24/7;

Σεξ: Η συζήτηση για τη συγκατάθεση μπορεί να μην είναι τόσο απλή όσο νομίζετε

Σεξ και συναίνεση: Πόσο συχνά σκέφτεστε τη συγκατάθεση; Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι εύκολο και απλό. Επομένως δεν αξίζει να το σκεφτούμε πάρα πολύ. Αλλά ως κοινωνία, κατανοούμε πραγματικά την έννοια της συγκατάθεσης και της συναίνεσης;