ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Θάλασσα: Το περπάτημα στην άμμο έχει τα περισσότερα οφέλη για το σώμα

Θάλασσα: Το περπάτημα στην άμμο έχει τα περισσότερα οφέλη για το σώμα

Θάλασσα: Το περπάτημα στην παραλία είναι μια εύκολη, απλή, ανέξοδη επιλογή για καλή φυσική κατάσταση που μπορούμε να χαρίσουμε στον εαυτό μας κατά τη διάρκεια των διακοπών αποκομίζοντας πολλά οφέλη. Η άμμος φέρει αντίσταση έτσι, περπατώντας στην παραλία καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια από ό, τι αν το κάναμε στο δρόμο ή σε άλλη επιφάνεια. Το βύθισμα του ποδιού στην άμμο, σε κάθε βήμα, υποχρεώνει τους μύες να δουλεύουν περισσότερο και πιο δυνατά για να διατηρήσουν την κίνηση. Επιπλέον, το γεγονός ότι δε φοράμε παπούτσια, σημαίνει πως αξιοποιείται όλο το εύρος των κινήσεων που κάνει το πόδι σε όλη του την έκταση.

Η ανομοιογένεια του εδάφους στην παραλία δίνει στην άσκηση ένα επιπλέον χαρακτηριστικό που σχετίζεται με τη λεγόμενη ιδιοδεκτικότητα. Αυτό σημαίνει ότι το βάδισμα στην άμμο αυξάνει την ικανότητα να ξέρουμε πού πατάμε και πού βρίσκονται τα πόδια μας χωρίς να χρειάζεται να έχουμε οπτική επαφή με αυτά. Το όφελος μεταφράζεται σε καλύτερη ισορροπία και συντονισμό των μελών του σώματός μας.

Γυμνάζουμε σώμα και καρδιά. Περπατώντας ξυπόλητοι στην άμμο ωφελούμε την καρδιά, το δέρμα, τα οστά μας, τους τένοντες και τους μύες. Γυμνάζεται όλο το σώμα μας και ιδιαιτέρως οι γάμπες, τα πέλματα και οι γλουτοί.

Το περπάτημα στην άμμο προσφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων από ό, τι εκείνο στο τσιμέντο, συγκεκριμένα τη διπλάσια. Σύμφωνα με βελγική έρευνα του 1998 που δημοσιεύτηκε στο “Journal of Experimental Biology, το περπάτημα σε στεγνή άμμο απαιτεί 2.1 2.7 φορές περισσότερη κατανάλωση ενέργειας από τον οργανισμό συγκριτικά με το βάδισμα σε σκληρή επιφάνεια.

Επιπλέον, η άμμος δρα ως απολεπιστικό που απομακρύνει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος αφήνοντας τις πατούσες μαλακές και απαλές, ενώ ταυτόχρονα κάνει απαλό μασάζ στα πόδια την ώρα της άσκησης, βοηθώντας την κυκλοφορία του αίματος.

Επίσης, το περπάτημα με γυμνά πόδια βοηθά στη διαμόρφωση της καμάρας, εξασφαλίζοντας υγιή πόδια με λιγότερες παραμορφώσεις.

Πόση ώρα πρέπει να περπατάμε στην άμμο ξυπόλητοι;

Το περπάτημα στην άμμο πρέπει να γίνεται με μέτρο και σταδιακά.

Αρχικά 5-10 λεπτά περπατήματος αρκούν. Μέρα με τη μέρα μπορούμε να αυξήσουμε το χρόνο ανάλογα με τη φυσική μας κατάσταση. Έτσι θα αποφύγουμε τραυματισμούς, κακώσεις στα πέλματα και στα δάχτυλα, πόνους στις γάμπες, στους αχίλλειους τένοντες, καθώς και μικροτραυματισμούς στις ποδοκνημικές αρθρώσεις.

Βέβαια, το περπάτημα με γυμνό πόδι (barefoot walking) πρέπει να γίνεται κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις. Η παραλία πρέπει να είναι καθαρή, να μην έχει αιχμηρά αντικείμενα, σπασμένα γυαλιά ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να μας τραυματίσει.

Επίσης μπορούμε να περπατήσουμε ξυπόλητοι και μέσα στη θάλασσα, ή ακόμα στο γκαζόν το πρωί, που είναι ακόμα μουσκεμένο από τη νυχτερινή πάχνη, στην αυλή του σπιτιού μας ακόμα και στο πάρκο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ασθενείς με διαβήτη τι πρέπει να έχουν μαζί στις διακοπές;

Που οφείλει η θάλασσα τις καταπραϋντικές της δράσεις

Τα σημαντικότερα οφέλη που αποκομίζετε κολυμπώντας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι συνέπειες του χρόνιου στρες στην υγεία

Άγχος Συνέπειες: Το άγχος είναι παντού και για κάθε άνθρωπο σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Και ενώ το λίγο άγχος είναι εντάξει - ένας βαθμός άγχους είναι και ωφέλιμος - το πολύ άγχος μπορεί να σας κουράσει και να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

H άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιας νόσου

Αθλητισμός: Έχει αποδειχθεί ότι η τακτική άσκηση βελτιώνει την ευαισθησία των ατόμων στην ινσουλίνη, αυξάνει την υγεία της καρδιάς, ενώ μπορεί επίσης να μειώσει τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα.