Pin It


Πολλές φορές νιώθουμε άσχημα και αυτό δεν οφείλεται σε κάτι οργανικό αλλά είναι απόλυτα ψυχολογικό. Ζαλάδες,  ναυτία, πόνος στο στομάχι,  δυσκολία στον ύπνο,  δυσκοιλιότητα, ο πονοκέφαλος είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα που εάν είναι παροδικά, σίγουρα σχετίζονται με την πιεσμένη προφανώς κατάσταση που ζούμε. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αυτό μπορεί να συμβεί, να σωματοποιούμε δηλαδή τους φόβους, το άγχος και την πίεση που νιώθουμε, με αποτέλεσμα να έχουμε δυσάρεστα συμπτώματα στην υγεία μας (ψυχοσωματικά), ή και -από την άλλη πλευρά- να σκεφτόμαστε πολύ αρνητικά σχετικά με ένα πρόβλημα υγείας που περνάμε και ως εκ τούτου αυτό να έχει χειρότερη έκβαση από την αναμενόμενη.


Η απειλή του στρες


Το στρες όταν είναι στιγμιαίο δεν είναι τόσο επιβλαβές για την υγεία μας. Όταν όμως γίνεται χρόνιο, τότε τα πράγματα αλλάζουν και μπορεί να βλάψει όχι μόνο την ψυχική μας υγεία αλλά και τη σωματική. Μάλιστα, επιστημονικές μελέτες το έχουν συσχετίσει άμεσα με ασθένειες (π.χ. κατάθλιψη, μεταβολικά νοσήματα κ.ά.). Επιπλέον, όμως, το χρόνιο στρες επηρεάζει και το ανοσοποιητικό μας, που γίνεται πιο αδύναμο και λιγότερο ανθεκτικό στα εξωτερικά προβλήματα που απειλούν τον οργανισμό μας.


Πού «χτυπούν» τα ψυχοσωματικά


Υπάρχουν κάποια όργανα στο σώμα μας στα οποία τείνουμε να σωματοποιούμε περισσότερο το στρες μας, ανάλογα βέβαια και με το ιστορικό και την προσωπική ευαισθησία του καθενός μας. Έτσι, μπορεί όταν περνάμε δύσκολες περιόδους να επηρεάζεται πολύ το στομάχι, το έντερό μας, να μας πονάνε τα δόντια μας, η πλάτη μας, το κεφάλι μας, να ζαλιζόμαστε, να δυσκολευόμαστε με τον ύπνο, να έχουμε συμπτώματα από το καρδιαγγειακό (π.χ. αυξημένη αρτηριακή πίεση, αίσθημα παλμών), αλλά και να έχουμε μειωμένη σεξουαλική διάθεση ή και προβλήματα στύσης οι άνδρες.

Pin It