Ψυχική Υγεία

Ψυχική υγεία: Ποιος είναι ο ρόλος της ομορφιάς στην ψυχική υγεία;

Ψυχική υγεία: Ποιος είναι ο ρόλος της ομορφιάς στην ψυχική υγεία;

Ψυχική υγεία: Ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί για να απολαμβάνει και να εκτιμά πράγματα που είναι αισθητικά ευχάριστα. Η ομορφιά προκαλεί μια αίσθηση ευχαρίστησης, δέους, χαράς και ηρεμίας.

Όλοι μας ελκύει εγγενώς η ομορφιά. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί για να απολαμβάνει και να εκτιμά πράγματα που είναι αισθητικά ευχάριστα. Η ομορφιά προκαλεί μια αίσθηση ευχαρίστησης, δέους, χαράς και ηρεμίας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ομορφιά στη φύση, ζώα, εικαστικές και δημιουργικές τέχνες, ιστορίες και ποίηση και μουσική, για να αναφέρουμε μερικά. Περιλαμβάνει και την ομορφιά στους ανθρώπους.

Ποιες είναι οι κοινές παρανοήσεις για την ομορφιά σήμερα;

Για να είσαι όμορφος, πρέπει να ταιριάζεις στο καλούπι αυτού που τα μέσα και η βιομηχανία ομορφιάς ορίζουν ως όμορφο. Αυτός ο τεχνητός, ανθρωπογενής ορισμός (κυριολεκτικά), περιορίζει και υπονομεύει το αληθινό νόημα, την αξία και την εμπειρία της ομορφιάς. Επιπλέον, όταν οι γυναίκες αξιολογούνται και ορίζονται από αυτό το πρότυπο, η πραγματική τους ομορφιά υποβαθμίζεται και υποτιμάται, γιατί κατά κάποιο τρόπο, απλώς δεν «μετράμε» στο καλούπι.

Πώς αντιλαμβάνεται ένα παιδί την ομορφιά;

Ένα παιδί αντιλαμβάνεται την ομορφιά στην πιο αγνή μορφή. Βλέπουν και βιώνουν την ομορφιά για αυτό που είναι στην πραγματικότητα (όπως περιγράφεται παραπάνω) και όχι από το πώς έχει οριστεί για αυτούς. Η αντίληψή τους δεν είναι ακόμη αμαυρωμένη. Έχουμε τα περισσότερα να μάθουμε από τα παιδιά για το πώς να κατανοούν και να βιώνουν την πραγματική ομορφιά.

Πώς μπορούν οι πρακτικές ομορφιάς/αυτοφροντίδας να ενδυναμώσουν την ψυχική υγεία;

Ανακτήστε τον ορισμό της ομορφιάς. Πρόκληση εάν ορίζεται από άλλους ή τι πιστεύετε ότι οι άλλοι αντιλαμβάνονται για εσάς. Η ομορφιά είναι πραγματικά για το ποιος είσαι και πώς αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου. Όταν εκτιμάτε την ομορφιά που υπάρχει μέσα σας (μέσα και έξω), αρχίζετε να κατέχετε την ομορφιά σας και απορρίπτετε την προβολή ομορφιάς από τα μέσα και την κοινωνία πάνω σας. Αυτή η πρακτική οδηγεί σε συνειδητή σκέψη, ενδυνάμωση και έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Πώς μπορούν τα πρότυπα ομορφιάς να επηρεάσουν την ψυχική υγεία;

Όταν αποδεχόμαστε παθητικά τον ορισμό της ομορφιάς της κοινωνίας και των μέσων ενημέρωσης, αρχίζουμε ασυνείδητα να συγκρίνουμε και να κρίνουμε τον εαυτό μας ενάντια σε αυτόν τον ορισμό (και με άλλους). Αναπόφευκτα καταλήγουμε να αντιπαθούμε τον εαυτό μας επειδή δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτό το αδύνατο και μη ρεαλιστικό πρότυπο ομορφιάς. Η ψυχική μας υγεία επηρεάζεται επειδή αγχώνουμε ότι δεν είμαστε ποτέ αρκετά όμορφοι, αρκετά αδύνατοι ή αρκετά νέοι. Έτσι, πέφτουμε σε κατάθλιψη για την εμφάνισή μας. Κάποιοι στρέφονται σε αυτοτραυματιστικές συμπεριφορές, όπως το φαγοπότι, το καθάρισμα και η δίαιτα για να ελέγξουν την εμφάνισή μας.

Πολλοί έχουν επίσης στραφεί στην αισθητική χειρουργική για να βελτιώσουν και να βελτιώσουν την εμφάνισή μας, ώστε να μπορούμε να γίνουμε πιο «όμορφες» σύμφωνα με τα πρότυπα της βιομηχανίας. Οι βιομηχανίες μακιγιάζ, μαλλιών, ρούχων και υποδημάτων πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων υπαγόρευσαν τι χρειαζόμαστε για να δείχνουμε και να νιώθουμε όμορφα. Αυτό το κυνήγι για ομορφιά δεν χορταίνει ποτέ γιατί τα πρότυπα της βιομηχανίας αλλάζουν συνεχώς. Έτσι, αναπόφευκτα και συνεχώς καταλήγουμε να αισθανόμαστε όχι αρκετά καλοί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Από τι προκαλούνται οι διατροφικές διαταραχές;

Ο ΠΟΥ επισημαίνει τη σημασία της φροντίδας της ψυχικής μας ευημερίας

Συμπτώματα ψυχικής υγείας που μας προβληματίζουν - Καλές πρακτικές στην καθημερινότητα

Εγκυμονούσες με αυτισμό εμφανίζουν συμπτώματα κατάθλιψης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια τα οφέλη από το εποικοδομητικό άγχος;

Εποικοδομητικό άγχος: Το καλό άγχος, που συχνά αναφέρεται ως "eustress", είναι ένας τύπος άγχους που μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στην ευημερία, τα κίνητρα και την απόδοση ενός ατόμου.

Τι είναι το οξειδωτικό στρες και πώς επηρεάζει την υγεία μας

Παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν το οξειδωτικό στρες περιλαμβάνουν την κακή διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένα τρόφιμα και έλλειψη φρούτων και λαχανικών, το κάπνισμα, την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και το χρόνιο στρες.

Μπορεί μια εξέταση αίματος να διαγνώσει κατάθλιψη και διπολική διαταραχή

Προορίζεται για ασθενείς ηλικίας 18 ετών και άνω που λαμβάνουν θεραπεία για ένα μέτριο ή σοβαρό καταθλιπτικό επεισόδιο. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων διαβιβάζονται εντός 4 εβδομάδων στον συνταγογραφούντα ψυχίατρο, ο οποίος θα επιβεβαιώσει τη διάγνωση στον ασθενή κατά τη διάρκεια μιας διαβούλευσης.

Πώς να θωρακίσετε συναισθηματικά το παιδί για να αντιμετωπίσει τον σχολικό εκφοβισμό 

Βοηθήστε το παιδί σας να αποκτήσει αυτοπεποίθηση, αναδεικνύοντας τα δυνατά του σημεία, τα ταλέντα και τις θετικές του ιδιότητες. Ενθαρρύνετέ τα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και χόμπι που τους αρέσουν και στα οποία διαπρέπουν.