Ψυχική Υγεία

Πάρτε μια βαθιά ανάσα: Μα γιατί μας είναι τόσο δύσκολο; Τι φταίει;

Πάρτε μια βαθιά ανάσα: Μα γιατί μας είναι τόσο δύσκολο; Τι φταίει;

Η βαθιά αναπνοή φαντάζει μάλλον «εύκολη», μια παραλλαγή των εισπνοών και εκπνοών που κάνουμε αυτομάτως όλη μας τη ζωή.

Η βαθιά αναπνοή φαντάζει μάλλον «εύκολη», μια παραλλαγή των εισπνοών και εκπνοών που κάνουμε αυτομάτως όλη μας τη ζωή. Και έρχεται το πρώτο μάθημα γιόγκα και όσα είχαμε στο μυαλό μας ανατρέπονται, μας βάζουν δε σε περίεργες σκέψεις και ανησυχίες. Έχουμε συνηθίσει τον εγκέφαλό μας, τη ροή του αίματος και τους πνεύμονες σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο   αναπνοής αναφορικά με τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και  το pH στο αίμα. Η προσπάθεια να αναπνεύσουμε αργά, όπως δηλαδή θα συμβεί σε μια συνεδρία γιόγκα, θα σημάνει αυτομάτως  συναγερμό για περισσότερες ανάσες, χωρίς να καταφέρουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το μυαλό βάζει εμπόδια

Ένας ακόμη παράγοντας-κλειδί για τις βαθιές ανάσες είναι η διανοητική και συναισθηματική μας κατάσταση. Οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας που μας κρατούν σε υπερδιέγερσησε μια μόνιμη κατάσταση «πάλης ή φυγής» δεν προσφέρονται για χαλάρωση και σωστή, βαθιά αναπνοή. Σύμφωνα με τον δάσκαλο γιόγκα Alex Artymiak, όταν είμαστε στρεσαρισμένοι ή αγχωμένοι αυξάνουμε την απόκριση από το νευρικό μας σύστημα, το οποίο μας αναγκάζει σε ρηχή και γρήγορη αναπνοή.

Υποκείμενες καταστάσεις υγείας

Αν και η κακή υγεία δεν είναι προϋπόθεση για την αδυναμία βαθιάς αναπνοής, ορισμένες ιατρικές καταστάσεις και παθήσεις μπορούν να αποτελούν εμπόδιο, όπως η χρόνια αναπνευστική πάθηση (ΧΑΠ),  το στραβό ρινικό διάφραγμα (σκολίωση ρινικού διαφράγματος) και οι καρδιακές ανωμαλίες.

Τρεις συμβουλές για βαθιές αναπνοές.

  1. Μικρά βήματα για αρχή

Δεν χρειάζεται να ξεκινήσετε με ένα μάθημα γιόγκα 30 λεπτών. Για αρχή, αρκεί απλώς να καταλάβετε πώς να αναπνέετε φυσικά. Κάνετε μια στιγμιαία παύση, κλείστε τα μάτια σας (αν σας βοηθά) και τοποθετήστε τα χέρια σας στο στήθος και την κοιλιά σας για να δείτε πώς ρέει η αναπνοή. Έχετε ως αφετηρία σας την περιέργεια για το πώς γίνεται συστήνουν οι ειδικοί και προκρίνουν τη φυσικότητα στην αναπνοή αντί του άγχους για τον έλεγχό της.

  1. Υπομονή

Αν αγνοούσατε το διάφραγμά σας για δεκαετίες, θα χρειαστούν περισσότερες από δύο ημέρες για να το επαναφέρετε σε φόρμα . Η εκ νέου εκπαίδευση του εγκεφάλου και του μυϊκού συστήματος χρειάζεται υπομονή, όπως όταν πηγαίνει κανείς στο γυμναστήριο και πρέπει να περιμένει μέχρι να δει αποτελέσματα.

  1. Προσοχή στα σημάδια του σώματος

Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική χωρητικότητα στους πνεύμονές του και το ίδιο ισχύει για τις ανάγκες αναπνοής. Επομένως θα πρέπει κανείς να «ακούει» το σώμα του, χωρίς ενοχές αν δεν μπόρεσε να ακολουθήσει μέχρι τέλους την άσκηση αναπνοής του δασκάλου. «Αφήστε τη δική σας αναπνοή να γίνει οδηγός σας» καταλήγουν οι ειδικοί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τον πονοκέφαλο;

Η ανακάλυψη της αιμοσφαιρίνης στην επιδερμίδα ρίχνει νέο φως στις προστατευτικές ιδιότητες του δέρματός μας

Τι οδηγεί τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση για την πρόληψη ασθενειών;

Πώς η υγρασία επηρεάζει τα άτομα με άσθμα;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το άγχος επηρεάζει το σάκχαρο του αίματος

Στρες διαβήτης: Το άγχος, συμπεριλαμβανομένων των περιστάσεων της ζωής, της ασθένειας και της έλλειψης ύπνου, είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

Όσο νωρίτερα στολίσετε για τα Χριστούγεννα, τόσο καλύτερα

Τα Χριστούγεννα  και, γενικά, η περίοδος των γιορτών μπορεί να είναι δύσκολη αν αντιμετωπίζετε προβλήματα που σας «κλέβουν» τη χαρά ή αποχωριστήκατε πρόσφατα ένα αγαπημένο σας πρόσωπο, αλλά το να στολίζετε το σπίτι σας – ακόμη κι αν δεν έχετε όρεξη – μπορεί να κάνει καλό στην ψυχική σας υγεία.

Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό στην εφηβεία;

ΔΑΦ: Στην πλοήγηση στον αυτισμό κατά την εφηβεία, μια συλλογική και διεπιστημονική προσέγγιση που περιλαμβάνει γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες υγείας και τον ίδιο τον έφηβο είναι ζωτικής σημασίας

Πώς μπορείτε να ξεπεράσετε έναν χωρισμό;

Χωρισμός: Η θεραπεία ενός χωρισμού είναι μια σταδιακή διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Αποφύγετε να βιαστείτε σε νέες σχέσεις ή να προσπαθήσετε να καταπιέσετε τα συναισθήματά σας.