Επιστημονικά Νέα

Γιατί οι αθλητές έχουν χαμηλότερο καρδιακό παλμό;

Γιατί οι αθλητές έχουν χαμηλότερο καρδιακό παλμό;

Ο μέσος καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης είναι συνήθως μεταξύ 60 και 80 bpm. Ορισμένοι αθλητές έχουν καρδιακούς παλμούς ανάπαυσης τόσο χαμηλούς όσο 30 έως 40 bpm

Οι αθλητές αντοχής έχουν συχνά χαμηλότερο καρδιακό ρυθμό ανάπαυσης από άλλους. Ο καρδιακός ρυθμός μετράται σε παλμούς ανά λεπτό (bpm). Ο καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης μετράται καλύτερα όταν κάθεστε ή ξαπλώνετε και βρίσκεστε σε ήρεμη κατάσταση. Ο μέσος καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης είναι συνήθως μεταξύ 60 και 80 bpm. Ωστόσο, ορισμένοι αθλητές έχουν καρδιακούς παλμούς ανάπαυσης τόσο χαμηλούς όσο 30 έως 40 bpm. Εάν είστε αθλητής ή κάποιος που ασκείται συχνά, ο χαμηλότερος καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης δεν είναι συνήθως τίποτα που πρέπει να σας ανησυχεί, εκτός εάν είστε ζαλισμένοι, κουρασμένοι ή άρρωστοι. Στην πραγματικότητα, συνήθως σημαίνει ότι είστε σε καλή κατάσταση.

Ο καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης ενός αθλητή μπορεί να θεωρηθεί χαμηλός σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό. Ένας νεαρός, υγιής αθλητής μπορεί να έχει καρδιακό ρυθμό 30 έως 40 bpm. Αυτό είναι πιθανό επειδή η άσκηση ενισχύει τον καρδιακό μυ. Του επιτρέπει να αντλεί μεγαλύτερη ποσότητα αίματος με κάθε καρδιακό παλμό. Περισσότερο οξυγόνο πηγαίνει επίσης στους μυς. Αυτό σημαίνει ότι η καρδιά χτυπά λιγότερες φορές ανά λεπτό από ό, τι σε έναν μη αθλητή. Ωστόσο, ο καρδιακός ρυθμός ενός αθλητή μπορεί να φτάσει τα 180 bpm έως 200 bpm κατά τη διάρκεια της άσκησης. Οι καρδιακοί παλμοί ανάπαυσης ποικίλλουν για όλους, συμπεριλαμβανομένων των αθλητών. Ορισμένοι παράγοντες που θα μπορούσαν να το επηρεάσουν περιλαμβάνουν: ηλικία, επίπεδο φυσικής κατάστασης, ποσό σωματικής άσκησης, θερμοκρασία αέρα (σε ζεστές ή υγρές ημέρες, ο καρδιακός ρυθμός μπορεί να αυξηθεί), συγκίνηση (άγχος, άγχος και ενθουσιασμός μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό), φάρμακα (βήτα αναστολείς μπορεί να επιβραδύνουν τον καρδιακό ρυθμό, ενώ ορισμένα φάρμακα του θυρεοειδούς μπορούν να το αυξήσουν).

Ο καρδιακός ρυθμός ανάπαυσης ενός αθλητή θεωρείται συνήθως πολύ χαμηλός μόνο όταν έχουν άλλα συμπτώματα. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν κόπωση, ζάλη ή αδυναμία. Συμπτώματα όπως αυτά μπορεί να υποδηλώνουν ότι υπάρχει άλλο πρόβλημα. Επισκεφτείτε έναν γιατρό εάν εμφανίσετε αυτά τα συμπτώματα παράλληλα με έναν αργό καρδιακό ρυθμό. Το αθλητικό καρδιακό σύνδρομο είναι μια καρδιακή πάθηση που συνήθως είναι ακίνδυνη. Συνήθως εμφανίζεται σε άτομα που ασκούνται για περισσότερο από μία ώρα κάθε μέρα. Οι αθλητές με καρδιακό ρυθμό ηρεμίας 35 έως 50 bpm μπορεί να αναπτύξουν αρρυθμία ή ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό. Αυτό μπορεί να εμφανιστεί ως μη φυσιολογικό σε ηλεκτροκαρδιογράφημα. Συνήθως, δεν υπάρχει ανάγκη διάγνωσης του αθλητικού καρδιακού συνδρόμου επειδή δεν παρουσιάζει προβλήματα υγείας. Αλλά ενημερώστε πάντα έναν γιατρό εάν: βιώνετε πόνο στο στήθος, παρατηρήσετε ότι ο καρδιακός σας ρυθμός φαίνεται ακανόνιστος όταν μετριέται, έχετε τάσεις λιποθυμίας κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Περιστασιακά οι αθλητές καταρρέουν λόγω καρδιακού προβλήματος. Αυτό οφείλεται συνήθως σε μια υποκείμενη κατάσταση όπως συγγενής καρδιακή νόσος και όχι αθλητικό καρδιακό σύνδρομο. Νέα έρευνα δείχνει ότι οι αθλητές με χαμηλούς καρδιακούς παλμούς ανάπαυσης μπορεί να παρουσιάσουν ακανόνιστα καρδιακά πρότυπα αργότερα στη ζωή τους. Μια μελέτη, διαπίστωσε ότι οι αθλητές δια βίου αντοχής είχαν υψηλότερη συχνότητα εμφύτευσης ηλεκτρονικών βηματοδοτών. Η έρευνα συνεχίζεται ακόμη για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της άσκησης αντοχής. Οι ερευνητές δεν προτείνουν αλλαγές στην αθλητική σας ρουτίνα αυτή τη στιγμή.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Σημάδια αρρωστημένης σχέσης με το φαγητό

Πώς να ξεπεράσεις τον φόβο της έκθεσης

Πώς να μειώνετε την φλεγμονή στον οργανισμό σς

Η αερόβια άσκηση "φάρμακο" για τις αυτοάνοσες παθήσεις

Έξι βασικές συμβουλές για να φροντίσεις καλύτερα τους αγαπημένους σου

Το πότε και το τι τρώμε μετά την άσκηση παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο

Τι σημαίνει το μυστηριώδες τραγούδι του μεγαλύτερου θηλαστικού στη θάλασσα;

Η μετάβαση της ώρας του τραγουδιού από το βράδυ κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε παρατηρηθεί ξανά στο παρελθόν, αλλά τα δεδομένα από τις μεμονωμένες ετικέτες βοήθησαν τους επιστήμονες να συνειδητοποιήσουν ότι η αλλαγή ήταν ένα σαφές σημάδι αλλαγής συμπεριφοράς.

Επιστήμονες εντοπίζουν θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη βακτηριακών λοιμώξεων

Έρευνα: Επιστήμονες που μελετούν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού κατά των βακτηριακών λοιμώξεων έχουν εντοπίσει μια θρεπτική ουσία - την ταυρίνη - που βοηθά το έντερο να θυμάται προηγούμενες λοιμώξεις και να σκοτώνει τα βακτήρια που εισβάλλουν, όπως το Klebsiella pneumoniae (Kpn).

Πώς μια αγκαλιά πριν το γεύμα βοηθάει στην απώλεια βάρους

Για την παραγωγή ωκυτοκίνης βοηθούν ιδιαίτερα οι σεξουαλικές επαφές ή ο αυνανισμός. Τα χάδια είναι εξίσου αποτελεσματικά. Είναι εντυπωσιακό το πώς κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης, η ωκυτοκίνη απελευθερώνεται με τρομερή ταχύτητα – σαν να πατιέται κάποιο κουμπί! - φέρνοντας άμεσα τα ευεργετικά της αποτελέσματα.

Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για το μεγαλύτερο αρπακτικό ψάρι των θαλασσών

Το μεγαλύτερο αρπακτικό ψάρι στον κόσμο - ικανό να τρώει θαλάσσια θηλαστικά που ζυγίζουν αρκετές εκατοντάδες κιλά - είναι ο μεγάλος λευκός καρχαρίας. Τα μόνα δύο ψάρια που είναι μεγαλύτερα από τον μεγάλο λευκό καρχαρία είναι ο καρχαρίας φάλαινα και ο καρχαρίας basking και τα δύο όμως τρ΄ρφονται απλώς με πλαγκτόν.