ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Εμβόλια κορωνοϊός : Πόσο διαρκεί η προστασία που παρέχουν

Εμβόλια κορωνοϊός : Πόσο διαρκεί η προστασία που παρέχουν

Εμβόλια κορωνοϊός : Με βάση τα δεδομένα από κλινικές μελέτες των εμβολίων Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson η προστασία των εμβολίων είναι τουλάχιστον τρεις μήνες.  Στην πραγματικότητα αυτό το χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές το πόσο θα είναι αυτό, καθώς ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την ανοσολογική απόκριση στο εμβόλιο.

Υποθετικά, η ανοσία που παρέχουν τα εμβόλια θα είναι τουλάχιστον έξι με οκτώ μήνες, ενώ αν η ανοσία έναντι του SARS-CoV-2 είναι παρόμοια με άλλων κορωνοϊών, όπως το κοινό κρυολόγημα, τότε η προστασία μπορεί να επαρκεί και για ένα ή και δύο έτη πριν χρειαστεί κάποια δόση ενίσχυσης. Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Πάνος Μαλανδράκης, Γιάννης Ντάνασης, και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ,  συνοψίζουν τα νεότερα δεδομένα.

Αποτελέσματα ερευνών

  • Σε ασθενείς που νόσησαν με λοίμωξη COVID-19 η ανοσία ήταν επαρκής για παραπάνω από οκτώ μήνες, βέβαια η ανταπόκριση στο εμβόλιο αναμένεται να είναι διαφορετική σε σχέση με τη φυσική ανοσία της λοίμωξης. Οι ασθενείς που νόσησαν βαρύτερα έχουν ισχυρότερη ανοσιακή απάντηση σε σχέση με όσους νόσησαν πιο ήπια. Το παράδοξο είναι ότι επειδή η ανοσία που επάγει το εμβόλιο προσομοιάζει με την ανοσία που επιτεύχθη με σοβαρότερη μορφή της λοίμωξης, είναι πιθανό πολλοί εμβολιασμένοι να έχουν καλύτερη ανοσία από τους περισσότερους που νόσησαν. Παρόλα αυτά, τα αντισώματα σταδιακά θα πέσουν, και όταν φτάσουν ένα ουδό ασφαλείας το άτομο θα είναι ξανά επίνοσο, βέβαια είναι πιθανό η λοίμωξη να είναι πιο ήπια. Τα Β κύτταρα μνήμης που παραμένουν στον οργανισμό μπορούν δυνητικά να ξαναπαράγουν αντισώματα όταν εκτεθούν στον ιό, και να προσαρμοστούν γρήγορα σε ένα διαφορετικό στέλεχος του ιού, εξασφαλίζοντας έτσι μία παρατεταμένη «ασφάλεια» τουλάχιστον από τη σοβαρότερη μορφή της νόσου.

Έρευνες για παράταση ανοσίας των εμβολίων

  • Οι ειδικοί προσπαθούν να εντοπίσουν τον ουδό κάτω από τον οποίο τα αντισώματα δεν θα είναι πλέον προστατευτικά και θα είναι απαραίτητες δόσεις ενίσχυσης.  Οι εταιρείες Pfizer και Moderna έχουν σχεδιάσει κλινικές μελέτες για να καθορίσουν πόσο θα παρατείνει την ανοσία μία δόση ενίσχυσης και κατά πόσο τα εμβόλια τους είναι αποτελεσματικά έναντι των νέων στελεχών, ενώ το εμβόλιο της εταιρείας Johnson & Johnson δοκιμάζεται και σε δύο δόσεις. Προς το παρόν τα εμβόλια είναι αποτελεσματικά έναντι των περισσότερων μεταλλάξεων του ιού, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει αν ο ιός συνεχίζει να μεταλλάσσεται. Το σημαντικότερο είναι ο γρήγορος εμβολιασμός του πληθυσμού, γιατί όσο ο ιός «κυκλοφορεί» περισσότερο, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να μεταλλαχθεί σε ανθεκτικότερα στελέχη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πλήρης η ανάκαμψη των μεταμοσχεύσεων στην Ελλάδα

Δυνατή η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής σε κρούσματα κορωνοϊού

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μια αγκαλιά την ημέρα μπορεί να κρατήσει τις ρυτίδες μακριά

Σεξ Δέρμα: Το σεξ και η φυσική οικειότητα μπορούν πραγματικά να σας δώσουν πολύ περισσότερα από μια στιγμιαία κατάσταση ευδαιμονίας. Για την μακροχρόνια υγεία & ευεξία του δέρματός σας, το σεξ είναι εξίσου σημαντικό όσο η ισορροπημένη διατροφή και μια καλή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας.

Το mindfulness αυξάνει την ικανότητα εστίασης της προσοχής

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Πολλά έχουν γραφτεί για τα οφέλη της πρακτικής του mindfulness. Έρευνες δεικνύουν ότι η συνειδητότητα μπορεί να αντισταθμίσει το άγχος, να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο, ακόμη και να βελτιώσει πτυχές της διάθεσης, της σκέψης και της μνήμης. Αλλά πώς λειτουργεί η συνειδητότητα; Προάγει το mindfulness πραγματικά ανιχνεύσιμες αλλαγές στον εγκέφαλο;

Sea moss: Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

Θάλασσα Βρύα: Τα βρύα της θάλασσας μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους λόγω της περιεκτικότητάς τους σε καρραγενάνες, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα του κορεσμού, να μειώσουν το σωματικό λίπος και να βελτιώσουν την υγεία του εντερικού σας συστήματος.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας

Αθλητισμός Οφέλη Περπάτημα: Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας. Η λίστα των ωφελών που φέρνει το περπάτημα στη ζωή σας είναι μακρά. Στο κείμενο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια ιδέα.

Διατροφή : Έτσι θα αποφύγετε την κατανάλωση θερμίδων

Διατροφή : Δεδομένου ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι παντού, είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να προγραμματίσετε μπροστά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε υγιεινές επιλογές.

Παράνοια : Αυταπάτη η εκδήλωση μίας αλήθειας

Παράνοια : Μια νέα ανασκόπηση υποδηλώνει ότι η παράνοια μπορεί να αποτελεί μέρος μιας κανονικά λειτουργούσας ψυχολογίας που έχει ως στόχο τον εντοπισμό και την αποφυγή κοινωνικών απειλών

Διατροφή : Έτσι θα διατηρήσετε το βάρος σας

Διατροφή : Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ισορροπία. Μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα, ακόμα κι αν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπη ή πρόσθετα σάκχαρα. Το κλειδί είναι να τα τρώτε μόνο μια φορά και να τα εξισορροπούν με πιο υγιεινά τρόφιμα και περισσότερη σωματική δραστηριότητα.