Διατροφή

Διατροφή φάρμακο για τη κατάθλιψη

Διατροφή φάρμακο για τη κατάθλιψη

Η ισορροπημένη διατροφή, είναι ένα από τα βασικά φάρμακα κατά της κατάθλιψης, όπως απέδειξε πρόσφατη έρευνα στην Αμερική.

Η ποιοτική διατροφή, είναι γνωστό ότι συμβάλλει τα μέγιστα στην διατήρηση της καλής μας υγείας και στην πρόληψη ασθενειών.

Η κατάθλιψη είναι μία νόσο, η οποία μπορεί να έχει τη βάση της τόσο σε περιβαλλοντικά , όσο και σε γενετικά αίτια. Η θεραπεία της συνήθως, περιλαμβάνει αντικαταθλιπτικά φάρμακα, όπως είναι η ντοπαμίνη και η συστημική ψυχοθεραπεία, για να μπορέσει το άτομο να ανακάμψει.

Αυτό που δεν είχε συνυπολογιστεί έως σήμερα, στον τομέα της αντιμετώπισης της, ήταν η διατροφική αξία της δίαιτας που ακολουθούν τα άτομα αυτά αλλά και το υπόλοιπο γενικό σύνολο.

Η Δρ Σάρα Stahl και η ομάδα της, έθεσαν αυτό ακριβώς το ζήτημα σε μια ερευνητική μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Psychiatry.

Αυτή η μελέτη σχεδιάστηκε για να φανεί, αν η επίλυση προβλημάτων με απλή σκέψη, μπορεί να αποτελέσει θεραπεία της ήπιας κατάθλιψης, πριν εξελιχθεί σε μείζονα κατάθλιψη.

Τα άτομα που πήραν μέρος στην έρευνα, είχαν διαγνωστεί με ήπια κατάθλιψη και όχι πλήρη άνθηση της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής. Προηγούμενη έρευνα σχετικά με ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με ήπια κατάθλιψη, είχε δείξει ότι τα άτομα αυτά έχουν περίπου 20 με25 τοις εκατό πιθανότητες να αναπτύξουν μείζονα κατάθλιψη κατά το επόμενο έτος.

Η μείζονα κατάθλιψη, έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα της ζωής και της υγείας, σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.
Η συγκεκριμένη έρευνα λοιπόν εξέτασε την αξία της πρώιμης επέμβασης, που θα μπορούσε να αποτρέψει την κατάθλιψη.

Οι μετρήσεις που έγιναν, προέκυψαν από τον διαχωρισμό δύο ομάδων, εκ των οποίων, στη μία που επιβλήθηκε συγκεκριμένο διαιτολόγιο, αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου, ενώ στην άλλη ομάδα ακολουθήθηκαν οι παραδοσιακοί μέθοδοι αντιμετώπισης της ήπιας κατάθλιψης.

Η ομάδα ελέγχου, σε συνδυασμό με την δίαιτα, ακολουθούσε σεμινάρια και διαλέξεις για τα οφέλη της σωστής διατροφής, ενώ διατίθονταν και συμβουλές που αφορούσαν συνταγές ή τρόπους μαγειρέματος.

Σε διάστημα μόλις 6 εβδομάδων, οι ασθενείς που συμμετείχαν στη διαιτητική παρέμβαση, παρουσίασαν μείωση των συμπτωμάτων της κατά 40 με 50%, βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής τους σημαντικά.

Η απάντηση, στην αρχική υπόθεση της έρευνας για το αν «η διατροφή μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία», το αποτέλεσμα είχε θετικό πρόσημο.

Τρώγοντας ελάχιστες ποσότητες από επεξεργασμένα τρόφιμα, είναι ένα σημαντικό προληπτικό μέτρο κατά της εμφάνισης της κατάθλιψης. Οι βιταμίνες, τα ανόργανα άλατα και η ποιότητα των υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών που εντοπίζονται σε νωπά τρόφιμα, βοηθούν τον εγκέφαλο και το σώμα να λειτουργεί καλύτερα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πόσα αμυλούχα λαχανικά πρέπει να τρώμε καθημερινά

Νέα έρευνα, σχεδιασμένη για την προώθηση των βέλτιστων πρακτικών για τους καταναλωτές, ανέδειξε το ζήτημα των προϊόντων πλύσης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί ο οργανισμός χρειάζεται άμυλο

Διατροφή Άμυλο Ιδιότητες: Τα αμυλούχα τρόφιμα είναι μια καλή πηγή ενέργειας και η κύρια πηγή μιας σειράς θρεπτικών συστατικών στη διατροφή μας. Εκτός από το άμυλο, περιέχουν φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β. Όταν τα μαγειρεύετε είναι σημαντικό να προσέξετε τα πρόσθετα λιπαρά που χρησιμοποιείτε, γιατί αυτό θα αυξήσει την περιεκτικότητα σε θερμίδες.

Καταναλώνετε αρκετό μοσχάρι για να επωφεληθείτε από τα θρεπτικά συστατικά του;

Μοσχάρι κρέας οφέλη: Πόσο ωφέλιμο είναι το κόκκινο κρέας και συγκεκριμένα το μοσχάρι στη διατροφή μας; Ποια η προτεινόμενη ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε σε εβδομαδιαία βάση & γιατί;

Πλούσια τα θρεπτικά συστατικά της ντομάτας - Γιατί να την εντάξετε στη διατροφή σας

Η ντομάτα ήταν άγνωστη στην Ευρώπη μέχρι το 1544, οπότε και οι Ιταλοί της έδωσαν το όνομα «χρυσό μήλο», για το κίτρινο ή το πορτοκαλί χρώμα που είχε τότε η ώριμη ντομάτα. Στην Ελλάδα η ντομάτα ήρθε το 1818, όπως και η πατάτα.