ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός: Το περπάτημα προλαμβάνει εγκεφαλικό & καρδιαγγειακούς κινδύνους [vid]

Αθλητισμός: Το περπάτημα προλαμβάνει εγκεφαλικό & καρδιαγγειακούς κινδύνους [vid]

Αθλητισμός: Πόσο συχνά και σε τι ένταση πρέπει να περπατάτε για μια υγιή καρδιά;

Υπάρχει πληθώρα στοιχείων που δείχνει ότι το περπάτημα βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου και βοηθά τους ανθρώπους να ζήσουν περισσότερο. Και μπορεί να γίνει σχεδόν οπουδήποτε – ακόμα και μέσα στο σπίτι σας ή σε ένα τοπικό εμπορικό κέντρο, εάν ο καιρός είναι κακός ή δεν υπάρχει ασφαλές μέρος για να περπατήσετε στη γειτονιά σας. «Το περπάτημα έχει πολλά οφέλη και βελτιώνει την υγεία», δήλωσε ο Barry Franklin, διευθυντής προληπτικής καρδιολογίας και καρδιακής αποκατάστασης στο Beaumont Hospital στο Royal Oak του Μίσιγκαν. «Μειώνει τους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, μειώνει το σωματικό βάρος και τα αποθέματα λίπους, μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, βελτιώνει μέτρια το προφίλ των λιπιδίων σας και μειώνει το χρόνιο στρες».

Αλλά πόσο περπάτημα χρειάζεστε για να δείτε διαφορά; Ο Δρ. Felipe Lobelo, διευθυντής του Emory University’s Exercise is Medicine Global Research and Collaboration Center στην Ατλάντα, χρησιμοποιεί το ακρωνύμιο FIT για να βοηθήσει τους ανθρώπους να θυμούνται τα σημαντικά στοιχεία ενός καλού προγράμματος βάδισης. «Αντιπροσωπεύει τη συχνότητα – frequency, την ένταση – intensity και τον χρόνο – time», είπε.

Συχνότητα και χρόνος: Πόσο συχνά και για πόσο;

Οι ομοσπονδιακές οδηγίες σωματικής δραστηριότητας συνιστούν 150 λεπτά ή περισσότερα μέτριας έντασης ή 75 λεπτά έντονης αερόβιας δραστηριότητας την εβδομάδα για ενήλικες ή συνδυασμό των δύο. Αυτό μπορεί να γίνει περπατώντας, είπε ο Lobelo, ο οποίος είναι επίσης αναπληρωτής καθηγητής στο Emory’s Rollins School of Public Health. Αλλά δεν χρειάζεται να τα κάνετε όλα ταυτόχρονα, και μάλλον δεν θα έπρεπε, είπε.

“Αν δεν κάνετε πολλά κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, η προσπάθεια να περπατήσετε 150 λεπτά την Κυριακή θα σας κάνει να είστε κουρασμένοι το επόμενο πρωί. Ιδανικά θα πρέπει να περπατάτε σε “δόσεις” όλη την εβδομάδα.” Το περπάτημα πέντε φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε φορά είναι καλό, είπε ο Franklin, αλλά το ίδιο είναι και το περπάτημα για πέντε, 10 ή 15 λεπτά τη φορά όσες φορές χρειάζεται.

Μάλιστα, όσο πιο συχνά σηκώνεστε και κινείστε, τόσο το καλύτερο. Το κακό είναι οι μεγάλες περίοδοι καθιστικής ζωής, είπε ο Lobelo. Μια μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο The Lancet το 2011, διαπίστωσε ότι ακόμη και 15 λεπτά ελαφριάς άσκησης κάθε μέρα θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 14% κατά τη διάρκεια ενός μέσου όρου οκτώ ετών παρακολούθησης. Την ίδια ώρα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο περιοδικό Stroke της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας διαπίστωσε ότι άτομα με χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας με οκτώ ή περισσότερες ώρες καθημερινής καθιστικής ζωής είχαν έως και επτά φορές υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού από τα πιο σωματικά δραστήρια άτομα που ανέφεραν λιγότερο από τέσσερις ώρες καθιστικής συμπεριφοράς.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Είναι αρκετά 30 λεπτά άσκησης την ημέρα

Κατάθλιψη - Ο τρόπος να ενισχύσετε άμεσα τη διάθεσή σας

Η άσκηση προστατεύει και προλαμβάνει από τις επιπλοκές της καρκινικής καχεξίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γονείς και γιατροί θρηνούν τις «καταστροφικές» συνέπειες του πανδημικού κλεισίματος των σχολείων καθώς επιδεινώνεται η κρίση ψυχικής υγείας

«Το είδαμε αυτό μέσω της COVID και οι επιπτώσεις συνεχίζονται», είπε. «Άγχος, κατάθλιψη, διατροφικές διαταραχές, αυτοτραυματισμός, όλα αυτά ξεκίνησαν κατά τη διάρκεια του lockdown για την COVID, και εξακολουθούμε να βλέπουμε αυτά τα παιδιά να προσπαθούν να αναρρώσουν».

Eurolife FFH: Έξι προγράμματα αστικής ευθύνης EurolifePartners

Η Eurolife FFH, που έχει δεσμευθεί να βρίσκεται πάντα στο πλευρό των ανθρώπων που την εμπιστεύονται, πελατών και συνεργατών, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που τους παρέχει, αναβαθμίζει το EurolifePartners, την πλατφόρμα για τους συνεργάτες της, προσθέτοντας 6 προτιμολογημένα προγράμματα αστικής ευθύνης.  Τα προγράμματα αυτά προσφέρουν ασφαλιστική κάλυψη από τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων, γραφείων-ιατρείων, γυμναστηρίων-σχολών χορού-εκπαιδευτηρίων, καφέ εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων. Επίσης, εκτός […]

Οι γονείς πρέπει να εγκαταλείψουν το κολέγιο για να μπορέσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν, λένε οι ειδικοί

"Όταν τους αφήνεις για το κολέγιο, δεν είναι αντίο για πάντα. Είναι "αντίο προς το παρόν". «Βγείτε έξω και αναζητήστε το καλύτερο και κρατήστε τον εαυτό σας σε υψηλό επίπεδο», έγραψε η μαμά Τρίσια Κόντε σε ένα από τα παιδιά της. «Πιστέψτε με ότι αν το κάνετε, θα πάρετε όλα όσα θέλετε», συνέχισε το σημείωμά της.

Περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχονται για πιθανή έκθεση σε παντοτινά χημικά

Παντοτινά χημικά: Η έκθεση σε αυτές τις χημικές ουσίες αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου των νεφρών σε ενήλικες, μειωμένη ανταπόκριση αντισωμάτων σε λοίμωξη ή εμβολιασμό σε παιδιά και ενήλικες, μειωμένη εμβρυϊκή ανάπτυξη και δυσλιπιδαιμία σε παιδιά και ενήλικες.

Οι πρώιμες σεξουαλικές εμπειρίες οδηγούν σε πιο υγιές σεξ αργότερα

Σεξουαλικό ντεμπούτο: Η υγιής σεξουαλική λειτουργία είναι κρίσιμη για τη σεξουαλική υγεία και θα πρέπει να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιθανών αποτελεσμάτων υγείας ενός πρώιμου σεξουαλικού ντεμπούτου.

Τι είναι η ομοιοπαθητική και πόσο βοηθάει στην καλή λειτουργία της υγείας;

Εναλλακτική ιατρική: Έχουν γίνει αρκετές ανασκοπήσεις των επιστημονικών στοιχείων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής. Η ομοιοπαθητική χρησιμοποιείται για ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα παθήσεων υγείας.

Πώς βοηθούν οι νευροφυσιολογικές τεχνικές στη θεραπεία της νόσου Alzheimer;

Alzheimer: Μια νέα συλλογή άρθρων διερευνά τη χαρτογράφηση της υπερδιέγερσης του εγκεφάλου που στηρίζει τη δυσρύθμιση της επαγρύπνησης, τους κύκλους ύπνου-αφύπνισης και την επικύρωση αποτελεσματικών βιοδεικτών για τη νόσο του Αλτσχάιμερ.