Επιστημονικά Νέα

Οι μικροοργανισμοί του εντέρου επηρεάζουν τη φυσιολογία μας

Ερευνητές ρίχνουν νέο φως στην πολύπλοκη κοινότητα τρισεκατομμυρίων μικροοργανισμών που ζουν σε όλο το έντερό μας, και πώς αλληλεπιδρούν με το σώμα μας. Επιστήμονες στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Exeter και το Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα στην Ισπανία μελέτησαν μια πρωτεΐνη γνωστή ως TLR2, που βρίσκεται στην επιφάνεια κυττάρων στο έντερο και ανιχνεύει τη μικροχλωρίδα του. Βρήκαν ότι ρυθμίζει τα επίπεδα της σεροτονίνης – ενός νευροδιαβιβαστή που μεταφέρει μηνύματα στον εγκέφαλο, αλλά και ανευρίσκεται και στο έντερο, όπου ρυθμίζει τη ρουτίνα του.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε κυτταρικές καλλιέργειες και επαληθεύθηκε και σε ποντίκια, παρέχει ισχυρά αποδεικτικά στοιχεία ότι η μικροχλωρίδα μπορεί να επηρεάσει την ανθρώπινη φυσιολογία διαμορφώνοντας τη δραστηριότητα του μεταφορέα σεροτονίνης. Ο μεταφορέας σεροτονίνης είναι στόχος για πολλές νόσους και φαίνεται ότι η μικροχλωρίδα που ζει στο έντερο μας είναι σε θέση να παρεμβαίνει με αυτόν τον μεταφορέα, ελέγχοντας τα επίπεδα της σεροτονίνης μας.

έντερο

Η ανακάλυψη, που δημοσιεύτηκε στο PLoS ONE , έρχεται καθώς επιστήμονες σε όλο τον κόσμο εργάζονται για να κατανοήσουν τις περίπλοκες αλληλεπιδράσεις μεταξύ του «αόρατου κόσμου» της μικροχλωρίδας του σώματός μας και του αντίκτυπου που έχει στην υγεία μας και ακόμη και στις διάθεσή μας. Πρόσφατα, επιστήμονες στην Καλιφόρνια βρήκαν αποδείξεις ότι τα βακτήρια του εντέρου παίζουν ρόλο στην πρόκληση της νόσου Πάρκινσον. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην κατανόηση του πώς η μικροχλωρίδα στο έντερο μας επηρεάζει τη φυσιολογία μας. Η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου πιστεύεται ότι ενεργοποιείται όταν η TLR2 δεν λειτουργεί σωστά, αλλά μέχρι στιγμής, οι μηχανισμοί πίσω από αυτό δεν έχουν κατανοηθεί πλήρως. Η παρούσα μελέτη είχε στόχο να προωθήσει αυτή την κατανόηση. Η Δρ Eva Latorre, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστήμιου του Exeter, είπε ότι το νέο εύρημα βοήθησε στην περαιτέρω κατανόηση σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα έρευνας. Είπε: «Αυτό το άρθρο έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πρωτεΐνη TLR2 μεταβάλλει τη διαθεσιμότητα της σεροτονίνης, η οποία είναι σημαντική σε ένα εύρος νοσημάτων από την κατάθλιψη έως τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου Είναι νωρίς σε αυτή την έρευνα όμως. Πρέπει να κατανοήσουμε πολύ περισσότερα για τη…. σχέση μεταξύ της μικροχλωρίδας του εντέρου και της αλληλεπιδράσεις της, για να μπορέσουμε να ελπίζουμε να αξιοποιήσουμε τα αποτελέσματα σε νέες θεραπείες.»”

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε ανθρώπινα κύτταρα σε ένα μοντέλο του εντέρου στο εργαστήριο, εξετάζοντας το πώς εκφράζουν πρωτεΐνες και RNA – δραστηριότητες που ρυθμίζουν τον τρόπο που συμπεριφέρονται. Βρήκαν ότι η TLR2 ελέγχει τον μεταφορέα σεροτονίνης – το ίδιο αποτέλεσμα όπως και στις μελέτες σε ποντίκια. Ο κύριος ερευνητής της μελέτης, καθηγητής José Ε Mesonero, στο Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα, δήλωσε: «Έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η TLR2 όχι μόνο μπορεί να ανιχνεύσει μικρόβια αλλά και ρυθμίζει τη μεταφορά σεροτονίνης, ένα ζωτικής σημασίας μηχανισμό σε νευρολογικές και φλεγμονώδεις νόσους. Το έργο αυτό μπορεί να βελτιώσει την κατανόησή μας σχετικά με τη σύνδεση μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου».

Πληροφορίες για την κίρρωση του ήπατος και για το αν αντιμετωπίζεται;

Πώς ξεκινά η διαδικασία της γήρανσης;

Νέα έρευνα υπόσχεται ελπίδα στη μάχη κατά της παιδικής άνοιας

Οι περισσότεροι τύποι παιδικής άνοιας προκαλούνται από μεταλλάξεις (ή λάθη) στο DNA μας. Αυτά τα λάθη οδηγούν σε μια σειρά από σπάνιες γενετικές διαταραχές, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν παιδική άνοια.

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

«Οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην ομιλία είναι μια άλλη ευκαιρία για να εξοικονομήσουμε χρόνο ως γιατροί για να κάνουμε αξιολογήσεις πριν έρθει κάποιος στην κλινική μνήμης», είπε.

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.