Ποιος θα έλεγε όχι σε ένα μαγικό φίλτρο που θα του χάριζε μακροζωία; Η παράταση της νεότητας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί γυναίκες και άντρες από καταβολής κόσμου.

Σχετικές πληροφορίες δίνει στο www.Life2day.gr ο  Δημήτρης Γρηγοράκης,Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜS – Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ -Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.

Προκειμένου να «νικήσουμε το χρόνο» συχνά καταφεύγουμε σε ινστιτούτα αισθητικής ή ακόμα και σε πλαστικές επεμβάσεις.

Ωστόσο, η λύση στην αντιγήρανση ξεκινά από μέσα μας, από το είδος της τροφής που επιλέγουμε. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται από πολλές έρευνες, οι οποίες για μία ακόμη φορά αποδεικνύουν ότι η Μεσογειακή Κρητική διατροφή αποτελεί σύμμαχο στη μακροζωία.

Αυτό οφείλεται στο υψηλό περιεχόμενο σε αντιοξειδωτικά, ω-3 λιπαρά, μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες που μειώνουν τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών όπως ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά και ο καρκίνος.

Το συμπέρασμα αυτό επιβεβαιώνεται από την επιδημιολογική «Μελέτη των 7 χωρών», που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο της Μινεσότα και τον Καθηγητή Ansel Keys στις δεκαετίες του 1950 και 1960 σε 7 χώρες η Ελλάδα, Γιουγκοσλαβία, Ιταλία, Ολλανδία, Φιλανδία, ΗΠΑ, Ιαπωνία.  Συνολικά μελετήθηκαν 11.500 άτομα και σκοπός της μελέτης ήταν να εξετάσει τη σχέση των διατροφικών συνηθειών των περιοχών αυτών με ασθένειες, όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες. Η διαχρονική παρακολούθηση μιας ομάδας περίπου 700 ανδρών από αγροτική περιοχή της Κρήτης απέδειξε ότι παρουσίαζαν λιγότερους θανάτους από έμφραγμα της καρδιάς και από διάφορες μορφές καρκίνου, σε σύγκριση με κάτοικους από άλλες περιοχές της μελέτης. Ο λαός της Κρήτης ήταν ο μακροβιότερος σε σχέση με τις υπόλοιπες αναπτυγμένες χώρες που συμμετείχαν στη μελέτη.

Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη  που διεξήχθη στις ΗΠΑ για δέκα χρόνια (από το 1995-2005) σε 214,284 άντρες και 27,799 γυναίκες, προκειμένου να διερευνηθεί η επίδραση της Μεσογειακής διατροφής στην αύξηση του προσδόκιμου επιβίωσης, απέδειξε ότι ο συγκεκριμένος τρόπος διατροφής μειώνει από 12-20% τις πιθανότητες για θνησιμότητα από κάποια από τις παραπάνω ασθένειες.

Ποια είναι τα «μυστικά» της Μεσογειακής Κρητικής διατροφής στη μακροζωία;

Η Κρητική παραδοσιακή διατροφή για να είναι εύκολη η κατανόηση και η μετάδοση της αποδίδεται σχηματικά με τη μορφή πυραμίδας (κρητική διατροφική πυραμίδα) για να ορίσει έτσι την απαιτούμενη ποσότητα των ομάδων τροφίμων σε μηνιαία, εβδομαδιαία και καθημερινή βάση. Έτσι:

1)    Τρώμε καθημερινά 5-7 μερίδες εποχιακών φρούτων και λαχανικών.

2)    Τρώμε καθημερινά 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά.

3)    Εβδομαδιαία καταναλώνουμε 3 φορές όσπρια, λαδερά, ζυμαρικά ολικής αλέσεως.

4)    Εβδομαδιαία καταναλώνουμε 2-3 φορές ψάρι και κοτόπουλο.

5)    Το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό) να καταναλώνεται σε μηνιαία βάση.

6)    Πίνουμε άφθονο νερό και αφεψήματα (τσάι, φασκόμηλο, μέντα) καθημερινά: τουλάχιστον 8-10 ποτήρια.

7)    Χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα και στις σαλάτες ελαιόλαδο.

8)    Καθημερινά μπορούμε να καταναλώνουμε 1-2 ποτήρια κόκκινο κρασί.

9)    Ελαχιστοποιούμε την κατανάλωση αλατιού και ζάχαρης.

10)Αποφεύγουμε την κατανάλωση έτοιμου/πρόχειρου φαγητού, γλυκών και αλμυρών σνακ.

Τέλος, για να κερδίσουμε τη μακροζωία είναι σημαντικό να ακολουθούμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει φυσική δραστηριότητα, διακοπή καπνίσματος και διατήρηση φυσιολογικού βάρους σώματος

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

14 − 9 =